Scheef dashboard kastje

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Schei uit over die dingen, ik wordt er gek van als ik er weer aan denk. Ben blij dat ik nu wel een goeie heb.

@joe, je weet het met een aangetekende brief van de rechtsbijstand heb je zo een nieuwe. :wink:
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik heb vandaag het kastje nog even goed bekeken, maar het is einde verhaal met dit kastje. De handgreep is afgebroken en uit het slotje is een veer gesprongen.....gelukkig blijft hij nog wel dichthangen (zolang ik niet al te hard op trek).

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de dealer....donderdag gaan ze er naar kijken. Hopelijk gaat dit niet zo'n verhaal als bij jou worden, Tony.
joedelta

Bericht door joedelta »

De dealer had vorige week donderdag vastgesteld dat het slot van het kastje het inderdaad had begeven. De klep op zich was goed. Het slot moest besteld worden, maar was gelukkig dinsdag al binnen.
Vandaag is het gemonteerd en het kastje sluit nu perfect. Zo goed heeft hij nog nooit gezeten! (ook niet nadat de klep kort na aflevering opnieuw was afgesteld)
Hij sluit perfect aan op de rest van het dashboard en het slot gaat nu licht en vergrendeld goed.


:D
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Bericht door Scooterguy »

Nog eens even omhoog schoppen met de melding dat ik al aan mijn 10-de (ja, je leest het goed, tiende!) slot toe ben van het handschoenkastje,ook nu weer eerst het haakje binnenin dat scheef ging staan en iets daarna de hendel zelf die er afbrak en lustig met het veertje spuwde alsof het een raket was...
En raad eens...m'n handschoenkastje hangt nog niet recht :cry:
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Dit is om moedeloos van te worden :?: :?:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Stevys88
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 23, 2008 15:40
Locatie: Helmond

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door Stevys88 »

Ik ben van plan een GP Abarth aan te schaffen. Maar na het lezen van dit topic heb ik daar niet zo veel zin meer in. Wordt iedere GP met zo'n scheef en kapot kastje afgeleverd, en is het echt zo'n probleem om via de dealer of de importeur een garantieprobleem op te lossen?? Want als ik ergens geen zin in heb is het wekelijks bellen e.d. met de dealer.

Bedankt voor jullie reacties.
Ondervind een groot dilemma: HELP !!!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door tonyvandenbroek »

De dashboard kastjes van tegenwoordig hangen allemaal netjes, zoals het hoort. De eerste generatie GP's konden hier last van hebben.
Dus gewoon bestellen die Abarth, je krijgt er zeker geen spijt van.
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:De dashboard kastjes van tegenwoordig hangen allemaal netjes, zoals het hoort. De eerste generatie GP's konden hier last van hebben.
Dus gewoon bestellen die Abarth, je krijgt er zeker geen spijt van.


:lol: :lol: :lol: :lol: nou ........................... ik hoop het dat dat zo is.
is in elk geval één van de onderdelen waar ze schijnbaar weinig aandacht aan besteden bij het ontwerpen van een fiat.
joedelta

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door joedelta »

Stevys88 schreef:Ik ben van plan een GP Abarth aan te schaffen. Maar na het lezen van dit topic heb ik daar niet zo veel zin meer in. Wordt iedere GP met zo'n scheef en kapot kastje afgeleverd, en is het echt zo'n probleem om via de dealer of de importeur een garantieprobleem op te lossen?? Want als ik ergens geen zin in heb is het wekelijks bellen e.d. met de dealer.

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn kastje is niet scheef. Bij mijn vorige GP (uit 2006) was het inderdaad niet gweldig, maar werd het netjes via de dealer opgelost.
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het een beroep doen op garantie (is trouwens gelukkig ook nauwelijks nodig geweest). Ik heb gewoon een fijne dealer. Hoe de dealer van Abarth is, weet ik niet, maar ik denk dat ze gezien de exclusiviteit waarvoor ze hebben gekozen rondom Abarth, ze goed hun best zullen doen voor hun klanten.

Ik zou me er geen zorgen om maken en gewoon bestellen die Abarth!!!

~~
Stevys88
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 23, 2008 15:40
Locatie: Helmond

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door Stevys88 »

Oke, dat is dan 1 onderdeel waar ik me niet meer druk over maak. Maar dan heb je ook nog iets als een kloppend stuurhuis (las ik hier ergens) hoe is het daar mee gesteld?
Ondervind een groot dilemma: HELP !!!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door tonyvandenbroek »

Stevys88 schreef:Oke, dat is dan 1 onderdeel waar ik me niet meer druk over maak. Maar dan heb je ook nog iets als een kloppend stuurhuis (las ik hier ergens) hoe is het daar mee gesteld?

Stuurhuis is ook iets van de eerste generatie GP's (2005/2006), maak je maar niet te veel zorgen. De GP's die nu afgeleverd worden voldoen prima/uitstekend.
BTW: De mijne ook nog steeds (2006).
Afbeelding
joedelta

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door joedelta »

Stevys88 schreef:Oke, dat is dan 1 onderdeel waar ik me niet meer druk over maak. Maar dan heb je ook nog iets als een kloppend stuurhuis (las ik hier ergens) hoe is het daar mee gesteld?
Ik kan me wat dat betreft aansluiten bij wat onze voorzitter schreef. Bovendien ben ik ook nog eens ervaringsdeskundige.
Mijn eerste GP (uit 2006) had ietswat last van dit euvel. Mijn huidige (uit oktober 2007) heeft het helemaal niet. Bij de eerste GP heb ik trouwens na enkele maanden gewoon een modificatie ontvangen bij de dealer (zonder gezeur).

next.... :wink: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: Scheef dashboard kastje

Bericht door tiop86 »

volgens mij al 3 berichten off topic :wink:

maar probleem sowieso van die kastjes is dat ze maar op een plek vastzitten, wanneer je 2 klemmen had dan hadden we dit probleem niet
geen gp-er meer
Plaats reactie