Wat wilt u liever, een Mini of een 500??

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.

Wat wilt u liever, een Mini of een 500??

Mini
10
29%
500
20
59%
Geen van beide
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 34

/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Wat wilt u liever, een Mini of een 500??

Bericht door ///// »

Hoi luitjes!!


Misschien is het een gekke vraag op een Fiat forum, maar ik ben toch zo vrij geweest om deze vraag te stellen.
Als u een van deze wagens heb gekozen wilt u dan ook de reden er bij geven waarom u die model gekozen hebt.
In dit topic gaat alleen over het uiterlijk van de 2 wagens, dus niet over de pracktische er van.
Stel: Ze zijn even duur, dus welke wagen zou dan een plekje voor uw voordeur krijgen???
Ik dank jullie voor de medewerking!!!! :D :D
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb gekozen voor geen van beiden, zijn allebei leuke wagens en toch zeker de 500 is en leuke wagen maar ik hou het toch bij de GP die staat voor mij op nummer 1.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

Voor mij geldt ook dat de GP gewoon mijn eerste keuze is, maar bij keuze tussen de 500 en de Mini, kies ik voor de 500.

De Mini ziet er leuk uit en rijdt ongetwijfeld ook goed. Desondanks ziet de 500 er naar mijn mening nog beter uit en spreekt de uitstraling en het design van de 500 me veel meer aan.

Ook zou ik (sorry voor de (ex-)minirijders op het forum) niet echt met een mini geassocieerd willen worden (kijkende naar wat ik zoal dagelijks met een mini zie rijden)

Ik zou zowieso niet snel een niet-Italiaanse bolide kopen :D
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Geen van beide. De Mini is gewoon veeeel te duur voor de hoeveelheid wagen die je krijgt. Ik hoef geen "fashion-wagon". De 500 is een leuk model hoor, maar te klein voor mij. Ook voor mij dus gewoon een GP.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Natuurlijk de 500. Maar ook ik vind de vergelijking niet erg passen. De mini is toch een slag groter als de 500.

Deze week staat er in de Autoweek een test met de 500 sport 100pk, samen met de nieuwe Renault Twingo 1.2 turbo 100pk.

Deze 2 auto's vallen wat mij betreft in deelfde categorie. Kleine, maar praktische autootjes. Ook dan gaat mijn voorkeur uit naar de 500, al vind ik de nieuwe twingo ook een hele goeie kandidaat voor onze 2e auto. Maar ook deze kost een aardige duit eurootjes. Persoonlijk vind ik het zwarte dashboard van de 500 iets minder, had van mij wel iets meer kleur mogen hebben. Te zwart vind ik. Een witte 500 lijkt me veel vrolijker. Ook van binnen.

Klik hierom de test te zien op Autoweek.tv
Staan tevens nog een paar meer leuke filpjes van de nieuwe 500.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

voor mij natuuuuuurlijk de mini..... kan ook niet anders als mini rijder.
kwa retro kan je ze vergelijken... maar als auto??? totaal andere klasse. Geef mij de GP dan maar.

@joedelta.... wat zie jij zoal in een mini rijden? Elke merk heeft zijn X. Maar als je het over snobs hebt.... dan geef ik je gelijk.... gelukkig ben ik dat niet :lol:
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

Ik zou ze het liefst eigenlijk alletwee hebben, maar heb gekozen voor de mini. De mini straalt iets sportiefs uit, en is tegelijkertijd erg stijlvol, een statement zeg maar, terwijl de 500 vooral een hele lieve en schattige auto is.

Maar om eerlijk te zijn, ik had allebei de auto's al in gedachten als volgende auto... Maar de kans is het grootst dat het toch weer een GP wordt :wink:
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

voor mij absoluut de 500!
GP un'emozione per sempre
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

500 :!: Val je (voorlopig) toch nog iets meer op in de grijze massa dan in een Mini. Hoewel de prijs van de 500 nog niet bekend is, is de Mini toch van een andere prijsklasse. Goedkoopste Mini (One): € 19.270,- oplopend tot € 34.630,- voor de Cooper S cabrio.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

johnb schreef:500 :!: Val je (voorlopig) toch nog iets meer op in de grijze massa dan in een Mini. Hoewel de prijs van de 500 nog niet bekend is, is de Mini toch van een andere prijsklasse. Goedkoopste Mini (One): € 19.270,- oplopend tot € 34.630,- voor de Cooper S cabrio.
Deze prijs is bekend maar dan in Luxemburg.

Afbeelding
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Is dat de 100 pk :?:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

ja john, dat is de 100pk. Er staat toch 100cv (=100pk)
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

tonyvandenbroek schreef:ja john, dat is de 100pk. Er staat toch 100cv (=100pk)
Is dat Luxemburgs voor pk :?:
Ik heb meer verstand van de Nederlandse taal, sorry :!: :wink:
sardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 13:05
Locatie: kwintsheul
Contacteer:

Bericht door sardo »

nee cv is italiaans voor cavali
GP un'emozione per sempre
joedelta

Bericht door joedelta »

sardo schreef:nee cv is italiaans voor cavali
en aangezien het in Luxemburg is, zal het wel CV van Cheval zijn :wink:
Plaats reactie