Vandaag in grote broer GP gereden!

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
joedelta

Vandaag in grote broer GP gereden!

Bericht door joedelta »

:lol: :lol:

Vandaag heb ik in een grote broer van de GP gereden:

een nieuwe Iveco Daily. Ja, ook dit is een ontwerp van ons aller Giugiaro.
reed niet verkeerd trouwens. Toch wel de meest comfortabele bestelwagen waar ik ooit in heb gereden. Goed werkende automaat, met soepele motor.

Afbeelding
(de neus (helaas een beetje bewogen))

Afbeelding
(de werkruimte. eigenlijk voor een bedrijfswagen wel heel erg fraai. Mooie materialen en vormgeving.)

:wink:
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Haha, is dat de tijdelijke oplossing tot je je eigen GP komt inruilen ;-) Volgens mij kun je je GP hier achterin rijden :-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Mooie bedrijfswagen ik geloof best dat hij lekker rijdt, het interieur ziet er ook solide uit.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

de 3l jtd?
Afbeelding
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Ja, ben ook wel benieuwd wat voor motor er in lag. mJTD neem ik aan? Met welk vermogen? Moet wel flink zijn om zo'n bus op gang te brengen.
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
joedelta

Bericht door joedelta »

DR_DRE schreef:Ja, ben ook wel benieuwd wat voor motor er in lag. mJTD neem ik aan? Met welk vermogen? Moet wel flink zijn om zo'n bus op gang te brengen.
bron: www.iveco.nl :
De nieuwe Daily is leverbaar met vijf verschillende, direct ingespoten common-rail dieselmotoren, die stuk voor stuk zijn voorzien van een turbocompressor met interkoeler.

Dankzij de toepassing van de nieuwste Iveco-technologie voldoen alle krachtbronnen aan de strenge Euro 4-emissienormen en combineren ze hoge prestaties met lage bedrijfskosten.

Voor lichte en middelzware toepassingen, zoals stedelijke en regionale distributie, is er keuze uit drie 2,3-liter motoren met vermogens van respectievelijk 96, 116 en 136 pk (70, 85 resp. 100 kW). De krachtigste versie is voorzien van een turbocompressor met variabele geometrie. Alle drie onderscheiden ze zich door een grote souplesse, volop trekkracht en een laag brandstofverbruik.

Voor zwaardere toepassingen zijn er twee 3-liter motoren leverbaar die dezelfde kwaliteiten bezitten, maar over nóg meer koppel en vermogen beschikken.

De 3.0 HPI, voorzien van een turbocompressor met vaste geometrie, combineert een vermogen van 146 pk (107 kW) met een maximum koppel van 350 Nm.

De 3.0 HPT, voorzien van een turbocompressor met variabele geometrie, is goed voor een vermogen van 176 pk (130 kW) en een maximum koppel van maar liefst 400 Nm: de hoogste waarde in deze categorie. In de praktijk komt dit tot uiting in buitengewoon soepele rijeigenschappen. Tussen 1250 en 3000 t/min blijft het koppel constant op de maximum waarde. Geen enkele concurrent heeft een motor met zo’n breed nuttig toerengebied.

De vlakke koppelcurve bevordert het rijcomfort doordat minder hoeft te worden geschakeld. Bovendien draagt het bij tot een zuinig brandstofverbruik.
Ik meen dat de bus waar ik in gereden heb een 2.3 136 pk motor had. Nou lijkt 136 pk niet veel voor deze toepassing, maar de goede trekkracht zorgt ervoor dat de bus gewoon heerlijk soepel en "lichtvoetig" van zijn plek komt (ook met volle belading).
Plaats reactie