armsteun

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

armsteun

Bericht door vinnie1985 »

weet iemand als een naderhand bestelde armsteun anders is dan de af-fabriek armsteun want de dealer zegt dat de armsteun nader hand erin zet anders gemonteert word dan de af-fabriek armsteun , iemand ervaring hiermee?
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Van de fabriek af zit er ook een elektrische lendesteun in voor de bestuurder. Denk als je die achteraf als accessoire koopt, dat je dan alleen de armsteun krijgt. Deze zal dan misschien wel op een andere manier op de "console" gezet worden denk ik.

Op Marktplaats zie je toch wel veel aanbieders voor armsteunen.
Die zien er ook nog eens anders uit.
Bijvoorbeeld:
UniRust http://link.marktplaats.nl/149815167
Botec http://link.marktplaats.nl/150140881

Zijn er toevallig mensen aanwezig die één van bovenstaande merken hebben gemonteerd?
Gebruikersavatar
vinnie1985
Junior Stato
Berichten: 219
Lid geworden op: di okt 09, 2007 15:07
Locatie: Eijsden

Bericht door vinnie1985 »

ja de dealer zei dat die niet op de console word gemonteer maar met 2 ijzeren beugels ofzo iets wat ik echt niet mooi vind , hij zei het is mogelijk om hem op de console gemonteerd word maar dan heb je ook een andere console nodig :?
Verlaagde GP 1.4 16v Starjet Racing Metalic blauw 3 deurs
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Zit te lezen op http://www.unirust.nl over de montage van de trendline € 89:
Montage
De armsteun is heel eenvoudig te monteren aan de rugleuning van het bestaande stoelframe van de bestuurder- en/of bijrijderstoel. Bij iedere armsteun wordt een op maat gemaakte connector geleverd die indien mogelijk direct op de originele gaten van het stoelframe geplaatst kan worden; geen lassen of andere ingrijpende stoelaanpassingen benodigd. Bij iedere armsteun wordt een montagehandleiding meegeleverd; montagetijd varieert tussen 15 en 30 minuten, afhankelijk per model.
Hiervan kan ik geen beeld voor mezelf vormen....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maxximum op di feb 26, 2008 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Hier de handleiding van de UniRust Basicline: € 69
Montage
De armsteun is heel eenvoudig te monteren op de middenconsole tussen bestuurder- en bijrijderstoel; bij iedere armsteun wordt een op maat gemaakte voet geleverd. De meegeleverde montagehandleiding is zeer duidelijk. Er zijn geen ingrijpende aanpassingen benodigd; montagetijd varieert tussen 15 en 30 minuten, afhankelijk per model.
Om een algemene montagetekening te zien
montagevoorbeeld PDF
http://unirust.nl/catalog/unirustbasic.pdf

Afbeelding
Gebruikersavatar
Uiercreme
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 12, 2008 21:24

Re:

Bericht door Uiercreme »

Ik heb er eentje van ASPA ingezet. In Genk gekocht en zelf op 5 minuten gemonteerd. Leren bekleding zodat het mooi bij het stuur en versnellingpook past. Ben eigenlijk wel vrij tevreden voor amper 75 eurootjes. De armsteun hoeft dan ook niet veel meer te doen dan je arm te ondersteunen :D en niet zoals sommigen denken hun hele lichaam erop te steunen. De bevestiging is gewoon op het achterste van de middenconsole en dan met 2 schroefjes vast draaien langs elke kant en klaar. Enige nadeel als je de armsteun ooit eruit haalt is dat je 2 minieme gaatjes hebt die je amper ziet in de middenconsole achteronderaan. Als je het niet weet zie je ze nog niet eens :wink:

http://www.aspabvba.be/
GP - 1.3Mjet - 5 deurs - 90 HP - Jungle Grey - ferrari Styled

http://www.rewards1.com/index.php?referrer_id=499105
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: armsteun

Bericht door Bennink »

Goed bezig! Een armsteun is inderdaad een 'arm'steun en niet een 'lichaams'sten ;-) Ik zie ze ook wel eens rijden, ze zitten dan op de bestuurdersstoel maar met het hoofd hangen ze boven de passagierstoel!

Heb je een foto van hoe het er nu uitziet? Heb je trouwens dan nog wel de bekerhouder achterin?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Uiercreme
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 12, 2008 21:24

Re: armsteun

Bericht door Uiercreme »

Bennink schreef:Goed bezig! Een armsteun is inderdaad een 'arm'steun en niet een 'lichaams'sten ;-) Ik zie ze ook wel eens rijden, ze zitten dan op de bestuurdersstoel maar met het hoofd hangen ze boven de passagierstoel!

Heb je een foto van hoe het er nu uitziet? Heb je trouwens dan nog wel de bekerhouder achterin?

Ik zal morgen eens een fotootje posten want nu is het te donker. 8) Je hebt wel een punt met de bekerhouder want daar zit dan de steun bovenop en kan je langs de binnenkant wel nog iets onderin gooien van kleingeld ofzo. :D
GP - 1.3Mjet - 5 deurs - 90 HP - Jungle Grey - ferrari Styled

http://www.rewards1.com/index.php?referrer_id=499105
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: armsteun

Bericht door Bennink »

Ben wel gewoon benieuwd naar die bekerhouder, omdat je met de normale armsteun dus helemaal geen bekerhouder of mini-bakje overhoudt ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Uiercreme
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 12, 2008 21:24

Re: armsteun

Bericht door Uiercreme »

Bennink schreef:Ben wel gewoon benieuwd naar die bekerhouder, omdat je met de normale armsteun dus helemaal geen bekerhouder of mini-bakje overhoudt ;-)
Zo even een paar fotootjes.

De eerste foto is van de achterkant dan zie je hoe simpel het erop gezet kan worden met 2 schroefjes aan elke kant vastgezet ! (Let wel dat dit bij de 5 deurs versie is gemonteerd en weet niet als die console in het midden hetzelfde zijn als de 3 deurs :wink:

AfbeeldingAfbeelding

Hier zie je de binnenkant. De bekerhouder is nog goed zichtbaar ik ik denk dat er nog net een blikje frisdrank tussengaat maar het zal wel nipt zijn. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat daar NOOIT gebruik.

AfbeeldingAfbeelding

Deze laatste foto is het eindresultaat. De steun ziet er mooi uit en de prijs is zeker niet teveel. Als ik het moe ben of hij gaat ooit stuk dan gooi ik em gewoon de vuilbak in en klaar :wink: Ik kreeg 2 jaar garantie als hij moest breken aldus was dat het vertrouwen waarom ik em kocht. Ik denk wel als je er met je hele lichaam op zal steunen hij zal breken maar dat lijkt me ook het geval met sommige originele armsteunen. Nu steunen zowel ik als mijn vrouw onze arm erop en ja hoor het is comfortabel :wink:

AfbeeldingAfbeelding
GP - 1.3Mjet - 5 deurs - 90 HP - Jungle Grey - ferrari Styled

http://www.rewards1.com/index.php?referrer_id=499105
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: armsteun

Bericht door Bennink »

Gefeliciteerd ermee hoor! Lekker comfortabel rijden vanaf nu :-)

Ik heb dezelfde stoelen als jij, dus ik vind de kleurencombinatie wel even wennen. Maar dat extra opbergvakje onder de armsteun is wel handig! Ik mis wel opbergruimte in de GP eigenlijk...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Uiercreme
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 12, 2008 21:24

Re: armsteun

Bericht door Uiercreme »

Bennink schreef:Gefeliciteerd ermee hoor! Lekker comfortabel rijden vanaf nu :-)

Ik heb dezelfde stoelen als jij, dus ik vind de kleurencombinatie wel even wennen. Maar dat extra opbergvakje onder de armsteun is wel handig! Ik mis wel opbergruimte in de GP eigenlijk...
Over die stoelen eigenlijk ? Wat voor soort is dat of de benaming ervan ? Want deze week is mijn vader zijn GP aangekomen en die stoelen van nu hebben echt wel een heel ander soort materiaal. Ik heb met mijn GP echt wel een deal gedaan want de dealer had die ingeschreven op zijn vrouw zijn naam en in de showroom gezet. Dus ik kocht een nieuwe auto met 0 km voor 3000 euro minder. :D Want hij is nu na 1 jaar nog steeds in het boekje waard wat ik em betaald had. Vandaar ik sommige dingen heb bijgeplaatst en dat was de de bluetooth en de armsteun :wink: Dus ik weet eigenlijk niet goed als die stoelen standaard waren of niet toen want ik zie er geen enkele andere zo dan hier op het forum. Straks hopelijk mijn vader zijn spliksplinter GP ophalen ben benieuwd voor de details en de verschillen ervan te zien :-]
GP - 1.3Mjet - 5 deurs - 90 HP - Jungle Grey - ferrari Styled

http://www.rewards1.com/index.php?referrer_id=499105
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: armsteun

Bericht door Bennink »

Die interieurkleurstelling heet: Dynamic (Denim Zwart/Beige)

Daar zijn op de GPR meer voorbeelden van te vinden: GPR.erikbennink.nl
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: armsteun

Bericht door Señor Sjon »

HIERRR vind je de handleiding om een originele armsteun naderhand te monteren.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: armsteun

Bericht door Douwe »

Goed dat je wat foto's geplaatst hebt, was al een tijdje erg benieuwd hoe het eruit
zou zien.
Ik zit er zelf ook aan te denken. Het lijkt mij comfortabel rijden zeker in de file en je hebt wat extra opbergruimte.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Plaats reactie