Gereden in fiatje 500

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Gebruikersavatar
Derk
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 17, 2007 20:09
Locatie: Nijkerk GLD

Bericht door Derk »

ook ik heb vanaf gister een fiat 500 :D zeer leuk wagentje . vind ze alleen veel te langzaam als je de gp t-jet gewend bent . even wachten op de 500 abarth . ik had de 500 liever niet gehad want ik heb hem te leen omdat ik een aanrijding heb gehad met een fietser buiten mijn fout om . maar ja fietser is nog steets gedekt ! :cry: :cry: dus hij staat bij de dealer voor een schade taxatie .. foto's volgen nog
Grande Punto Sport T-Jet 120
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

vandaag een witte met zwarte velgen op de A12 gespot.....leuke kar hoor!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Gereden in fiatje 500

Bericht door KrIkKeL »

heb als vervangwagentje ook een 500 Pop, kleur wit gehad met wat extra's:
- Blue & Me
- Mistlampen vooraan
- Bestuurderszetel regelbaar in hoogte
- Parkeersensoren achteraan
- Skydome dak

Motor: 1.3 Multijet Diesel

Bevindingen (persoonlijk):

Tof autootje, zeer sportief alleen bij hogere toerentallen lawaaierig naar binnenruimte toe.
Zeer net design, 1 van de redenen waarom ik hem "misschien" wel zou willen.
Vooral de toerental en snelheidsmeter is subliem gevonden.
Qua motor moet ik zeggen dat hij beter presteert qua hernemingen dan onze GP en dit zou liggen aan het feit dat de 500 standaard is uitgerust met een PDF partikelfilter en natuurlijk ook het gewicht van de wagen.

Beenruimte achterin leek ons een probleem, maarja we zitten nooit op die plaatsen tijdens het rijden.
Ook worden hobbels en ongelijkheden op de weg slecht doorgegeven, dit komt door het kleinere chassis uiteraard. Als je dan de GP gewend bent en je kruipt dan in een 500tje, voelde ik me plots een springbal in de wagen.

Al bij al een hele leuke wagen wel, zeker een aankoop waard maar mijn voorkeur is en blijft de GP met zijn looks en versiertrucjes. Wie weet later dat er toch nog een 500 in de garage zou kunnen staan....
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Gereden in fiatje 500

Bericht door jpkramer »

Robert Doornbos rijd een stukje in de Fiat 500 van De Jakhalzen (van De Wereld Draait Door).
http://www.youtube.com/watch?v=HuVZEY7EO1Y
Plaats reactie