Stuurverlichting

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Stuurverlichting

Bericht door Romeodelta »

Rij nu een paar maandjes in de GP Racing. Had een afspaak gemaakt voor wat kleine dingetjes te repareren, o.a. deed de verlichting van het stuur (radiobediening) het niet. Kreeg van de monteur te horen dat er helemaal geen verlichting op zit !??? Dit schijnt er niet meer op te zitten. Terwijl ik dit op de vorige GP (een dynamic) wel had zitten. Heel vervelend als je dit gewend bent......het is nu zoeken naar de knoppen in het donker. Ook heb ik wat airbags in moeten leveren, de zij en window airbags zijn verdwenen. Heb je een duurder model......zit er "af fabriek" minder op. ?????
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Stuurverlichting

Bericht door Leon »

Ik had begrepen dat de verlichting wel erop moet zitten als je B&M hebt.
Ik heb ook een Racing maar dan met B&M Navigatie en bij mij zijn de knoppen WEL verlicht.
Ook heb ik de zij- en hoofdairbags als optie erbij moeten bestellen en dit was ook alleen weer mogelijk met de anti-whiplashhoofdsteunen..
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Stuurverlichting

Bericht door jpkramer »

Klopt, sinds eind 2007 hebben alleen GP's met Blue & Me verlichte knoppen op 't stuur. Als je alleen radiobediening hebt heb je geen verlichting...
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Stuurverlichting

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

jpkramer schreef:Klopt, sinds eind 2007 hebben alleen GP's met Blue & Me verlichte knoppen op 't stuur. Als je alleen radiobediening hebt heb je geen verlichting...
CRISIS :?
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Stuurverlichting

Bericht door Romeodelta »

CRaZy_CoPTeR69 schreef:
jpkramer schreef:Klopt, sinds eind 2007 hebben alleen GP's met Blue & Me verlichte knoppen op 't stuur. Als je alleen radiobediening hebt heb je geen verlichting...
CRISIS :?
Een soort van bezuiniging dus...........tjonge jonge zeg......wat kost nou een lampie!!!
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
Robse
Nuovo Arrivato
Berichten: 129
Lid geworden op: di okt 31, 2006 16:18
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Stuurverlichting

Bericht door Robse »

Ik heb een GP Racing in bestelling staan. 1.4 16v White Ambient :lol:
Lullige is dat 11 februari een verkeerde uitvoering is afgeleverd bij de dealer nl. een 1.4 8v.
Moet dus nog even wachten. :( (alweer)
Heb wat optie's genomen waaronder de side-en window airbags. Dat daar anti -wiplashhoofdsteunen bij moeten is mij niet bekend, niet verteld en of ik er voor betaald heb?Misschien dat het er automatisch bij zit? Maar ik heb mijn twijfels. :?:
Verder getinte zijruiten, elektrische airco, middenarmsteun
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)nu een Prog. Black EVO ('11).
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Stuurverlichting

Bericht door Bennink »

Vreemde combinatie, heb er nog niet eerder van gehoord...

Maar OnTopic: Een Edizione Cool heeft ook geen verlichting in het stuur. Deze auto had dan ook een kunststof stuur (AAAAARGH! NOOOOIT meer een kunststof stuur...)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Stuurverlichting

Bericht door Giovanni Tutore »

Sorry Erik, maar dat heeft echt met de datum te maken. MIJN Cool heeft lampies. Overigens OOK een lederen hoepel maar dat was een x-je.
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Stuurverlichting

Bericht door Leon »

Wat een domme fout van de dealer..
Ik heb nu even de prijslijst erbij gepakt en ik had het fout onthouden.. De airbags zijn WEL los te bestellen, echter wanneer je de anti-whiplashhoofdsteunen wilt, dan kan dit alleen in combinatie met de airbags..
En het is inderdaad weer de typische Fiat-logica.. Om kosten te 'besparen' door niet elk stuur te voorzien door verlichting, hebben ze nu alleen wel meerdere soorten sturen en kabelbomen moeten maken..
Of ze willen meer laten zien wie er net 1 optie meer heeft gekozen/luxer model heeft..
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Stuurverlichting

Bericht door Douwe »

Leon schreef:Wat een domme fout van de dealer..
Ik heb nu even de prijslijst erbij gepakt en ik had het fout onthouden.. De airbags zijn WEL los te bestellen, echter wanneer je de anti-whiplashhoofdsteunen wilt, dan kan dit alleen in combinatie met de airbags..
En het is inderdaad weer de typische Fiat-logica.. Om kosten te 'besparen' door niet elk stuur te voorzien door verlichting, hebben ze nu alleen wel meerdere soorten sturen en kabelbomen moeten maken..
Of ze willen meer laten zien wie er net 1 optie meer heeft gekozen/luxer model heeft..
De kabelboom is denk ik niet anders, mijn 1.4 8V Active Airco had geen verlichting in de stuurbediening, (toen dachten we nog dat het er wel in moest zitten) en toen zijn gewoon de knoppen vervangen door knoppen met lichtjes onder garantie.
Aan de kabelboom is geen aanpassing gedaan.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Stuurverlichting

Bericht door KrIkKeL »

Mijn versie is een Dynamic van 08 en had geen stuurverlichting.
Mechanieker wist me te vertellen dat er wel degelijk kabelboom zat voor de verlichting, maar dat de knopjes geen Ledjes hadden. Na maanden (helaas) vervangen geweest door knoppen met Blue & Me terwijl ik dit niet heb.

Huidige dealer heeft terug een 6-toetsenversie gevonden en gaat eerst kijken of er degelijk ledjes inzitten om dan "nogmaals" te vervangen. Maarja fout ligt aan dealer waar we hem kochten.

Is inderdaad zo, wagens zonder Blue & Me krijgen geen verlichting, andere dan wel. Logisch? :?:
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Stuurverlichting

Bericht door KrIkKeL »

Update:

mijn huidige dealer heeft me net gebeld dat de 6 toetsenversie binnen is en verlicht is.
Vorige dealer heeft blijkbaar weinig onderzoek betracht naar het zoeken van de juiste stukken.
Ze worden in april vervangen. Dus ze bestaan toch, die knopjes in 6 verlicht.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Stuurverlichting

Bericht door tonyvandenbroek »

KrIkKeL schreef:Update:

mijn huidige dealer heeft me net gebeld dat de 6 toetsenversie binnen is en verlicht is.
Vorige dealer heeft blijkbaar weinig onderzoek betracht naar het zoeken van de juiste stukken.
Ze worden in april vervangen. Dus ze bestaan toch, die knopjes in 6 verlicht.

Tuurijk bestaan ze. Ik heb er ook een. :mrgreen:
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Stuurverlichting

Bericht door jpkramer »

tonyvandenbroek schreef:
KrIkKeL schreef:Update:

mijn huidige dealer heeft me net gebeld dat de 6 toetsenversie binnen is en verlicht is.
Vorige dealer heeft blijkbaar weinig onderzoek betracht naar het zoeken van de juiste stukken.
Ze worden in april vervangen. Dus ze bestaan toch, die knopjes in 6 verlicht.
Tuurijk bestaan ze. Ik heb er ook een. :mrgreen:
Klopt, bij mij heeft de dealer deze geplaatst, alleen kwamen ze er vervolgens achter dat de toetsen helemaal niet verlicht horen te zijn... gelukig voor mij waren de toetsen toen al onder garantie vervangen :-]
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Stuurverlichting

Bericht door Sunrise »

Oftewel niet geprobeerd is niet verlicht -]
Plaats reactie