Gefixt: Elektrische spiegelverstelling

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Gefixt: Elektrische spiegelverstelling

Bericht door BramvE »

Ter informatie, lering ende vermaak:

mijn elektrische spiegelverstelling was er mee opgehouden. Zekeringen gecheckt, allemaal OK. Motortjes in beide spiegels doorgemeten, kwam geen spanning op, dus er vanuit gegaan dat deze OK zijn.
Deurpaneel verwijderd, knopjes gecheckt, ook daar geen spanning. Lampjes in de knopjes werkten ook niet meer (was me eigenlijk nog niet opgevallen).

Na lang zoeken bleek er een volledige draadbreuk te zijn onder de rubberen mantel tussen de overgang van de deur naar de auto, vlak voor de grote stekker die in de deur zit.
Vervolgens heb ik alle draadjes extra beschermd met tape en de twee draadjes die echt door waren weer vast gesoldeerd en met krimpkous afgemaakt. Spiegeltjes werken weer keurig, en ineens gaat het raam aan bestuurderszijde volledig open als je even op het knopje drukt 'comfort close'. Wist eigenlijk niet of ik die functie al had, heb de laatste tijd erg weinig in de GP gereden.

Let op: spanningsdraad voor de spiegels is de wit-oranje.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
AlexO
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 251
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 10:31
Locatie: Lopik

Re: Gefixt: Elektrische spiegelverstelling

Bericht door AlexO »

Bekend probleem bij mij. Had precies hetzelfde. Ik heb het deurpaneel en de linker speaker toen gedemonteerd om goed bij de kabel te kunnen solderen. Was een lastig klusje maar wel weer gelukt. Hetzelfde probleem had ik bij de achterruitverwarming. Ook kabelbreuk tussen achterklep en auto.
Groeten, Alex
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Gefixt: Elektrische spiegelverstelling

Bericht door BramvE »

Je kunt eventueel de speaker laten zitten en heel de kabelboom met stekker en al door de deur naar buiten halen. Moet je wel enkele tie wraps in de deur los zien te maken op de tast.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie