Connector kapot rechtsvoor

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Beste mede-GP-rijders,

Omdat de centraleportiervergrendeling het liet afweten getracht dit zelf op te lossen. Zekering was defect dus deze vervangen. Na twee defecte zekeringen gestopt, kennelijk was er meer aan de hand, mogelijk sluiting. Om er achter te komen in welk portier het probleem zich voordeed de connectors losgemaakt. Echter het portier rechtsvoor werd per ongeluk dichtgedaan voordat de connector weer was vastgemaakt. Resultaat connector aan de cabinezijde kapot en gedeeltelijk in de carosserie gedrukt! Weet iemand van jullie hoe ik deze connector kan vervangen?

Mtvrgr, Emzet 1979.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Sjoerd H. »

ai, vervelende situatie!
Ik weet niet hoe makkelijk het is een nieuwe connector er aan te zetten, anders zou je eens via Tuynder kunnen vragen voor een nieuwe connector.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
AlexO
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 251
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 10:31
Locatie: Lopik

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door AlexO »

Nieuwe draadboom kost rond de €90.00 ex btw (heb ik wel eens bij Tuynder gevraagd).
Groeten, Alex
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Dank voor jullie reactie. Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de Fiatgarage in Breda. Hopelijk krijgen zij de connector uit het plaatwerk. Er is een stuk vanafgebroken maar de stekkertjes zitten nog op zijn plaats. Als de connector uit het plaatwerk is kan hij weer in elkaar geschoven worden. Hopelijk kan men er nog iets van maken. Ik laat jullie de afloop weten.

Mtvrgr, Emzet1979.
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Beste GP-rijders,

Van het weekend op de knop van afstandsbediening gedrukt. (Automatisme) He, een klik, hij doet het weer, muv het rechterportier want daar lag de connector van los. Kennelijk was door beweging van de kabelboom van de klep de kortsluiting opgeheven want de zekering bleef heel. Vanwege de kapotte connector auto toch naar de garage gebracht. De connector is vervangen door eentje uit een donorauto.
Vervolgens is door de garage is een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het doorbranden van de zekering van de portiervergrendeling. Bleek inderdaad de verbinding van de achterklep te zijn. Gezien de kosten niet laten maken omdat eea weer functioneerde uiteraard wel de o derzoekskostdn afgerekend. Mocht het euvel weer optreden dan bekijken we het alsnog. Overweeg het zelf te doen. Betreffende kabelboom is wel aan de komen. Tegen die tijd meld ik me weer.

Mtvrgr, Emzet1979.
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door meloenie »

Zijn speciale reperatie stukken voor verkrijgbaar
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Dank je wel voor je info. Ga er zeker achteraan, moet natuurlijk niet weer zo,n fout maken want dan ben ik weer duur uit. Hebben jullie nog speciale adressen waar de voorkeur naar uit gaat?
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Vanmorgen zag ik dat de temperatuurmeter geen waarde meer aangaf. Drie platte streepjes dat is alles. Zou dat met de vervanging van de connector te mamen kunnen hebben? Maw bevindt de termometer zich in het rechterportier?

Mtvrgr, Emzet1979.
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door meloenie »

Zit, als het goed is in de buitenspiegel. Aan de onderkant zit een bolletje wat uitsteekt. Ik wwet even niet zeker welke kant meer :)
:lol: Ff voelen dan weet je t
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Oke, dat ga ik zeker vinden. Dank je wel. Zijn die sensors universeel of moet het perse van een Punto zijn. Er staan er nl niet zoveel op sloop!
MartijnvdS
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 29, 2016 16:49
Locatie: Honselersdijk

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door MartijnvdS »

voor 8 euro heb je een nieuwe buiten temperatuur sensor. effe zoeken op google

grande punto's horen niet op de sloop thuis :lol:
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door damted »

sensor zit onder in je rechter buitenspiegel.
Veel kans dat de verbinding tussen sensor en stekker ergens verbroken is.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Emzet1979
Berichten: 8
Lid geworden op: wo dec 14, 2016 19:58

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door Emzet1979 »

Ivm een paar dagen afwezigheid eerst nu een reactie. Auto staat momenteel elders maar zodra hij er weer is ga ik ermee aan de slag. Overigens, is het te meten of de sensor stuk is of dat het een draadbreuk is?

Mtvrgr, Emzet1979.

Ps, bij deze nog de beste wensen voor het nwe jaar en veel probleemloze km gewenst!
Gebruikersavatar
tcp461
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 209
Lid geworden op: wo aug 12, 2015 5:41
Locatie: Joure

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door tcp461 »

Ergens in een ander topic gelezen dat je dat ding kunt googlen en dat ie maar €8 kost

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk
1.3 mjet EVO dynamic 2011 nero mille miglia 5-d
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Connector kapot rechtsvoor

Bericht door damted »

Mestal geeft zo'n temp sensor ergens een weerstandswaarde tussen 2kOhm en 20 kOhm aan (NTC)
Ergens een draad of een pennetje in de stekker onderbroken zal wel het probleem zijn.

Ik zou het wel vreemd vinden als ineens de sensor stuk zou zijn, precies nadat je de connector klem hebt laten zitten tussen deur en A-stijl.

"Meten is weten!"
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Plaats reactie