Nieuwe stoelen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Strijk_2
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 20, 2007 22:26

Nieuwe stoelen

Bericht door Strijk_2 »

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe stoelen in zijn GP?
De stoffen stoelen in mijn GP lijken nogal 'glad', in bochten en bij remmen voelt het alsof ik eruit glijd.

Ik denk eraan om een ander paar stoelen te laten plaatsen, maar ik heb geen idee wat er allemaal 'compatible' is hoe je zoiets aanpakt.
(Kun je zoiets zelf doen als je geen professioneel automonteur bent?)
GP 1.9 MultiJet 8V Emotion 5-deurs Jungle Grey.
-MET- 12V aansluiting voor de navigatie ;)
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Nieuwe stoelen

Bericht door Bennie »

Strijk_2 schreef:Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van nieuwe stoelen in zijn GP?
De stoffen stoelen in mijn GP lijken nogal 'glad', in bochten en bij remmen voelt het alsof ik eruit glijd.

Ik denk eraan om een ander paar stoelen te laten plaatsen, maar ik heb geen idee wat er allemaal 'compatible' is hoe je zoiets aanpakt.
(Kun je zoiets zelf doen als je geen professioneel automonteur bent?)
Dit is zeker niet zelf zomaar te doen. Ook ivm veiligheidseisen die aan de montage van een stoel van toepassing zijn en daarbij is de stoel voorzien van een airbag. Onzorgvuldig werken hiermee, kan anders aflopen als de bedoeling was en erg veel kosten.

Maar zomaar een andere stoel aanschaffen is een behoorlijke ingreep en vaak duur. Een andere oplossing zou zijn: de huidige stoel aanpassen. Let op, dit mag ook niet iedereen zomaar doen ivm de veiligheidseisen.

Een stoelaanpassingsbedrijf biedt vaak uitkomst. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bijvoorbeeld in Bodegraven zit de Bever. Is een stoelaanpassingsbedrijf. Hoofdzakelijk voor minder validen. Maar ik werk bij een autobedrijf in Alphen aan den Rijn en wij brengen wel eens auto's daar om de juiste zithouding aan de stoel aan te passen. Denk bijvoorbeeld aan iemand die langer is, waardoor je de rail verlengt. Maar ook rugklachten bijvoorbeeld.

Ze kunnen zo goed als alles. Maar laat het wel door een gecertificeerd bedrijf doen.

Succes ermee.

Groeten Benjamin
Strijk_2
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 20, 2007 22:26

Ah, duidelijk

Bericht door Strijk_2 »

Bennie,

Dank je voor de info.
Ik denk dat het al een heel stuk comfortabeler zal zitten, als iemand een beetje uit de 'achterkant' van het 'zitkussen' kan halen.
Mijn Colt c23 hiervoor zal bijv. als gegoten :)

Ik woon in Amsterdam en werk in den Haag, mocht je nog iemand kunnen aanraden.


Voorlopig heb ik zo'n 'WRC' kussen geplaatst als 'veredelde slipmat'.
Het zit nog steeds 'hoog', maar ik heb al niet meer het gevoel dat ik eruit glij.
GP 1.9 MultiJet 8V Emotion 5-deurs Jungle Grey.
-MET- 12V aansluiting voor de navigatie ;)
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Ah, duidelijk

Bericht door Bennie »

Strijk_2 schreef:Bennie,

Dank je voor de info.
Ik denk dat het al een heel stuk comfortabeler zal zitten, als iemand een beetje uit de 'achterkant' van het 'zitkussen' kan halen.
Mijn Colt c23 hiervoor zal bijv. als gegoten :)

Ik woon in Amsterdam en werk in den Haag, mocht je nog iemand kunnen aanraden.


Voorlopig heb ik zo'n 'WRC' kussen geplaatst als 'veredelde slipmat'.
Het zit nog steeds 'hoog', maar ik heb al niet meer het gevoel dat ik eruit glij.
Als je in amsterdam woont en den haag werkt, neem dan eens een uitstapje bij Leiden de N11 op. Dan zit je namelijk zo in bodegraven. En die aanpassing die jij wilt, weet ik haast wel zeker dat zij dat kunnen.

Groeten Bennie
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Bericht door Gios »

Uit de GP Sport stoelen glijdt je niet zomaar :D
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Maar je rijdt een Emotion... dacht dat die stoelen prima zaten. Zijn er meer Emotion-rijders die hetzelfde ervaren?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
joedelta

Bericht door joedelta »

Bennink schreef:Maar je rijdt een Emotion... dacht dat die stoelen prima zaten. Zijn er meer Emotion-rijders die hetzelfde ervaren?
Ik heb voor de huidige Sport anderhalf jaar een Emotion gehad en ik heb hier nooit last van gehad. De stoelen hebben allemaal juist een intern profiel om je zitvlak op zijn plek te houden. (Dat kun je ook voelen als je met je hand over de zitting gaan, er zit achterin en soort kuil in.)
Het ligt er misschien eerder aan hoe je op/in je stoel zit/hangt en het kan eventueel ook aan de kleding die je draagt liggen.
Ik vond de stoelen in de Emotion in ieder geval prima, maar de stoelen in de Sport bevallen mij persoonlijk nog net iets beter, maar dat heeft niets met dit probleem te maken.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Een setje sportstoelen kopen?
van de sloop ofzo (zal wel moeilijk worden...)

Dan zit je toch niet zo met die erge problemen met het overzetten? :oops:
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

Wat gek eigenlijk, voor zover mij bekend is gebruikt Fiat net als bijvoorbeeld BMW een speciaal door Nasa ontwikkeld anti-submarining profiel. Dit zou er voor moeten zorgen dat je niet uit je stoel kunt schuiven, en mijn ervaring sluit daar ook bij aan.

Heeft een eventuele bijrijder of passagier er ook last van?
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
Strijk_2
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 20, 2007 22:26

Bericht door Strijk_2 »

Ik heb al een paar auto's gehad (Polo, Fiesta, Colt, etc) maar dit is de eerste waar het niet voelt alsof mijn kont vacuum vast is gezogen in de stoel.
Het voelt alsof ik achter op mijn kont zit, zonder dat de rest de stoel raakt.
(met mijn 1.86m zitten mijn knieen nogal hoog., het voelt alsof mijn onderbeen de zetel niet lekker raakt, omdat ik het zitvlak niet 'naar achteren/omlaag' kan kantelen)
joedelta schreef:Het ligt er misschien eerder aan hoe je op/in je stoel zit/hangt en het kan eventueel ook aan de kleding die je draagt liggen.
Dat schuif-gevoel kan ook komen door het feit dat ik tegenwoordig in een pantalon (werk...) in de auto zit.
Het kan aan mijn rijstijl, liggen, maar je zou juist denken dat een GP gemaakt is om, ehm, sportief de rotonde rond te gaan ;-).

Anders probeer ik eens met een meeting langs te komen, misschien dat ik er helemaal verkeerd in zit...
GP 1.9 MultiJet 8V Emotion 5-deurs Jungle Grey.
-MET- 12V aansluiting voor de navigatie ;)
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

Ik kan het gevoel wel met je delen hoor ! Ook de zijdelingse steun is niet erg optimaal.
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

de bestuurders stoel is wel te kantelen toch of is dit alleen bij de sport en racing????
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Strijk_2
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 20, 2007 22:26

Re: Nieuwe stoelen

Bericht door Strijk_2 »

De bestuurdersstel is te kantelen, maar niet zover als ik gewend ben.
(Bij de Colt c23 ervoor paste de stoel als gegoten)

Uiteindelijk heb ik de stoel maar wat verder naar achteren gezet, netto hetzelfde effect.
Na een week was ik gewend aan de deurframes in mijn ooghoeken (5-deurs).
GP 1.9 MultiJet 8V Emotion 5-deurs Jungle Grey.
-MET- 12V aansluiting voor de navigatie ;)
Plaats reactie