Verwarming / blower vraag

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Verwarming / blower vraag

Bericht door Puntoman »

Hallo allemaal,

raar probleempje bij een GP 2006 (code 199) .
Verwarmingsradiateur lijkt verstopt dus geeft geen warmte , op zich niet verwonderlijk, echter met de blower vol aan en de temperatuur op "HI" wordt er uit de ventialtieopeningen nauwelijk lucht geblazen, als ik de temperatuur onder de 15 breng heb ik een redelijke storm in m'n gezicht.
Het hele verwarmingsgedeelte is electronisch.
Lijkt me toch dat als ik blaasstandje max instel er ook max lucht geblazen wordt, of het nu ondanks een verstopte kachelradiateur warm of koude lucht is?
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Verwarming / blower vraag

Bericht door damted »

Mogelijk blijft je thermostaat open staan.

Gaat de temperatuurmeter naar 1/2 van de schaal, want daar hoort die ongeveer te staan?
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Verwarming / blower vraag

Bericht door Puntoman »

Temperatuurmeter blijft netjes in het midden staan.

Het is niet zozeer het probleem van verwarming alswel dat ik nauwelijks lucht uit de ventilatieopening voel komen als de lucht verwarmd dient te zijn.
Gebruikersavatar
TheoWen
Nuovo Arrivato
Berichten: 120
Lid geworden op: za dec 26, 2015 14:31

Re: Verwarming / blower vraag

Bericht door TheoWen »

Maar krijg je nu wel lucht uit de roosters? Zo niet is of je kachelweerstand kapot of de bedrading in de stekker op de kachelweerstand is niet goed
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Verwarming / blower vraag

Bericht door Puntoman »

als ik de themostaat beneden 16 graden zet, kan ik een windkracht 10 uit de roosters laen komen, wanneer de verwarming erbij moet komen nauwelijks. kachelventilator draait uitstekend op.

Als de kachelweerstand defect is, zou ik toch ook geen koude lucht moeten hebben?
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Verwarming / blower vraag

Bericht door damted »

Ik heb ook een volledig elektronische temperatuurregeling en ik merk dat direct na de start de ventilator zo goed als niet draait, waarschijnlijk omdat de kachelradiator nog erg koud is.

Ik kan dan wel met de handbediening de ventilator hoger zetten en dan komt er dus wel meer lucht uit de ventilatiegaten. Probeer dat eens te doen!

Ik vermoed dat een of andere sensor of timer bij jou defect is of onjuiste waarden meet.

Ik heb het niet voor je gecontroleerd, maar mogelijk kun je met de OBD stekker en de MES software wat zaken meten of de ventilator laten draaien.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Verwarming / blower vraag

Bericht door Puntoman »

Is de Blendoor dan gekoppeld aan de temperatuur? dat zou dan verklaren waarom de ventilatie op volle toeren kan draaien zonder dat er veel lucht uit de openingen komt.
Plaats reactie