Radio vervangen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Mike1979
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 11, 2017 23:37

Radio vervangen

Bericht door Mike1979 »

Dag Allen helaas is mijn radio van de week overleden. Nu zit ik te denken om er een gewone pioneer met usb etc etc in te zetten. Nou heb ik wat rond zitten lezen en er is al een hoop over gezegd. Zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Als ik de radio inbouw en wil men stuurbediening niet gebruiken .Gaat dit dan gewoon plug and play? Of heb ik eerst iets nodig om die canbus melding weg te krijgen? Sorry jongens jullie zullen wel moe worden van die radio topics.
Mike1979
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 11, 2017 23:37

Re: Radio vervangen

Bericht door Mike1979 »

Hahahaha niemand zin om te antwoorden? Ik begrijp het wel
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Radio vervangen

Bericht door Giordino »

Is volgens mij niet een plug en play iets.
Even een snelle zoektocht op het forum gedaan en hier kom ik dingen tegen als speciale stekkers om de stuurbediening te behouden.
E.a zal wel afhankelijk zijn van de radio.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Radio vervangen

Bericht door J.V. »

Je zult waarschijnlijk het e.e.a. moeten regelen m.b.t. de CAN-bus. Volgens mij zit de originele radio daarop aangesloten, waardoor het niet zomaar plug-and-play is helaas.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Mike1979
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 11, 2017 23:37

Re: Radio vervangen

Bericht door Mike1979 »

Wat een gedoe he een radio vervangen tegenwoordig. Heb iso stekkers gevonden die de Can bus melding moeten dempen ofzo. Zo niet men ding dit. Ga nog even verder zoeken voordat ik aanschaf. Bedankt iig
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Radio vervangen

Bericht door Puntoman »

Ik heb er zo'n chinese Android 7 van Aliexpress laten komen. Werkt super. Groot scherm en stuurbediening , enige kleine nadeel is dat er geen CD/DVD in gaat. maar met diverse geheugenkaarten en USB ingangen , geen punt meer.

toen nog een achteruitrij cameraatje van 3 dollar laten komen en werkt ook perfect.
Plaats reactie