Welke van deze twee??

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.

Welke van deze twee???

Coupé Fiat
16
80%
Barchetta
4
20%
 
Totaal aantal stemmen: 20

/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Welke van deze twee??

Bericht door ///// »

Hoi luitjes!!


In de jaren negentig bouwde Fiat ook sportwagens, nl de Coupé Fiat en de Barchetta.
Op dit moment heeft Fiat in haar range geen sportwagens zitten, dus moet je gaan uitwijken naar Alfa Romeo.
Ik hoop gauw dat Fiat weer sportwagens onder hun naam gaat uitbrengen, want een sportwagen hoort er bij bij zo'n sportief merk als Fiat.
Ook omdat een Fiat rijder niet zo makkelijk een Alfa romeo kan betalen, zal het een uitkomst zijn als er weer een nieuwe Fiat sportwagen op de markt komt.
Want nu is in mijn ogen de programma van Fiat niet compleet toch??
Dus als je sportief wil rijden bij Fiat kan je dan een gebruikte Barchetta of een Coupé Fiat nemen.
De ene is een sporieve open twee zitter en de andere is een dichte sportwagen met een Ferrari uiterlijk.
Welke twee zou je dan nemen als ze even duur zijn, en ze hebben net zoveel kilometers gereden, en ze zien allebei even mooi uit??

De groeten van /////!!
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Sorry, want het ging weer iets verkeerd met het openen van deze topic, maar deze wil ik graag openhouden met de poll.



Dank u!!
joedelta

Bericht door joedelta »

even correctie....ik rijd geen FIAT omdat ik geen Alfa kan betalen.

Ik heb destijds toen ik mijn Lancia Delta weg deed, een Alfa 145 of 146 willen kopen. Ik ben er proef mee gaan rijden en was zeer teleurgesteld in de slechte versnellingsbak en de tegenvallende soeplheid van de motor (1.6 16V). In plaats daarvan heb ik toen een FIAT Bravo gekocht, die wel lekker schakelde en soepel reed.
Twee jaar later viel mijn oog op de toen nieuwe Alfa 147 (absoluut een juweeltje om te zien), maar toen het tijd was om de Bravo te gaan vervangen, heb ik toch gekozen voor een stationwagon in de vorm van een FIAT Stilo Multiwagon.
Ik heb later nog wel gereden in de 147, maar was niet echt onder de indruk van het rijgedrag, en was vooral weer teleurgesteld in de versnellingsbak. (Is voor een deel natuurlijk gewoon wat je zelf prettig vindt. Alfa rijders hebben blijbaar andere maatstaven.)

maar dat was de vraag niet.....ik kies voor de FIAT Coupé. Ik heb liever een echt dak voor mijn geld. (Hoewel ik het bootje echt een leuke cabrio vind hoor, maar cabrio's zijn niet aan mij besteed.)

Trouwens, even terug komend op je verhaal over de sportiviteit van het merk FIAT en het ontbreken van een echte sportwagen....wat denk je van Lancia? Actief en succesvol geweest in diverse takken van motorsport (van F1 tot WRC) en ook al sinds jaren geen sportwagen meer in het assortiment.
:cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

hihihhi misschien binnenkort gratis een Barchetta, ik heb meegedaan aan de prijsvraag op de autorai. Je moest raden welke auto er onder het zeil zat en dat was toch echt een Barchetta. Maar ja er deden natuurlijk heel veel mensen mee dus .......
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
joedelta

Bericht door joedelta »

Peli schreef:hihihhi misschien binnenkort gratis een Barchetta, ik heb meegedaan aan de prijsvraag op de autorai. Je moest raden welke auto er onder het zeil zat en dat was toch echt een Barchetta. Maar ja er deden natuurlijk heel veel mensen mee dus .......
Ja, ik ook, zag het al van afstand....heel herkenbaar. kan ik hem mooi verkopen en gebruiken voor de aanschaf van de volgende GP :D (turbo of zo :D :D :D )
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

Peli schreef:hihihhi misschien binnenkort gratis een Barchetta, ik heb meegedaan aan de prijsvraag op de autorai. Je moest raden welke auto er onder het zeil zat en dat was toch echt een Barchetta. Maar ja er deden natuurlijk heel veel mensen mee dus .......
welke kleur dan een barchettadat weet iedere autoliefhebber als je er naar kijkt.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

walpunto schreef:
Peli schreef:hihihhi misschien binnenkort gratis een Barchetta, ik heb meegedaan aan de prijsvraag op de autorai. Je moest raden welke auto er onder het zeil zat en dat was toch echt een Barchetta. Maar ja er deden natuurlijk heel veel mensen mee dus .......
welke kleur dan een barchettadat weet iedere autoliefhebber als je er naar kijkt.
Zwart :lol: :lol:
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

walpunto schreef:
Peli schreef:hihihhi misschien binnenkort gratis een Barchetta, ik heb meegedaan aan de prijsvraag op de autorai. Je moest raden welke auto er onder het zeil zat en dat was toch echt een Barchetta. Maar ja er deden natuurlijk heel veel mensen mee dus .......
welke kleur dan een barchettadat weet iedere autoliefhebber als je er naar kijkt.
Rood
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

joedelta schreef:
Trouwens, even terug komend op je verhaal over de sportiviteit van het merk FIAT en het ontbreken van een echte sportwagen....wat denk je van Lancia? Actief en succesvol geweest in diverse takken van motorsport (van F1 tot WRC) en ook al sinds jaren geen sportwagen meer in het assortiment.
:cry: :cry: :cry:


Daar laten Fiat en Lancia wel een gebied liggen waar men ook geld kan gaan verdienen, en dat is gewoon doodzonde.
Want ze kunnen bloedmooie sportwagens maken, Fiat en Lancia, neem maar even de Coupé Fiat maar even er bij.
Ik heb overal gelezen dat er weer een Lancia sportcoupé op de markt komt, dus ze zijn de goeie weg ingeslagen.
joedelta

Bericht door joedelta »

///// schreef:
joedelta schreef:
Trouwens, even terug komend op je verhaal over de sportiviteit van het merk FIAT en het ontbreken van een echte sportwagen....wat denk je van Lancia? Actief en succesvol geweest in diverse takken van motorsport (van F1 tot WRC) en ook al sinds jaren geen sportwagen meer in het assortiment.
:cry: :cry: :cry:


Daar laten Fiat en Lancia wel een gebied liggen waar men ook geld kan gaan verdienen, en dat is gewoon doodzonde.
Want ze kunnen bloedmooie sportwagens maken, Fiat en Lancia, neem maar even de Coupé Fiat maar even er bij.
Ik heb overal gelezen dat er weer een Lancia sportcoupé op de markt komt, dus ze zijn de goeie weg ingeslagen.
Geld verdienen met sportwagens? dat lukt praktisch geen enkel merk. Bij mijn weten worden zo'n beetje alle grote sportwagenfabrikanten kunstmatig in leven gehouden door concerns die hun geld verdienen met gewone auto's, gewoon als prestigeobject.

desondanks gewoon heel jammer als ze er niet zijn, die mooie sportwagens van legendarische merken. :wink:
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

joedelta schreef:
Geld verdienen met sportwagens? dat lukt praktisch geen enkel merk. Bij mijn weten worden zo'n beetje alle grote sportwagenfabrikanten kunstmatig in leven gehouden door concerns die hun geld verdienen met gewone auto's, gewoon als prestigeobject.


Je heb gelijk want ze verdienen eigenlijk niks mee, maar ze leggen denk ik ook geen geld toe want dan zijn ze wel verkeerd bezig.
Ik denk dat Fiat niet de enigste is die geen sportwagen in hun programma heb zitten, want de andere merken durven het ook niet aan om een sportwagen op de markt te brengen.
Dus Fiat hoeft niet te schamen dat ze nu geen sportwagen in hun programma heb zitten.
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Ik heb voor Barchetta gekozen, en nu maar hopen dat ik in Barchetta pas!! :lol: :lol:


Want ik ben nl 1 meter 91, dus het wordt spannend of ik wel er in kan zitten.
joedelta

Bericht door joedelta »

///// schreef: Je heb gelijk want ze verdienen eigenlijk niks mee, maar ze leggen denk ik ook geen geld toe want dan zijn ze wel verkeerd bezig.
Ik denk dat Fiat niet de enigste is die geen sportwagen in hun programma heb zitten, want de andere merken durven het ook niet aan om een sportwagen op de markt te brengen.
Dus Fiat hoeft niet te schamen dat ze nu geen sportwagen in hun programma heb zitten.
Vaak wordt er toch geld op toe gelegd hoor.
Aston Martin (eigendom van Ford) maakte afgelopen jaar voor het eerst in 40 jaar weer eens winst. En wanneer denk je dat VAG voor het eerst echt winst gaat maken op het miljardenverlindende Bugatti prestigeproject?

Om een auto winstgevend te kunnen produceren (of in ieder geval uit de ontwikkelings- en productiekosten te kunnen komen), moet je een auto óf samen met een ander merk ontwikkelen, of volstoppen met techniek en materiaal dat je al in huis hebt van andere types, of je moet er een associaal hoog bedrag voor kunnen vragen.
Dat laatste is natuurlijk alleen voorbehouden aan de echt exclusieve merken. Kun je dat niet, dan zal je wel heel veel exemplaren moeten verkopen om ooit winst te kunnen maken, en dat is dan dus een erg risicovolle onderneming.
FIAT heeft wel een voordeel dat ze Ferrari en Maserati in huis hebben (en daar materiaal en kennis mee kunnen uitwisselen), maar dat voordeel wordt met name benut ten bate van Alfa Romeo als het meest sportieve "gewone merk".
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Waarom houden de concerns sportwagenmerken dan in stand als ze toch geen geld er mee kunnen verdienen?
ik zou niet zo graag een merk in mijn concern hebben die alleen maar geld kost, maar anderzijds heb je wel kapers op de loer zitten die dan het merk willen overnemen, dus wat is dan verstandigst??
Dus mijn conclusie is dan om gewoon verder te gaan met geld kostende sportwagenmerken. :D
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Doordat er een klein publiek is die, die sportwagens van een bepaald merk berijden.En zo worden denk ik de sportwagens zoals de Barchetta,Porsche (en zo zijn er nog anderen die de sportwagens) op den duur zeldzaam maken.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Plaats reactie