Vervanging derde remlicht voor een led

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Guru
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 23, 2017 16:41

Vervanging derde remlicht voor een led

Bericht door Guru »

Hallo,

Had een vraag of iemand mij de juiste richting kan opsturen voor een vervangende derde Led remlicht die in de plaats kan van de originele. Dus zonder aanpassingen uit te voeren.

Alvast bedankt!

Groet Guru
Guru
Berichten: 5
Lid geworden op: ma okt 23, 2017 16:41

Re: Vervanging derde remlicht voor een led

Bericht door Guru »

Dus is deze website nog in gebruik? Of zijn er gewoon niet zoveel Fiat fans meer....
:lol:
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Vervanging derde remlicht voor een led

Bericht door J.V. »

Jawel hoor, maar je vraag is behoorlijk specifiek waardoor een groot deel van de forumleden geen antwoord zal kunnen geven. :wink:

Waarom wil je het derde remlicht vervangen? Zijn er LEDjes kapot? Het handigste is waarschijnlijk om bij Tuynder een originele te bestellen, hoewel er misschien via andere onderdelensites ook niet-originele te krijgen zijn.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Vervanging derde remlicht voor een led

Bericht door damted »

Het zal qua prijs niet zoveel uitmaken.

Zoekactie op ebay levert best wel wat resultaten op:
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... t&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op dat je het juiste Fiat model kiest, om problemen te voorkomen.
Remlicht bevat ook de ruitensproeier aansluiting en sproeikopje, dus zou ik voor origineel gaan.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Stefan EVO
Berichten: 7
Lid geworden op: za nov 07, 2015 21:33
Locatie: Hart van NL

Re: Vervanging derde remlicht voor een led

Bericht door Stefan EVO »

Hallo Guru en anderen,

Ik ben bezig met een derde remlicht om die uit te voeren met LEDjes. Bij Qverde een derde remlicht (unit) besteld, bij Aliexpress 10 rode LEDjes T5 besteld. Eigenlijk drie soorten besteld en de beste hieruit gekozen.
Daarna heb ik de derde remlicht uit elkaar gehaald, door elk gat vd lampjes een boor 6 mm gehaald. Hierdoor kon ik acht LEDjes in de gaten lijmen. Let hierbij opdat de T5 LEDs polariteits gevoelig zijn (een + en een - hebben), ik moest ze dus uitlijnen. Aan de achterkant heb ik de LEDs met siliconendraad met elkaar verbonden. Siliconen kan beter tegen hitte vd soldeerbout. Alles zit nu aan elkaar en is electrisch getest op juiste werking.
Binnenkort ga ik deze monteren op mijn EVO, het zal niet meteen werken denk ik omdat ik een CANbus melding verwacht. Maar dat lossen we wel weer op met een weerstandje.

Dus ik heb het heft zelf ter hand genomen, om een derde remlicht met LEDs te krijgen. Dat is even wat werk geweest maar dan heb ik ook wat. Vriendelijke groeten Stefan
Plaats reactie