Fiat 500 auto van het jaar

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Fiat 500 auto van het jaar

Bericht door Mathijs »

Ja, ja het is alweer tijd voor het zoveelste 500-topic. (Zullen we gewoon één groot 500-topic maken???)

Fiat 500 auto van het jaar

Afbeelding

AMSTERDAM - Het had nog tot maandag geheim moeten blijven, maar in Italië is het nieuws inmiddels uitgelekt: de sterk retrogestileerde Fiat 500 is de nieuwe Auto van het Jaar.

De kleine Italiaan kreeg van de Europese jury, bestaande uit 58 autojournalisten uit 22 landen, de meeste punten. Ruim daar achter op de tweede plaats de Mazda 2 en drie is de Mondeo geworden.

De overwinning van de 500 is er eentje zonder discussie. Maar liefst 33 juryleden plaatsten de Fiat op de eerste plaats van hun keuzelijstje, terwijl nog eens 15 personen hem als tweede lieten eindigen. De Mazda zette daar overigens ook een respectabel aantal eerste posities tegenover, want hij werd 16 keer als winnaar aangemerkt.

Het enorm leuke uiterlijk van de nieuwe 500 en het eveneens origineel vormgegeven interieur zijn de belangrijkste beweegredenen voor de jury geweest om de Fiat tot Auto van het Jaar te kronen. Die feiten, gekoppeld aan een relatief laag prijsniveau (vanaf 11.500 euro) en het feit dat er ook nog een sportieve Abarth-uitvoering en een Giardiniera-combiversie komen, hebben het overgrote deel van de jury ervan overtuigd dat er dit jaar maar één echte winnaar kon zijn.

Vierde werd de Kia Cee’d, daarna de Nissan Qashqai, zesde Mercedes C-Klasse en nummer zeven:de. Peugeot 308

Bron: http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/2 ... html?p=1,1
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Mooi gedaan Mathijs. Ik had het nog niet gevonden op het net. Nu kunnen we eindelijk een lange vinger naar de QQ rijders laten zien. Wat hebben die gasten van het QQ forum wel niet gedaan om de Poll van Autovisie te winnen. UIteindelijk trekt Fiat aan het langste eind.

Zeker weer een kroon op het werk wat Fiat de afgelopen jaren allemaal gedaan heeft. Ze zijn uit een diep dal weer helemaal terug.
Met Mooie modellen als de

Grande Punto
Bravo
500

Dit zijn regelrechte verkoop succesen voor Fiat.
Aplaus voor Fiat.....
Afbeelding
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

UITSLAG & PUNTEN
Fiat 500 - 385
Mazda2 - 325
Ford Mondeo - 202
Kia Cee’d - 166
Nissan Qashqai - 147
Mercedes C-Klasse - 128
Peugeot 308 - 97

Bron: http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

LOL

Nissan QQ forum = PWND! :twisted:

Dus.. haha, goed man ;-) lang leve Fiat! Ik vind dat ze terecht de eerste prijs gewonnen hebben, maar ik wil nog wel even zelf overtuigd worden. Even met de dealer babbelen binnenkort. Wanneer kwam ie ook alweer in Nederland?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Mathijs schreef:UITSLAG & PUNTEN
Fiat 500 - 385
Mazda2 - 325
Ford Mondeo - 202
Kia Cee’d - 166
Nissan Qashqai - 147
Mercedes C-Klasse - 128
Peugeot 308 - 97

Bron: http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
Niksan QAI QAI nog hoger geeindigd als de MB C-klasse :? :roll: :(
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Peugeot 308 :lol:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

johnb schreef:Peugeot 308 :lol:
Ik lach me ziek met die Peug..... Blij dat die het zeker niet is geworden.
Persoonlijk had ik de Mondeo en de Benz iets hoger in geschat.
Dat de Mazda tweede is geworden verbaasd me wel een beetje. Maar we hebben wel een terrechte winnaar.
Afbeelding
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

bij ons op't werk zijn ze er vandaag 2 komen afzetten 8)

mooi is hij zenne :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Nu ook bevestigd op Autokopen.nl


15 november 2007
De Fiat 500 is verkozen tot Auto van het Jaar 2008. Geen verbazingwekkende uitslag, het retromodel is al maandenlang een pers- en publieksfavoriet, maar het tijdstip waarop het nieuws naar buiten komt is wel verrassend. Officieel vindt de bekendmaking namelijk pas middernacht op zondag plaats.

De Italiaanse krant La Repubblica heeft echter de hand weten te leggen op het juryrapport, waarin de Fiat 500 tot winnaar wordt uitgeroepen. Het stadsautootje rekent daarmee af met grote namen als de Ford Mondeo en Mercedes C-Klasse. Ook de Nissan Qashqai, Kia Cee’d, Mazda2 en Peugeot 308 moeten hun meerdere erkennen in de moderne versie van het Italiaanse icoon.

Maar liefst 33 van de 58 juryleden zette de Fiat 500 op de eerste plaats, nog eens 15 anderen noteerden het ‘rugzakje’ als tweede. Voor het originele interieur en het relatief lage prijsniveau gaven voor veel autojournalisten de doorslag. De Mazda2 eindigde achter de Fiat 500 op de tweede plaats, voor de Ford Mondeo. De Kia Cee’d eindigt net buiten het podium. De vijfde plaats is voor de Nissan Qashqai, terwijl de Mercedes C-klasse alleen de Peugeot 308 achter zich heeft weten te laten.

Afbeelding
Afbeelding
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

Haha de 308, dat is een 207 die op dieet moet, die 207 is weer een opgepompte 206................dus tja echt origineel is die niet en bovendien is die echt spuuglelijk, die tekenaar moet echt een ander vak zoeken.

De 500 is natuurlijk een terechte winnaar. Alleen wel balen dat deze goede publiciteit de levertijd weer wat extra maanden gaat kosten.
Komend weekend worden de dealers geinformeerd en is de kennismaking voor hen in de RAI.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ga zaterdag ryden met een 500 bij mijn dealer
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Een terechte winnaar dat is al de zoveelste FIAT produkt die uitgeroepen is tot de beste.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Auto van het jaar (de ~ (m.))
Auto's die jaarlijks worden beoordeeld op de volgende criteria: design, comfort, veiligheid, verbruik, rijeigenschappen, prestaties, functionaliteit, milieu belasting en de prijs.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

ineke schreef:Een terechte winnaar dat is al de zoveelste FIAT produkt die uitgeroepen is tot de beste.
mwah dat zegt me niet echt wat. De Bravo/Brava werd het ook ooit......dat waren toch niet de beste wagens.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jelte »

De Bravo/Brava werd het ook ooit......dat waren toch niet de beste wagens
De Uno is het ook geweest, was ook geen beste wagen, maar voor die tijd was dat wel zo. Nu is het makkelijk oordelen, maar in de tijd dat er gekozen is, was het nu eenmaal een goede keuze.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Plaats reactie