Idea uit de range ,Slimme zet van Fiat??

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.

Slimme zet van Fiat??

Peiling eindigde op ma aug 06, 2007 19:49

Ja
10
48%
Nee
9
43%
Ik weet het niet
2
10%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

Ik heb het geluk mogen hebben om de Idea 2 weken lang te kunnen berijden, buiten het feit dat ik het meer een senioren model vindt reed ie goed en zat je lekker hoog. De multipla is na zijn redesign er alleen maar op vooruit gegaan en de 6 plaatsen is ongekned in deze klasse.
Maar als de verkoopcijfers slecht zijn, tje, dan is het duurder om zo'n model te onderhouden in Nederland dan om em eruit te kieperen...
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Ik denk dat ze er bij Fiat best wel wat pogingen en moeite voor gedaan hebben om de Idea alsnog bij de klanten kwijt te raken. Het is geen verkeerde auto, zowel technisch als praktisch niet. Voor zn lengte gaat er best veel in, het is geen dure auto, maar toch..

Dé reden volgens mij dat ze ermee gestopt zijn is de Sedici :)
Seat Leon 1.9 TDi
joedelta

Bericht door joedelta »

Joh@n schreef:Ik denk dat ze er bij Fiat best wel wat pogingen en moeite voor gedaan hebben om de Idea alsnog bij de klanten kwijt te raken. Het is geen verkeerde auto, zowel technisch als praktisch niet. Voor zn lengte gaat er best veel in, het is geen dure auto, maar toch..

Dé reden volgens mij dat ze ermee gestopt zijn is de Sedici :)
Hoe dat zo? Productiecapaciteit?

Ik zie verder namelijk geen enkel raakvlak tussen de eigenschappen van de Idea en de Sedici, laat staan in de doelgroep, maar misschien zit ik er naast, dus vertel! :shock:
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Fiat houdt hem wel in de productie ( geloof ik ), maar hij is alleen hier niet meer leverbaar toch???
En de Sedici staat de productie van de Idea niet in de weg, want de Sedici wordt namelijk door Suzuki geproduceerd voor Fiat.
Dus het heeft niks er mee te maken met de productiecapaciteit waarom hier de Idea niet meer te leveren is door Fiat. :D
joedelta

Bericht door joedelta »

///// schreef:Fiat houdt hem wel in de productie ( geloof ik ), maar hij is alleen hier niet meer leverbaar toch???
En de Sedici staat de productie van de Idea niet in de weg, want de Sedici wordt namelijk door Suzuki geproduceerd voor Fiat.
Dus het heeft niks er mee te maken met de productiecapaciteit waarom hier de Idea niet meer te leveren is door Fiat. :D
Klopt helemaal....productiecapaciteit was even het enige wat ik zo kon bedenken, maar de 16 wordt inderdaad bij Suzuki gemaakt.
en de Idea is in andere landen nog wel leverbaar, dus..... :roll:
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Volgens Autovisie zou de Multipla ook niet meer leverbaar zijn in Nederland :!:

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

johnb schreef:Volgens Autovisie zou de Multipla ook niet meer leverbaar zijn in Nederland :!:


Dus het wordt weer lekker saai op de Nederlandse wegennet. :(
joedelta

Bericht door joedelta »

johnb schreef:Volgens Autovisie zou de Multipla ook niet meer leverbaar zijn in Nederland :!:

http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
zoals ik op pagina 1 al schreef:
joedelta schreef: yep, hetzelfde als voor de Idea geldt overigens ook voor de Multipla :cry:
Plaats reactie