Aftermarket radio Grande punto 2007

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Jillariu
Berichten: 2
Lid geworden op: wo dec 21, 2016 21:09

Aftermarket radio Grande punto 2007

Bericht door Jillariu »

Goedeavond,
Ik heb mij vorige week een Pioneer deh-x5900bt radio aangeschaft. Gisteren de originele radio en frame uitgebouwd en de Pioneer erin gebouwd. Iso stekker/antenne aangesloten maar de Pioneer krijgt geen voeding. Vreemd aangezien de radio wel functioneert via de iso stekker in een bmw 3serie uit 2002. Vandaag ben ik naar een auto speciaalzaak gegaan en die heeft mij een Can bus interface verkocht. http://www.navishop.nl/can-adapter-fiat ... p-899.html" onclick="window.open(this.href);return false; (Fiat Panda 2005 en hoger. (Waarom Fiat Panda ipv Punto? Of is het allemaal hetzelfde aangezien ik op internet alleen deze vind?)). Deze interface heeft een adapter die ervoor zou moeten zorgen dat er voeding wordt gestuurd naar de Pioneer. Interface tussen de iso stekker van de auto en Pioneer gezet. Tevergeefs gaf de Pioneer geen reactie.

Heeft er toevallig iemand ervaring met deze combinatie of eventueel een andere oplossing?


Ps: Ik bezit een Fiat Grande Punto 1.4 uit 2007.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Aftermarket radio Grande punto 2007

Bericht door walpunto »

zou wel een een extra plus moeten trekken meestal zit er op pioneer een constante plus en een geschakelde en in de fiat volgens mij heeft geen constante
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Jillariu
Berichten: 2
Lid geworden op: wo dec 21, 2016 21:09

Re: Aftermarket radio Grande punto 2007

Bericht door Jillariu »

walpunto schreef:zou wel een een extra plus moeten trekken meestal zit er op pioneer een constante plus en een geschakelde en in de fiat volgens mij heeft geen constante
Houd dat dus in dat ik niks aan die Can bus heb? En dat ik gewoon een kabel moet trekken vanuit de 12v sigaretaansteker naar de iso stekker?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio Grande punto 2007

Bericht door tonyvandenbroek »

jups...je kunt eventueel nog doormeten, maar geloof dat Canbus geen constante plus heeft.
extra kabeltje vanaf de 12v bron naar de iso stekker leggen. Had ik ook gedaan met de Parrot toendertijd in mijn vorige GP.
Afbeelding
Puuntje
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: zo nov 20, 2016 20:44

Re: Aftermarket radio Grande punto 2007

Bericht door Puuntje »

Ik heb ook een pioneer radio erin gezet. Werkte eerst ook niet en heb ik een speciale canbuskabelset bij een speciaalzaak gekocht. Was 89 Euro en het werkte meteen en kan de stuurwielbediening ook gebruiken.
Plaats reactie