17 inch velgen. Passend of niet?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: 17 inch velgen. Passend of niet?

Bericht door RVE »

Standaard is ET40. 48 wil zeggen dat de velg 8mm verder naar binnen ligt.
Gaat misschien net, maar misschien ook net niet (aanlopen). Spoorverbreders van bijv. 10mm zou een optie zijn, dan heb je overigens ook langere wielbouten nodig.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: 17 inch velgen. Passend of niet?

Bericht door damted »

Weet ik niet.
Om dat te bepalen zijn er allerlei online ET calculators.
Het beste is om eerst al de maten van de standaard velg erin te zetten en daarna die van de 17 inch.
Dan heb je een referentie van bv de buitenkant van je velg t.o.v. de spatborden.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Ziggy046
Berichten: 7
Lid geworden op: wo mar 29, 2017 23:58

Re: 17 inch velgen. Passend of niet?

Bericht door Ziggy046 »

Op internet lees ik dat de steek van de grande Punto 43 is klopt dit? Of is het inderdaad 40? En als hij 40 is en ik zet 10mm spoor verbreders erop komen ze 2 mm verder naar buiten. Ik neem aan dat dit nauwelijks merkbaar zal zijn aangezien het maar 2mm is?
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: 17 inch velgen. Passend of niet?

Bericht door DPhilippi »

Over velgen gesproken.. Ik ben aan het kijken naar andere wielbouten. Ik weet alleen niet zo goed waar ik precies op moet letten. Ik weet dat ik M12x1.50 moet hebben, maar hoe zit het precies met de lengte?

Als ik bijv. hier op kijk: https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 26586.html
.. Allemaal leuk, lief en aardig. Maar ze staan er in lengtes van 30 tot 50mm.

Is het zo dat de bout precies moet passen, of steekt de bout dan gewoon iets verder uit?
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: 17 inch velgen. Passend of niet?

Bericht door RVE »

Beste kun je gewoon even je bout er uit schroeven en opmeten. Iets afwijking maakt vaak niet uit, maar als je er bijv. een 10mm te lange wielbout indraait wordt het risico wel vrij groot dat ie iets gaat raken natuurlijk...
Gebruikersavatar
soundwave303
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: di mar 15, 2016 20:57

Re: 17 inch velgen. Passend of niet?

Bericht door soundwave303 »

Hallo Ziggy,

Leuk om 046 in je naam te zien, neem aan dat je van Sittard komt? Mssn heb je mij wel eens zien rondrijden. Ik heb deze velgen erop liggen (17 inch). Bandenmaat 205/45/17

Afbeelding
Afbeelding
aka Mitch

Blauwe GP 1.4 16v Sport
Plaats reactie