Middendemper vervangen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Mike1979
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 11, 2017 23:37

Middendemper vervangen

Bericht door Mike1979 »

Hallo allen heb een vraagje aan jullie. Ik ben van plan pm de middendemper te vervangen voor een rechte pijp. Twijfel nu alleen of het geluid dan niet te overdreven wordt. Voor de rest is de uitlaat standaard. Gaat om een t jet trouwens . Bedankt alvast

Mike
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Middendemper vervangen

Bericht door J.V. »

Ben ik ook benieuwd naar!
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Skrymger »

Sorry geen ervaring mee. Wellicht even op YouTube zoeken? Kan me ook niet voorstellen dat niemand hier dat heeft.

Heb zelf een 1.3 mjet met open pijp van voor tot achter. En dat is qua geluid zeker aan te raden!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Middendemper vervangen

Bericht door J.V. »

Skrymger schreef:Heb zelf een 1.3 mjet met open pijp van voor tot achter. En dat is qua geluid zeker aan te raden!
Ga je dan niet over de wettelijk toegestane decibels heen?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Skrymger »

Diesel maakt niet zoveel herrie als een benzine hè. Tis niet asociaal hard. Dat wil ik zelf ook niet hebben.

De 1.3 heeft vanuit fabriek niet eens een middendemper. Ik had voor het vervangen van de dpf de einddemper vervangen voor eentje van Skytune (overgenomen van ing_BRW) en toen was er nauwelijks verschil. De einddemper bij de 1.3 doet echt maginaal iets. Pas na het verwijderen van de dpf kwam er een leuk geluidje uit. Niet storend in de auto en dagelijks/ bij lange afstanden (buitenland) ook niet.

Skytune had ook een trucje toegepast voor meer geluid. Bij de flens zit een stukje van 48mm naar 55mm en weer terug,ongeveer zoon 5cm in lengte. Dat zorgt voor een leuke turbulentie, lees roffel.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Middendemper vervangen

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb bij mijn T-jet de middendemper ook verwijderd. Van voor tot aan de einddemper zit nu een RVS pijp en een einddemper van een Abarth esse esse.
Klinkt net wat voller maar lang niet overdreven hard geknal. (soms een leuk plofje als je wat hogere toeren rijdt en gas los laat).

Ben er erg blij mee, en geeft de tjet net wat meer klank van de 1,4 turbo motor.
Wil bij de eerste grote beurt ook nog een open lucht filter...


HunSlSE4AWA

IYMEsTSUXW0
Afbeelding
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Fianovo »

ik heb ook laatst mijn middendemper laten vervangen door een rechte rvs pijp. als je even bij mijn berichten kijkt staat een filmpje bij met het verschil tussen voor en na het verwijderen. ik heb trouwens een einddemper van novitec. mooi geluid, helemaal niet overdreven maar net wat stoerder!
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
Mike1979
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 11, 2017 23:37

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Mike1979 »

Top bedankt voor jullie reacties. Gister even onder de auto gekeken en zag dat de hele pijp binnekort aan vervanging toe is. Dus ik ga even op zoektocht naar een mooi systeem voor een schappelijke prijs.
Plaats reactie