Passagiers stoel los

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Passagiers stoel los

Bericht door tonyvandenbroek »

Sinds een aantal weken ben ik er achter gekomen (eigenlijk Lia) dat de bijrijdersstoel niet meer in de stand blijft staan. Hij kan alleen nog maar helemaal naar achter. Zet ik (meestal Lia) de stoel naar voren met de hendel onder de stoel, dan gaat de stoel met een ratelend geluid direct weer naar achteren. Voor ons is dit erg vervelend omdat Luuk achter die stoel zit in zijn stoeltje. Zijn voetjes komen iedere keer klem te zitten.

Wie heeft dit ook gehad of ooit eerder meegemaakt?
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Passagiers stoel los

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Sinds een aantal weken ben ik er achter gekomen (eigenlijk Lia) dat de bijrijdersstoel niet meer in de stand blijft staan. Hij kan alleen nog maar helemaal naar achter. Zet ik (meestal Lia) de stoel naar voren met de hendel onder de stoel, dan gaat de stoel met een ratelend geluid direct weer naar achteren. Voor ons is dit erg vervelend omdat Luuk achter die stoel zit in zijn stoeltje. Zijn voetjes komen iedere keer klem te zitten.

Wie heeft dit ook gehad of ooit eerder meegemaakt?
me too :?

was schrikken als dat gebeurde, Marlie schoot tijdens het remmen ineens helemaal naar voren :evil:

door zelf wat te wrikken aan de stoel lukt het me om het te verhelpen , is tot nu toe 3 maal gebeurd :roll:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Passagiers stoel los

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
tonyvandenbroek schreef:Sinds een aantal weken ben ik er achter gekomen (eigenlijk Lia) dat de bijrijdersstoel niet meer in de stand blijft staan. Hij kan alleen nog maar helemaal naar achter. Zet ik (meestal Lia) de stoel naar voren met de hendel onder de stoel, dan gaat de stoel met een ratelend geluid direct weer naar achteren. Voor ons is dit erg vervelend omdat Luuk achter die stoel zit in zijn stoeltje. Zijn voetjes komen iedere keer klem te zitten.

Wie heeft dit ook gehad of ooit eerder meegemaakt?
me too :?

was schrikken als dat gebeurde, Marlie schoot tijdens het remmen ineens helemaal naar voren :evil:

door zelf wat te wrikken aan de stoel lukt het me om het te verhelpen , is tot nu toe 3 maal gebeurd :roll:
Alleen ga ik nu niet zitten wrikken aan de stoel, moet de dealer zelf maar doen. Moet er toch ook heen voor mijn achter remmen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Probleem is opgelost. De rail waar de stoel op staat sond een beetje scheef. Daardoor pakte de veer niet meer de stand van vast. Dus de stoel kan alle kanten op. Behalve een vaste stand. Na afstellen van de geleiderail staat de bijrijdersstoel weer muurvast.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef:Probleem is opgelost. De rail waar de stoel op staat sond een beetje scheef. Daardoor pakte de veer niet meer de stand van vast. Dus de stoel kan alle kanten op. Behalve een vaste stand. Na afstellen van de geleiderail staat de bijrijdersstoel weer muurvast.
rail een beetje scheef? Ja dat krijg je als je zo hard door de bocht gaat. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
tonyvandenbroek schreef:Probleem is opgelost. De rail waar de stoel op staat sond een beetje scheef. Daardoor pakte de veer niet meer de stand van vast. Dus de stoel kan alle kanten op. Behalve een vaste stand. Na afstellen van de geleiderail staat de bijrijdersstoel weer muurvast.
rail een beetje scheef? Ja dat krijg je als je zo hard door de bocht gaat. :lol: :lol: :lol:
Krijg je als de stoel zo vaak naar voren wordt geschoven zei de werkplaats. Wel vlug zie ik gelijk er achteraan. Ach het is een Italiaan zeiden hun... da's waar.
Maar de stoel glijd weer als nieuw over het railtje. en Luuk zit niet steeds met zijn schoenen tegen de stoel te schoppen, kan nu weer wat standjes naar voren, zonder dat ie terug naar achteren of voren schuift. Dus 2 blijde mensen, Luuk weer wat meer plek, en ik dat het weer gemaakt is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Mijn stoel blijft wel vast staan op de rail alleen heb ik veel moeite met het naar voren klappen van de stoel, het hendeltje breekt bijna af zoveel kracht moet je zetten om hem naar boven te krijgen, ga voor een donderdag maar weer ff naar Otten om dit na te laten kijken, heb ik gelijk de primeur van Joe z'n T-jet. Ook moeten ze ff kijken naar mijn linker spiegel het plastiek kapje aan de buitenkant zit los, ziet er niet uit en mijn linkerachterlichtunit zit te strak gemonteerd zodat aan de bovenkant de lak er afgeschuurd is. Kunnen ze mooi allemaal nog onder garantie verhelpen
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Plaats reactie