Idea uit de range ,Slimme zet van Fiat??

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.

Slimme zet van Fiat??

Peiling eindigde op ma aug 06, 2007 19:49

Ja
10
48%
Nee
9
43%
Ik weet het niet
2
10%
 
Totaal aantal stemmen: 21

/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Idea uit de range ,Slimme zet van Fiat??

Bericht door ///// »

Hoi luitjes!!



Ik was afgelopen Donderdag in Amsterdam op de personenwagen Rai geweest.
Ik hoorde met verbazing dat de Idea niet meer in de programma zit van Fiat NL.
Ik weet niet waarom hij niet meer te leveren is in Nederland, want hij is wel een geing wagen om te zien.
Hij is ook leuker om te zien als de Opel Meriva, dus op dit punt snap ik Fiat NL niet zo.
Wat is jullie standpunt over dat Fiat NL hem nu al uit de programma heeft gehaald, want hij is maar 3 jaar hier in de leveringsprogramma gezeten.
Dus is het geen slimme zet van Fiat geweest, of wilt men de de verkopen van de zustermodel van Idea bij Lancia omhoog krikken???
De groeten van /////!!!

Edit SR: Titel aangepast en pollkeuze toegevoegd :wink:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik zou dan weleens benieuwd zijn naar de verkoop cijfers van de IDEA.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... serie=Idea

Dit is waarschijnlijk de reden...

2326 verkochte eenheden sinds introductie is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven.

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... serie=Musa

en 366 voor zijn Lancia evenknie... oftewel slechte verkoop.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Señor Sjon schreef:http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... serie=Idea

Dit is waarschijnlijk de reden...

2326 verkochte eenheden sinds introductie is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven.

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... serie=Musa

en 366 voor zijn Lancia evenknie... oftewel slechte verkoop.

Dat zijn cijfers waar FIAT niet trots op kan zijn.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

Altijd jammer als er een model uit gaat.

De verkoopcijfers voor de Lancia Musa zijn overigens niet opzienbarend voor een wagen van dit redelijk dure en exclusievere merk.

Voor wat betreft de FIAT Idea:
De markt voor mini-MPV's is een markt met ongelooflijk veel modellen die door de verschillende merken worden aangeboden.
Aangezien de Idea op het eerste gezicht niet veel afwijkt van de Opel Meriva is het wat dat betreft al min of meer een verloren strijd (mede gezien de bekende irrationele vooroordelen die in autoland heersen).
Een FIAT verkoopt juist goed als een model er niet te al sterk uit ziet als de concurrenten (zonder extreem te worden). Dat is iets waar FIAT zich gelukkig ook weer steeds meer bewust van wordt.

Daarnaast is FIAT ook bezig om niet langer bij de drie merken FIAT, Lancia en Alfa Romeo auto's op de markt te zetten die elkaars directe concurrent zijn. (dat is bijvoorbeeld één van de redenen dat de introductie van diverse modellen van Lancia, zoals de Delta en de Fulvia steeds weer niet door gingen of werden verschoven, en ook de reden dat de nieuwe Bravo alleen als 5-deurs leverbaar is) Dus voorzover de Idea en de Musa elkaars concurrenten zijn is het logisch dat er één het onderspit moet delven op markten waar weinig succes is. De Musa heeft ten opzichte van de concurrentie veel meer te bieden dan de Idea, dus logisch dat op dat paard gewed wordt; het FIAT concern heeft wat dat betreft niets te verliezen.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik vind het erg jammer. De idea is een mooie auto en rijd geweldig goed (aldus mijn collega). Dus met ruim 2000 verkochte Idea's heeft mijn collega wel een collecters item. 8)
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:Ik vind het erg jammer. De idea is een mooie auto en rijd geweldig goed (aldus mijn collega). Dus met ruim 2000 verkochte Idea's heeft mijn collega wel een collecters item. 8)
Ik geloof je meteen (heb zelf nooit in een Idea gereden), maar wat bij mij direct zorgde voor het afvallen van de Idea als aan te schaffen auto (heb er wel eens aan gedacht in het verleden) is de prijs (hoewel waarschijnlijk gewoon marktconform). Het instapmodel van de Idea (die toch eigenlijk een opgeblazen versie is van de Punto Mk II) zit zo dicht bij de prijs van het instapmodel van de Stilo Multiwagon, dat ik hem daarmee eigenlijk toch wel behoorlijk duur vond. (scheelde geloof ik maar iets van 2000 euro).
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Het is gewoon jammer dat zulke leuke auto's het zo slecht doen bij de laffe Nederlandse consument. Het blijft nou eenmaal een Opel/VW land :(
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:Het is gewoon jammer dat zulke leuke auto's het zo slecht doen bij de laffe Nederlandse consument. Het blijft nou eenmaal een Opel/VW land :(
yep, hetzelfde als voor de Idea geldt overigens ook voor de Multipla :cry:
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Joe een Multipla :? daar ben je toch niet rauwig om :? :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Bericht door joedelta »

Sporting raymon schreef:Joe een Multipla :? daar ben je toch niet rauwig om :? :wink:
Jawel, ik ben één van die weinige mensen die de Multipla dus wel tof vind.....fantastische koets.
Ik geef toe, nogal ongebruikelijk wat betreft design, maar desondanks een puike wagen. 8)
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

joedelta schreef:
Sporting raymon schreef:Joe een Multipla :? daar ben je toch niet rauwig om :? :wink:
Jawel, ik ben één van die weinige mensen die de Multipla dus wel tof vind.....fantastische koets.
Ik geef toe, nogal ongebruikelijk wat betreft design, maar desondanks een puike wagen. 8)
Ik vind het ook geen mooie wagen maar zal wel veel ruimte geven.

off-topic: Joe proficiat met de 6000e post :lol: :lol: :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

ineke schreef: off-topic: Joe proficiat met de 6000e post :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Thanks Ineke...het is erg ik weet het.
:?
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

ineke schreef:
Ik vind het ook geen mooie wagen maar zal wel veel ruimte geven.


Ik wil liever Multipla dan een Zafira of een Touran, want hij is met emotie ontworpen.
Hij is praktisch, bijzonder vormgegeven, en uniek met 3 zitplaatsen voor in. :D :D
joedelta

Bericht door joedelta »

///// schreef:
ineke schreef:
Ik vind het ook geen mooie wagen maar zal wel veel ruimte geven.


Ik wil liever Multipla dan een Zafira of een Touran, want hij is met emotie ontworpen.
Hij is praktisch, bijzonder vormgegeven, en uniek met 3 zitplaatsen voor in. :D :D
en dankzij zijn brede wielbasis schijnt hij een haast sportieve wegligging te hebben, en dat is toch iets wat bijzonder te noemen is in MPV-land. :D
Plaats reactie