Welke van deze twee??

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.

Welke van deze twee???

Coupé Fiat
16
80%
Barchetta
4
20%
 
Totaal aantal stemmen: 20

joedelta

Bericht door joedelta »

///// schreef:Waarom houden de concerns sportwagenmerken dan in stand als ze toch geen geld er mee kunnen verdienen?
ik zou niet zo graag een merk in mijn concern hebben die alleen maar geld kost, maar anderzijds heb je wel kapers op de loer zitten die dan het merk willen overnemen, dus wat is dan verstandigst??
Dus mijn conclusie is dan om gewoon verder te gaan met geld kostende sportwagenmerken. :D
Klopt. Doelstelling is wel winst, maar vaak vooral prestige. Het werkt gewoon heel goed voor de beeldvorming van een merk als dat merk eigenaar (direct of indirect) is van een bepaald elitair merk, waar de gewone man tegenop kijkt.

Niet alle exclusieve sportwagenmerken doen het overigens slecht en worden alleen voor de naam voortgezet. Ferrari maakte vorig jaar een winst van 183 miljoen euro en Porsche 1,14 miljard euro.
daarentegen maakt een merk als Jaguar (net als Aston Martin ook van Ford) al jaren alleen maar verlies, vorig jaar leden ze gemiddels 10.000 dollar verlies per verkochte auto. (Zou Ford misschien gewoon in de verkeerde merken investeren?)

al met al blijft het risicovol....sportwagens/exclusieve wagens produceren. :wink:
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Daar ben ik met je eens Joedelta, want het gaat Fiat alleen om de namen Ferrari en Maseratie.
Die wilt Fiat graag in hun bezit houden, en kunnen ze ermee gaan pronken. :D :D
Plaats reactie