Ervaringen Croma

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Ervaringen Croma

Bericht door tantepoes »

Wegens gezinsuitbreiding in de vorm van een hond (formaat grooooot), is de kans groot dat ik mijn GP ga verkopen en op zoek ga naar een jonge Croma.

Helaas breekt die auto geen verkooprecords, en dat is voor mij gunstig omdat de occasies gunstig geprijsd zijn.......zou je denken!

Maar in Duitsland liggen de prijzen veel gunstiger en is een jonge Croma al verkrijgbaar voor zo'n €13000,-- (Daar komt dan nog wel BPM bij, maar dan is de auto nog altijd voordeliger dan hier).

Maar.......importeren uit Duitsland is nieuw voor mij. Ik vermoed dat het niet heel ingewikkeld is, maar waar ik mee zit is de (fabrieks)garantie. Kan ik in Nederland terecht? Heeft iemand hier op het forum al eens geïmporteerd??
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb het idee als je een auto in het buitenland koopt (BPM /invoerrechten) dat de prijs niet veel scheelt met hier in Nederland. Maar ik ben niet helemaal op de hoogte.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

garantie

Bericht door ed.de.vries »

de Fiat Garantie(als deze nog op de auto zit) is wereld omvattend.
Maar!!! het moet wel nawijsbaar zijn,dat de auto dealer onderhouden is.
Anders wordt het weer wat moeilijker.

Groetjes.

der Alte.
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Bericht door tantepoes »

ineke schreef:Ik heb het idee als je een auto in het buitenland koopt (BPM /invoerrechten) dat de prijs niet veel scheelt met hier in Nederland. Maar ik ben niet helemaal op de hoogte.
Een dealer Croma is in Nederland vanaf zo'n €20.000,--
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Als je toch over invoeren spreekt, kijk dan hier eens.

Geselecteerd op enkel dealer wagens.

Peter
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Wow, die wil ik ook wel... Wat een PK monster. 1201 PK :!: :roll: :lol: :shock:

Fiat Croma 1.9 Multijet Dynamic £ 248 /MD Prijs € 15.900,-


Kilometerstand: 49.000 km
Bouwjaar 02/2006
Brandstof: Diesel
Vermogen: 883 kW / 1201 PK
Transmissie: Manueel
Kleur: DONKERBLAUW Metallic

Afbeelding


Meer gegevens vind je Hier!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Bruut! Die trekt de Veyron er wel uit!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Om een auto naar Ned. te importeren heeft de auto een verzekering nodig deze kun je afsluiten bij de ADAC (alleen open van maadag-vrijdag)in Duitsland. Hierbij moet je lid zijn van de anwb, je paspoort bij je dragen en de autopapieren op zak hebben van de auto die je wilt importeren. Je zult dan voor 80 euro een verzekering krijgen waarbij de auto voor 2 weken in geheel Europa WA verzekerd is. (Dus ook in Nederland ondanks dat de mevrouw van de Nederlandse douane mij tegensprak.)

Daarna zul je de auto over moeten schrijven op je eigen naam bij een keuringsstation namelijk een zulassungsstelle(ook alleen maandag t/m vrijdag open) deze Duitse instantie heeft de papieren van deze auto nodig, het paspoort en het verzekeringsbewijs. Als de auto Tüv gekeurd is zal de auto op jou naam gezet worden en is deze verzekert. Je krijgt op dit moment een kenteken à 40,= waarop de vervaldatum van het kentekenvermeld staat. (Dit is het zogenaamde Ausfuhrkenzeign) Na al deze handelingen kan ik in mijn geval in "freude am fahren" stijl naar Nederland rijden.

Eenmaal in Nederland zul je binnen deze 2 weken langs een rdw station rijden met je rijbewijs (dus geen paspoort) en het buitenlandse kentekenbewijs. Deze kan in 1 keer tegelijk de voertuiggegevens controleren en de auto APK keuren. In mijn geval (bij het keuringsstation in Amsterdam) kan ik binnen hetzelfde gebouw de verwijderingsbijdrage afrekenen en de restbpm bij de douane afrekenen.(Je kunt dit alles op doordeweekse dagen zonder afspraak regelen van 8:30 tot 12 uur.) Als dit alles gebeurt is krijg je een kentekenbewijs. En vervolgens moet je zelf de platen laten fabriceren bij een erkend afgiftepunt (volgens mij kun je deze opdracht ook gewoon geven bij het RDW-keuringstation). En uiteindelijk natuurlijk op zijn minst een Nederlandse WA-verzekering regelen.

Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2428289
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Voor gebruikerservaringen met de Croma kun je het beste eventjes hier kijken: http://www.autoweek.nl/myreviewautoinde ... ubmit.y=13
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Bericht door tantepoes »

....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

zou de eerste kiezen
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Wat ik me altijd afvraag bij zulke jonge tweedehands wagens, is de reden waarom ze weggedaan worden.

Bij de GP kan bv. een duidelijke reden zijn: je 1.4 16V inruilen voor een T-Jet. Als je aan een 1.4 16V genoeg hebt, kan je dan met een tweedehands een interessante deal doen.
Maar geldt zoiets ook voor de Croma?

Je ziet bv. heel veel relatief jonge C8's te koop staan - ik ruilde zelf mijn eerste C8 in na net geen twee jaar owv de kinderziektes die tot dat moment onder garantie werden opgelost, maar die had toen 101.000km gereden en zodoende was de afschrijving toch min of meer gedekt door de km-vergoeding van mijn werk.
Maar anders lijkt het mij toch maar een dure hobby om je nieuwe wagen zo snel weer weg te doen - cq je doet dat niet zómaar...

En je zal zo'n "kinderziekte-geval" dan toch maar aangeschaft hebben en er nog jaren privé mee verder moeten......

EDIT Aan de andere kant: koop je een nieuwe met kinderziektes (die je niet qua kosten kan compenseren met een km-vergoeding), dan heb je nóg veel meer geld uitgegeven, natuurlijk......

Ik blijf er eerlijk gezegd wel wat huiverig van, maar je moet wàt in het leven he.....

Peter
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Geld moet rollen Peter, anders was het wel vierkant.
Ikzelf koop meestal om de 2 á 3 jaar een nieuwe auto. Gewoon als hobby, omdat ik altijd wel een autofreak geweest ben.
Ik vind het een leuke hobby. Zo af en toe weer eens wat nieuws onder de bibs.

En ja, het kost veel geld, maar dat is met alle hobbies. Heb zelf ook veel motor gereden, ook een dure hobby. Koop zo nu en dan eens een nieuwe PC, ook een dure hobby. En dan ook om de zoveel jaar een nieuwe auto, de duurste hobbie.
Zolang ik het kan betalen, zal ik dit ook blijven doen. Alleen nu ik de GP heb, gaat de wagen iets langer mee, omdat nu eerst de Twingo aan vervanging toe is.

Ach, een nieuwe auto is nu eenmaal de "slechte" investering die je kan doen.


BOEIE !!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

scoop schreef:In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Zo is het maar net, Leef nu..... later komt wel. :wink:


Mijn PA zei ooit tegen me: Beter 100.000 gulden schuld, als 1 gulden armoe. Zit wel een kern van waarheid in.

Maar nu weer ONTOPIC: CROMA
Afbeelding
Plaats reactie