Welk Type punto & melding dashboard

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
SofiePunto
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jan 10, 2020 9:42

Welk Type punto & melding dashboard

Bericht door SofiePunto »

Hallo ik ben nieuw hier
Zelf van het bj 1993 en men man van bj 1990 :D wonende te Meerhout België .

We hebben vorige week als tweede autotje een fiat punto bj 2009 bijgekocht . En heb meteen al enkele vraagjes .

Waar kan ik vinden welk exact type het is ? Want zie overal punto / grande punto 199 en 188 ... enzo verschijnen. En zou willen weten welk type deze wagen is . Graag zou ik dit ook weten om te zien of ik LED lampen kan steken.

Dit wil ik doen omdat op mijn dashboard weergegeven wordt dat er een lampje stuk is. Ik en men man hebben in de handleiding gekeken en alle lampen afgegaan maar zien er echt geen kapot bij . Hoe kan dit dan ?

Alvast bedankt !
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Welk Type punto & melding dashboard

Bericht door Algon »

Welkom op het forum.

Het is sowieso een 199. Als je een foto plaatst weten wij meteen welk model het precies is, Grande Punto of Punto Evo. (de Punto Evo heeft bijvoorbeeld het knipperlicht onder de koplamp in de bumper zitten, bij de Grande Punto zit het knipperlicht in de koplamp unit)
Als je een Grande Punto hebt kan je gewoon H4 LED lampen plaatsen maar let wel op dat het lichtbeeld goed blijft en je geen weggebruikers verblindt.

De koplampen zijn niet aangesloten op het CANBUS systeem en kunnen dus ook geen foutmelding geven. Dit ga je dus niet oplossen door LED lampen te plaatsen. Ik zou de achterlicht units eens los halen en de pinnetjes controleren op roest/corrosie, dit is de meest voorkomende oorzaak van de foutmelding. Hierbij blijven alle lampen werken maar is er een massa probleem die de foutmelding veroorzaakt. Je kan dit verhelpen door het licht op te schuren en goed schoon te maken.

Trouwens, als je de lichten aan doet en de foutmelding verschijnt, komt er normaal ook kort een mededeling met bijvoorbeeld "Controleer parkeerlichten" o.i.d. en weet je dus waar het probleem vandaan komt.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Danman
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: za jun 01, 2019 20:27

Re: Welk Type punto & melding dashboard

Bericht door Danman »

De w5w lampjes (stadslicht) kan je echter niet vervangen voor zomaar een led lampje want deze geven wel een storing.
Led lampje met de juiste weerstand moet geen problemen geven.
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Welk Type punto & melding dashboard

Bericht door Cobus »

Ook als een lampje slecht word gaat het lampje op je dashboard branden.
Dus hoeft niet perse een lampje stuk te zijn.
Plaats reactie