Fiat Uno

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Fiat Uno

Bericht door Bennink »

Werkelijk waar... Autoblog heeft een filmpje gepubliceerd van een Fiat Uno die een sprintje trekt tegen een BMW M3 (E36) en ook gewoon wint :shock:

Daarna maakt deze Uno het erg moeilijk voor een Nissan Skyline... werkelijk ongelofelijk.

Check het filmpje op AutoBlog
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

:lol: Geweldig :lol:
joedelta

Bericht door joedelta »

Ja, verkijk je niet op dat soort wagens. Een auto met een hoge status is nooit per definitie de winnaar.

Dat brengt me trouwens op wat ik afgelopen week las in de autoweek, dat de GP 1.4 T-Jet 16V sneller accelereert naar 100 km/uur en meer trekkracht heeft dan bijvoorbeeld een BMW 118 (met 2 liter motor, ondanks de 18 in de typeaanduiding) en een Alfa 147 met 2 liter motor. :shock:
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Inderdaad Joe. Een keer heel hard gelachen met een paar typische Sjonnen in een E36 (deze serie zeg maar dat is toch E36?) BMW naast me bij het stoplicht.

BOEMBOEMBOEM, rrrrrrrrrrrr uit de rioolpijp die als uitlaat diende. En veeeeel plakplastic op de beamer . Blijkbaar kijk ik iets te arrogant terug, want daarna werd 't RRRRrrrRRRRrrrrRRRRrrr.

Even gegokt: dat zal wel weer een slecht onderhouden 316/318 zijn met alleen pieken voor audio en spoilers. Groen, de (vuile jaja :oops: maar dat scheelt veel in respons) carburateur van de CX 22 TRS van toen lekker de open getrokken en na 100-200m weer gas los. En dan die blik van die gozers, "dat ouwe Franse blik liep gewoon uit op ons" :twisted: 8)
Tja, 2200 cc met veel meer Nm bij weinig toeren jongens, dan moet je dus een klein bommetje ala Uno Turbo of 205 GTi meenemen, geen net zo zware 3-serie.
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

PuntoXM schreef: een E36 (deze serie zeg maar dat is toch E36?
Correct ;)

Haha, maar dat is wel vet :D veel van die paupers doen erg stoer met hun instap-BMW'tjes...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Even Autoweek Carbase erbij:

0-100 km/u in sec:
Uno Turbo = 8.4
Uno 1.5i.e. = 11.2
CX 22 TRS = 10.6
E36 318i = 11.5 :?
E36 316i = 13.1 :!:

Dus met een "simpele" Uno 1.5i.e. lach je ook al 90% (?) van de in NL verkochte E36's uit 8) :twisted: :idea:

En toegift voor de Citrofielen onder ons (uh ik dus :oops: :wink: ):
XM V6-12v Exclusive = 10.9 (tja, lange 4-traps automaat gaat niet snel weg, maar trekt vooral stil en lang door 8) )
CX 2400ie C-matic = 11-12 ? (geen gegevens voor deze halfautomaat, 2400 is 11sec, 2400ie 10.3 met handbak)
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
joedelta

Bericht door joedelta »

PuntoXM schreef: En toegift voor de Citrofielen onder ons (uh ik dus :oops: :wink: ):
XM V6-12v Exclusive = 10.9 (tja, lange 4-traps automaat gaat niet snel weg, maar trekt vooral stil en lang door 8) )
CX 2400ie C-matic = 11-12 ? (geen gegevens voor deze halfautomaat, 2400 is 11sec, 2400ie 10.3 met handbak)
off-topic reactie speciaal voor PuntoXM:
Hoewel Italianen bij mij op No 1 staan, kon ik toch ook altijd wel wat waardering opbrengen voor Citroën. Dat is (sorry) de laatste jaren wel minder geworden, want het kan me niet meer zo boeien die moderne citroenen, maar in het verleden heb ik serieus overwogen een Citroën te kopen (een ZX om precies te zijn). Het is dat die Citroenenverkoper geen serieus bod deed op de FIAT Croma 2.0 i.e. die ik toen had, anders was het toen de ZX geworden, maar gelukkig kwam alles goed en bood de FIAT-Lancia-Alfa dealer wel een goede prijs en werd het een Lancia Delta :D :wink:
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Een ZX vind ik dus amper een Troen, maar meer het bewijs dat je aan Opel-liefhebbers ook geen Troen/Alfa verkoopt door 'm 13-in-dozijn te maken.
Juist een design a la 156, GP, 205/206, Twingo e.d. kan dat wel doen. En vaak helaas eenmalig, want de vergevingsgezindheid in NL/D voor een Italiaan of Fransoos is nog altijd beperkt tot 0 tot 1 problemen.

En nu weer terug naar de leuke Uno Turbootjes :lol:
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
joedelta

Bericht door joedelta »

PuntoXM schreef:Een ZX vind ik dus amper een Troen, maar meer het bewijs dat je aan Opel-liefhebbers ook geen Troen/Alfa verkoopt door 'm 13-in-dozijn te maken.
Juist een design a la 156, GP, 205/206, Twingo e.d. kan dat wel doen. En vaak helaas eenmalig, want de vergevingsgezindheid in NL/D voor een Italiaan of Fransoos is nog altijd beperkt tot 0 tot 1 problemen.
Ten opzichte van een Golf of Astra was de ZX geen 13 in een dozijn, maar hij was ook niet heel erg Citroën dat geef ik toe. De interesse kwam ook meer omdat ik naast de Italianen ook belangstelling had in Citroën en de ZX in het plaatje paste wat betreft formaat etc. Maar designmatig was de ZX in ieder geval nog goed te herkennen als Citroën, dat was bij zijn opvolger, de Xsara al weer stukken minder (naar mijn mening), daar vond ik dus helemaal nix aan. (sorry ex-Xsara rijders :oops: )
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Maak anders even een Citroën ZX topic aan... ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
joedelta

Bericht door joedelta »

Bennink schreef:Maak anders even een Citroën ZX topic aan... ;)
:oops: :oops: sorry..... :?
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Als bestuurslid van de Uno Club moet ik hier natuurlijk op reageren.

Zelf heb ik een 1500 SX met de nodige aanpassingen. Daarmee lach je al behoorlijk wat mensen uit bij het stoplicht.

Inmiddels genoeg Turbo's gereden en met heel weinig moeite en geld haal je zo 140 tot 160pk uit een Uno Turbo.
Met een gewicht van ruim 800 kilo ben je dan gewoon heel erg snel.

Wij hebben diverse eigen opnames binnen de club waarin onze auto's het winnen van interessante tegenstanders. Oa een club Turbo welke een Diablo gek maakt op Zandvoort.

Een Uno Turbo rijden is dan ook gewoon heel erg leuk.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Jelte schreef:Zelf heb ik een 1500 SX met de nodige aanpassingen. Daarmee lach je al behoorlijk wat mensen uit bij het stoplicht.
Valt er aan zo'n 1.5 i.e. dan nog veel aan te passen? Geen carburateur meer om te trucen, maar een non-turbo injectieblok. Veel meer dan een ander luchtfilter is er zonder hooooge kosten niet te halen, of vergis ik me :?:
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

In eerste instantie uiteraard een open luchtfilter er op, maar met de uitlaat zijn behoorlijke aanpassingen te realiseren. De katalysator is compleet verwijderd, de uitlaat heeft een veel dikkere diameter en er is nog maar 1 demper over. Daarnaast pak je ook winst met het omleggen van de aanvoerbuis van het luchtfilter. Ik heb oa een open luchthapper op de motorkap. Dan heb je nog de sportkoppeling en een snellere nokkenas als opties.

We hebben evengoed leden die het injectiesysteem compleet verwijderd hebben en weer lekker met de ouderwetse carburateurs rijden. Daarmee kun je helemaal grote stappen maken.

In die zin zijn we een stel creatievelingen bij elkaar en gelukkig mogen we jaarlijks wel een paar keer op Zandvoort onze auto's uitlaten.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

italian power rules 8) 8)

heb zelf een uno turbo gehad en een maar een klein stukje eens met kunnen door rijden, maar zo klein ding rijd dus echt super!!
Afbeelding
Plaats reactie