Achterklep vervangen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
JoostSDM
Berichten: 6
Lid geworden op: za aug 20, 2016 15:28

Achterklep vervangen

Bericht door JoostSDM »

Goedemiddag allen,

Mijn huidige achterklep blijkt een lek te hebben bij de rubbers van de achterruit. Hier ben ik achtergekomen toen ik schimmel vond op mijn subwoofer en tevens een doorweekt reservewiel aantrof na het verwijderen van de vloerbekleding (hier stond +/- 3 liter water in!). Een ritje door de wasstraat bracht mij de illusie van een lekkende ruitenwisser. Na een laag sanitair kit bleek er bij de emmer-water-leeggooien-tegen-achterruit-proef nog steeds water naar binnen te druppelen. Ik voelde onder de achterruit, ter hoogte van de ruitenwisser, corrosie zitten. Mijn lak is op dit punt namelijk niet egaal. Om dit te laten repareren zou dus de achterruit eruit moeten en het metaalwerk hersteld moeten worden. Zodoende is mijn conclusie dat een nieuw achterklep goedkoper is dan dit netjes te laten repareren. De andere mogelijkheid waar ik over nadenk is om de hele naad onder de achterruit dicht te kitten maar dit is slechts uitstel van executie en tevens enorm zonde.

Ik wil dus mijn achterklep vervangen voor een tweedehandsje. Nu was ik benieuwd of iemand mij antwoord kan geven op het volgende:
Ik heb zelf een Grande Punto uit 2006 (199) 1.4L 57 kW Benzine 350.A.1000.
De achterklep die ik als vervanger heb gevonden is gedemonteerd van een Grande Punto (199) 1.3 JTD Multijet 16V VGT (199.A.3000) Diesel

Kan ik deze 1 op 1 kan overzetten?

Mocht niemand antwoord weten neem ik contact op met de verkopen en in het uiterste geval kan ik informeren bij een Fiat dealer hier in de buurt

Bij voorbaat dank!
Joost
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Achterklep vervangen

Bericht door hbassen »

Daar zit volgens mij geen verschil in. Maar het kan zijn dat de stekkers van de bekabeling in de deur anders aangeslotenis/verschilt.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
JoostSDM
Berichten: 6
Lid geworden op: za aug 20, 2016 15:28

Re: Achterklep vervangen

Bericht door JoostSDM »

Dank voor je bericht, ik zal de topic updaten wanneer ik uitsluitsel heb.
Laatst gewijzigd door J.V. op di mar 27, 2018 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie forumvoorwaarden s.v.p.
Plaats reactie