Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
noorderling
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 20, 2017 15:11

Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Bericht door noorderling »

Dag allemaal,

Wij hebben sinds een weekje ongeveer een Grande Punto 1.4 uit 2006 met oa Blue&Me installatie. Ik ging al snel op zoek naar de opties voor de missende AUX-ingang, en ontdekte via dit forum de bekende Yatour-kastjes. Omdat ik nog een oude iPod Classic 160gb had liggen, heb ik de YMT05-SMT besteld via car-interface.nl. Deze heb ik gisteren geprobeerd in te bouwen, maar helaas: het werkt niet.

Volgens mij heb ik de Yatour aangesloten op de juiste ingang (de bijgeleverde kabel past maar op 1 manier), maar als ik op de CD-knop druk krijg ik "No Source Available" te zien. Twee keer achter elkaar drukken, 'dubbelklikken', lang drukken: helemaal niks. Het kastje wordt duidelijk niet herkend. Komt dit vaker voor?

Ik heb op advies van een andere site ook nog de stroomkabel + zekering van de radio verwijderd voor een minuut of 5 (lang genoeg om de condensatoren leeg te laten lopen zou je zeggen), daarna opnieuw aangesloten maar wederom zonder goed resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee? Suggesties?
Alvast bedankt!
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Bericht door Giordino »

Aller eerst welkom op het forum.

Heb je als eens geprobeerd om een USB stick met muziek erop aan te sluiten op de Yatour?

Heb zelf met de standaard radio, zonder Yatour, wel eens dat ie de USB stick niet ziet en dan dezelfde melding geeft.
Vaak kan ik het oplossen door eerst een andere USB stick op aan te sluiten, nummer afspelen en dan de "juiste" stick er weer in.
Hiermee weet ik het probleem 9 van de 10 keer op te lossen.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Bericht door J.V. »

De SMT-versie is enkel voor Grundig radio's; je hebt wel zeker een Grundig radio?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
noorderling
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 20, 2017 15:11

Re: Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Bericht door noorderling »

Giordino schreef:Aller eerst welkom op het forum.
Dankjewel!
Giordino schreef:Heb je als eens geprobeerd om een USB stick met muziek erop aan te sluiten op de Yatour?
De versie die ik heb gekocht heeft alleen een AUX-ingang en een iPod-aansluiting.
J.V. schreef:De SMT-versie is enkel voor Grundig radio's; je hebt wel zeker een Grundig radio?
Aah, dat zou iets kunnen zijn dan.. oeps. Ik heb de originele radio van Fiat er in, ik weet alleen niet wie daar de fabrikant van is. Er staat volgens mij geen merknaam op de voor- of achterkant, ik zal straks nog even kijken. Waar moet ik op letten om dat af te lezen? Ik had waarschijnlijk deze moeten kopen? http://www.carinterface.nl/fiat/yatour- ... s_ytm07-fa" onclick="window.open(this.href);return false; :oops:
noorderling
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 20, 2017 15:11

Re: Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Bericht door noorderling »

Heb het nog even goed bekeken allemaal en het lijkt inderdaad dat ik gewoon de verkeerde versie had besteld. De nieuwe is onderweg :)
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Yatour kastje wordt niet herkend "No Source Available"

Bericht door J.V. »

Ik vermoed inderdaad dat je de verkeerde had. :wink:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie