Demonteren middenconsole/tunnel

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Demonteren middenconsole/tunnel

Bericht door GPO »

Heeft iemand hier al ervaring met het open halen van middenconsole en de tunnel?

Ik zit nl. te denken, om een actieve houder voor mijn MDA Vario (aka Qtek 9100) te kopen en de voeding hiervoor af te tappen van de 12v aansluiting achter de pook.

2 jaar terug reed ik in een Peugeot 307SW waar ik dit ook heb gedaan en het beviel me wel goed. Geen risico op dipjes in spanning bij radio, airco etc. en je hoeft niet een draad te trekken vanaf de zekeringkast naar je middenconsole.

Helaas is er geen houder beschikbaar van Brodit waar ik een laad/sync kabel in kan duwen, anders had ik de spanning vanaf de USB poort kunnen halen (of zou ik eventueel de houder voor fixed installatie kunnen bestellen en dan een sync/laad kabel kunnen solderen aan deze draad? Dus mini-USB connector losknippen en de losse draad aan de draad van de houder vastmaken).

Anyone?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik heb zelf mijn iPAQ aan de USB gehangen van Blue&Me. Het opladen gaat niet van harte, waarschijnlijk omdat het systeem te weinig stroom levert. Dus toch maar via een reguliere autolader.

Nu laat ik een aftakking maken vanaf de zekeringkast. Ik wil een 12v punt naast de USB. Dan steker erin en via de 2 loze knoppen rechts van de ASR de kabel doorvoeren. Als je het dashboardkastje opent zie dat er een zee van ruimte is achter de middenconsole. Ik zag ook een bruin stekkertje zitten met 2 draden, blauw en bruin volgens mij. Ik denk dat je daar ook 12v kan aftappen omdat dat de aansluiting is van de 12v plug in de middenconsole. Maar zeker weten doe ik het allemaal niet.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Bedankt voor de snelle reactie.

Betekent dit, dat je vanaf het dashboardkastje gemakkelijk achter de middencosole kan komen?

Zo ja, dan bel ik de dealer even of ze (uit serviceoogpunt) een 12v aansluiting willen maken zoals je aangaf. Hier dan idd de active houder op aansluiten en klaar. Helaas nog geen USB kabeltje van houder naar USB poort maar in ieder geval een net weggewerkte houder. MP3's moeten dan maar per USB stick.

Ik zit ook te denken om een Brodit proclip voor een Engelse GP te kopen zodat de knoppen voor achterklep e.d. niet geblokkeerd worden.

Oh ja, zijn de loze knoppen makkelijk los te halen? In de 307 zaten ze behoorlijk vast :evil:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

GPO schreef:Bedankt voor de snelle reactie.

Betekent dit, dat je vanaf het dashboardkastje gemakkelijk achter de middencosole kan komen?

Zo ja, dan bel ik de dealer even of ze (uit serviceoogpunt) een 12v aansluiting willen maken zoals je aangaf. Hier dan idd de active houder op aansluiten en klaar. Helaas nog geen USB kabeltje van houder naar USB poort maar in ieder geval een net weggewerkte houder. MP3's moeten dan maar per USB stick.

Ik zit ook te denken om een Brodit proclip voor een Engelse GP te kopen zodat de knoppen voor achterklep e.d. niet geblokkeerd worden.

Oh ja, zijn de loze knoppen makkelijk los te halen? In de 307 zaten ze behoorlijk vast :evil:
Loze knoppen heb ik nog niet losgehad, ik kan in eerste instantie via de klep van de het dashboardkastje een draad voeren.
Je kan achter de middenconsole komen, makkelijk is natuurlijk een relatief begrip. ;)

Die ProClip heb ik ook. Je kan hem plaatsen waar je wil over de gehele breedte van die console. Ik heb hem net links van de alarmlichten. Verder naar rechts en de PDA staat wel ver van je af. Zo blijven de knopjes goed te bedienen en heb ik praktisch geen geblokkeerde luchtstroom. Nadeel is wel dat in mijn geval de voedingsstekker van de PDA voor de CD-speler hangt. De CD komt bij uitwerpen hier net tegenaan. Dus stekker loshalen om een CD te wisselen. Maar ach, ik heb B&M, dus waarom zou je uberhaupt een CD wisselen. :P
Ander nadeel is dat de ProClip niet rechtop genoeg staat, zo kan je toch niet je PDA helemaal lekker draaien in de houder.

Ik maak foto's zodra het geheel gemonteerd zit. Ik durf niet zo gauw draden meer af te takken aangezien overal gevoelige computers aanhangen. Daarom laat ik de dealer er maar ff mee vechten.

En zoals ik al zei: de PDA laadde in mijn geval niet constant op via de USB van de auto. Zekere voor het onzekere laat ik het maar via de 12v doen.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Plaats reactie