Hoedenplank

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
mauricevanderzwaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 145
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 12:38
Locatie: Bilthoven

Hoedenplank

Bericht door mauricevanderzwaan »

Zijn er meer GP's waarvan de hoedenplank-touwtjes ook net te kort zijn, waardoor de hoedenplank klem komt te zitten als je de achterklep opendoet, en waardoor je de hoedenplank vervolgens de achterbak in ramt als je de klep weer dicht doet ?

Mijn dealer Preuninger Haaglanden beweert dat dit een design-foutje is, maar rekent me wel 3 euro (jawel) voor nieuwe houdertjes die natuurlijk bij de 1e de beste keer dat je de klep weer opendoet meteen weer afbreken..

Het boeit natuurlijk allemaal niet, maar het is maf.
Grande Punto Edizione Cool 1.2
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

daar heb ik ook last van, blijft altijd hangen, heb de touwtje gewoon loszitte maar tis wel af en toe vervelend met boodschappen ofzo
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

nog niet meegemaakt.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Bij mij is het ook in orde. (toch nog iets wat in orde is ;))
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Dit probleem herken ik totaal niet, snap dus ook niets van de reactie van de dealer om eerlijk te zijn ..
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt. hoe werkt het bij de punto's die bij je dealer in de showroom staan?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

Onbekend probleem voor mij.
Bij mijn T-Jet sluit het perfect. Bij de vorige GP trouwens ook.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Kan het niet zo zijn dat je hoedenplank scheef in de draaipunten geklikt zitten? Ik heb dit probleem overigens niet, maar kan me er wel iets bij indenken, maar dan alleen als ik de plank zelf met de hand verder omhoog duw... dan schrik ik me rot omdat ik de klep al dichtgooi en bang ben door de achterruit te gaan ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Bericht door Raptor »

Mij niets van bekend? Vreemd issue. Weet je zeker dat de hoedenplank er goed in zit??
Bij mij hangen de koordjes zelf ietsje slap als de klep dicht is.

Meet ze eens op en laat ff weten hoe lang ze zijn.
Dan doe ik het ook :wink:

Dat Preuninger hier geld voor rekent verbaasd me evenwel niks. Niet voor niets dat ik daar echt nooit meer kom.
Fa Prutsinger.... :evil:
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
joedelta

Re: Hoedenplank

Bericht door joedelta »

mauricevanderzwaan schreef:Zijn er meer GP's waarvan de hoedenplank-touwtjes ook net te kort zijn, waardoor de hoedenplank klem komt te zitten als je de achterklep opendoet, en waardoor je de hoedenplank vervolgens de achterbak in ramt als je de klep weer dicht doet ?

Mijn dealer Preuninger Haaglanden beweert dat dit een design-foutje is, maar rekent me wel 3 euro (jawel) voor nieuwe houdertjes die natuurlijk bij de 1e de beste keer dat je de klep weer opendoet meteen weer afbreken..

Het boeit natuurlijk allemaal niet, maar het is maf.
Ik had hier even overheen gelezen......dit meen je toch niet dat ze hier geld voor rekenen......en dan uit hun nek kletsen dat het een designfout is.

tsjongejonge zeg, je hebt dealers die het wel erg bont maken..... :shock: :roll: :?
Gebruikersavatar
mauricevanderzwaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 145
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 12:38
Locatie: Bilthoven

Bericht door mauricevanderzwaan »

ja raar he. maar ja, vrijdag krijgt ie een nieuwe stuurkolom (terugroepaktie). ben een beetje huiverig want hij stuurt heerlijk en bonkt helemaal niet, en zoals de duitsers altijd zeggen: never change a winning team. zal dan nog even kijken of we de touwtjes niet gewoon wat langer kunnen maken..

trouwens, nu heb ik van mijn 13e tot mijn 20e auto's gewassen in een citroen garage, dus ik krijg bijna een weemoedig gevoel bij dit soort heerlijke kleine foutjes...
Grande Punto Edizione Cool 1.2
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Terugroepactie?
welk bouwjaar is je GP?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
mauricevanderzwaan
Nuovo Arrivato
Berichten: 145
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 12:38
Locatie: Bilthoven

Bericht door mauricevanderzwaan »

onze GP is van oktober 2006, toen was het euvel al bekend (veel GP's hebben last van een bonkend stuurhuis). onze GP heeft echter nergens last van, en toch wordt de boel uit voorzorg (of om eventuele rechtzaken te voorkomen) vervangen..
Grande Punto Edizione Cool 1.2
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Hoedenplank

Bericht door Goose »

mijn is ook van oktober 2006, maar niets van een terugroepactie gehoord of zo hoor.

Je dealer heeft misschien een goed stuurhuis nodig voor een andere GP, dan krijg jij de slechte, waarna je nog eens moet gaan, omdat je met een bonkend geluid zit plots :P

Maar desondanks, zijn bij mij ook de houdertjes al afgebroken van de hoedenkplank, waarom weet ik niet, koordjes zijn niet te kort alleszinds, en op het plastiek waar de hoedenplank op steunt, liggen zo rubbertjes om het kloppen te verminderen, zo is er ook al ééntje spoorloos.
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: Hoedenplank

Bericht door tiop86 »

Heb zelf nergens last van..

misschien straks als andere hoedenplank erin zit :P maarja dat komt dan door gewicht haha
geen gp-er meer
Plaats reactie