De Nieuwe Bravo
Fiat heeft de prijzen van de Bravo 1.4 T-Jet bekendgemaakt. Dit is voorlopig de sterkste benzineversie binnen het Bravo-gamma.
De 1,4-liter turbomotor levert in de Bravo 150 pk en 206 Nm koppel. In de Sport-uitvoering heeft de 1.4 T-Jet-motor een koppel van 230 Nm. De motor is gekoppeld aan een zesversnellingsbak.
De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost 8,2 seconden en de topsnelheid ligt op 212 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt gemiddeld 7,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot bedraagt 167 gram per kilometer.
De basisversie heeft de Dynamic-uitrusting en kost 22.795 euro. Daarboven vinden we de Edizione Prima, die voor 24.195 de uwe is. De toppers zijn de Sport en de Emotion, die respectievelijk 25.595 en 26.395 euro kosten.
Daarnaast zijn er nu twee nieuwe opties beschikbaar voor de Bravo: bi-xenon lampen (995 euro) en een pakket met achterspoiler en zijskirts (470 euro). De nieuwe uitvoeringen zijn per direct te bestellen.
Ik kwam dit tegen in de autoweek.
www.autoweek.nl
De 1,4-liter turbomotor levert in de Bravo 150 pk en 206 Nm koppel. In de Sport-uitvoering heeft de 1.4 T-Jet-motor een koppel van 230 Nm. De motor is gekoppeld aan een zesversnellingsbak.
De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost 8,2 seconden en de topsnelheid ligt op 212 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt gemiddeld 7,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot bedraagt 167 gram per kilometer.
De basisversie heeft de Dynamic-uitrusting en kost 22.795 euro. Daarboven vinden we de Edizione Prima, die voor 24.195 de uwe is. De toppers zijn de Sport en de Emotion, die respectievelijk 25.595 en 26.395 euro kosten.
Daarnaast zijn er nu twee nieuwe opties beschikbaar voor de Bravo: bi-xenon lampen (995 euro) en een pakket met achterspoiler en zijskirts (470 euro). De nieuwe uitvoeringen zijn per direct te bestellen.
Ik kwam dit tegen in de autoweek.
www.autoweek.nl
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Zal er ook een 'turbo' up-date komen voor op de 1.4 16V??
Gewoon een pakket die ze er zo opschroeven en dmv een laptop het motormanagement aanpasen
Ik zie het al voor me!!
Gewoon een pakket die ze er zo opschroeven en dmv een laptop het motormanagement aanpasen
Ik zie het al voor me!!
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder
dat denk ik niet, bovendien zal er meer dan alleen een turbo en een softwareupdate nodig zijn om de GP hetzelfde te maken.Roel_vl schreef:Zal er ook een 'turbo' up-date komen voor op de 1.4 16V??
Gewoon een pakket die ze er zo opschroeven en dmv een laptop het motormanagement aanpasen
Ik zie het al voor me!!
In/aan de motor zelf kan al van alles anders zijn, en denk ook aan remmen en versnellingsbak.
Het zou mooi zijn als de 0 tot 100 km/h acceleratie rond de 7 a 7,5 seconden komt te liggen. Dat lijkt mij ook wel haalbaar, als je bedenkt dat de Bravo ten opzichte van de Grande Punto ongeveer 200 kg extra aan gewicht meesleept.Bennink schreef:Wat zou die motor in de GP doen?
Renault Clio Sport 2.0 16V: 6,9 s
Mini Cooper S: 7,1 s
Peugeot 207 RC: 7,1 s
Opel Corsa OPC: 7,2 s
Seat Ibiza 1.8 20VT Cupra 7,3 s
Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI: 8,2 s
Fiat Bravo crossover-plannen
Fiat heeft zijn zaken de laatste tijd goed op orde. Het merk zit in de lift dankzij goed verkopende modellen als de Fiat Panda, Grande Punto en nieuwkomer Bravo. Hierdoor steeg het aantal registraties in Nederland de laatste 2 maanden met respectievelijk 10 en 23%. Een algemeen beginsel in de autowereld is dat populaire modellen uitgemolken dienen te worden, want hier wordt per slot van rekening de winst op gemaakt. Een goede manier om meer geld uit je bestaande modellen te halen is door crossovers te maken, en in Italië zien ze dat wel zitten.
De plannen zijn divers. Er zijn plannen voor een midi-MPV, die hopelijk wat minder onaantrekkelijk wordt dan de Multipla, een cabrio en een SUV op basis van de Bravo.
Dit laatste is voor het imago erg belangrijk, want als Alfa Romeo haar geplande SUV rond het eind van het decennium in productie gaat nemen heeft elke concurrent van Fiat wel zo’n beetje een grote benzineslurper in het assortiment. Bovendien ligt het voor de hand dat de twee merken de handen ineenslaan bij de productie van een SUV. De meest voor de hand liggende naam voor een 4×4 is Oltre, dezelfde naam als de half tank/half SUV-concept car van Fiat
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/ ... er-plannen
Fiat heeft zijn zaken de laatste tijd goed op orde. Het merk zit in de lift dankzij goed verkopende modellen als de Fiat Panda, Grande Punto en nieuwkomer Bravo. Hierdoor steeg het aantal registraties in Nederland de laatste 2 maanden met respectievelijk 10 en 23%. Een algemeen beginsel in de autowereld is dat populaire modellen uitgemolken dienen te worden, want hier wordt per slot van rekening de winst op gemaakt. Een goede manier om meer geld uit je bestaande modellen te halen is door crossovers te maken, en in Italië zien ze dat wel zitten.
De plannen zijn divers. Er zijn plannen voor een midi-MPV, die hopelijk wat minder onaantrekkelijk wordt dan de Multipla, een cabrio en een SUV op basis van de Bravo.
Dit laatste is voor het imago erg belangrijk, want als Alfa Romeo haar geplande SUV rond het eind van het decennium in productie gaat nemen heeft elke concurrent van Fiat wel zo’n beetje een grote benzineslurper in het assortiment. Bovendien ligt het voor de hand dat de twee merken de handen ineenslaan bij de productie van een SUV. De meest voor de hand liggende naam voor een 4×4 is Oltre, dezelfde naam als de half tank/half SUV-concept car van Fiat
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/ ... er-plannen
Denk je niet dat dat een beetje voorbarig is? Deze wagens kun je beter vergelijken met de Abarthversie straks... Denk dat je de 1.4T moet vergelijken met de 1.6 van de Polo enzo.Mathijs schreef:Het zou mooi zijn als de 0 tot 100 km/h acceleratie rond de 7 a 7,5 seconden komt te liggen. Dat lijkt mij ook wel haalbaar, als je bedenkt dat de Bravo ten opzichte van de Grande Punto ongeveer 200 kg extra aan gewicht meesleept.Bennink schreef:Wat zou die motor in de GP doen?
Renault Clio Sport 2.0 16V: 6,9 s
Mini Cooper S: 7,1 s
Peugeot 207 RC: 7,1 s
Opel Corsa OPC: 7,2 s
Seat Ibiza 1.8 20VT Cupra 7,3 s
Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI: 8,2 s
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Die auto"journalisten" toch.....typisch gevalletje paginavulling door middel van uit de lucht gegrepen duimzuigerij....whatever....Mathijs schreef:Fiat Bravo crossover-plannen
Fiat heeft zijn zaken de laatste tijd goed op orde. Het merk zit in de lift dankzij goed verkopende modellen als de Fiat Panda, Grande Punto en nieuwkomer Bravo. Hierdoor steeg het aantal registraties in Nederland de laatste 2 maanden met respectievelijk 10 en 23%. Een algemeen beginsel in de autowereld is dat populaire modellen uitgemolken dienen te worden, want hier wordt per slot van rekening de winst op gemaakt. Een goede manier om meer geld uit je bestaande modellen te halen is door crossovers te maken, en in Italië zien ze dat wel zitten.
De plannen zijn divers. Er zijn plannen voor een midi-MPV, die hopelijk wat minder onaantrekkelijk wordt dan de Multipla, een cabrio en een SUV op basis van de Bravo.
Dit laatste is voor het imago erg belangrijk, want als Alfa Romeo haar geplande SUV rond het eind van het decennium in productie gaat nemen heeft elke concurrent van Fiat wel zo’n beetje een grote benzineslurper in het assortiment. Bovendien ligt het voor de hand dat de twee merken de handen ineenslaan bij de productie van een SUV. De meest voor de hand liggende naam voor een 4×4 is Oltre, dezelfde naam als de half tank/half SUV-concept car van Fiat
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/ ... er-plannen
Ik durf dit sterk te betwijfelen....niet dat het onmogelijk is dat een deel van het verhaal ooit op de een of andere manier uit komt, maar het is volgens mij weer zo'n verhaal dat wordt gevormd door een bergje gissen, geruchten, en fantasie, zonder dat het op harde plannen is gebaseerd.///// schreef:Zouden ze uit hun duim hebben gezogen wat hier boven vermeld staat Joedelta???
Maar er moet toch ergens vandaan komen, dus het zal wel waar zijn wat de autojournalisten hebben geschreven toch?? :roll: :roll:
het mooie is dat de toppers van het FIAT-concern dit soort geruchten in interviews voeden door gewoon mee te gaan in de geruchtenstroom (en ondertussen houden ze er zelf een andere agenda op na)