terugroepactie Stilo

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
joedelta

terugroepactie Stilo

Bericht door joedelta »

Het is inmiddels volop in het nieuws geweest: 15.000 van de 20.000 in Nederland verkochte FIAT Stilo's worden teruggeroepen:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3869796

Dat een dergelijk "gebrek" bestaat is niet uniek in autoland, maar wat me opvalt is toch weer de ontwijkende, trage, verre van klantvriendelijke wijze waarop FIAT Nederland hiermee om gaat.
In andere landen zijn er al lang en breed terugroepacties geweest en FIAT NL gaat hier pas toe over na een hoop heibel via een TV-programma. Wat is er toch mis met FIAT NL?

FIAT maakt fantastische auto's en er zijn heel veel goede dealers, maar FIAT NL doet het steeds weer heb ik het idee: op een toch enigszins arrogante manier omgaan met de problemen/probleempjes van de FIAT-rijders. Bij de GP was het ook al zo dat er steeds maar om heen gedraaid werd (zoals bij het "stuurhuisprobleem"). Waarom niet gewoon helder en direct een reactie geven waar de klant blij van wordt? Dit soort dingen zijn toch gewoon slecht voor het merk FIAT en dat verdienen deze met passie gebouwde bolides niet.
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Ik snap Fiat NL in deze zaak ook niet zo!!


Want men lost het probleem niet omdat ze een bakje gaat monteren voor het geval dat de veer afbreekt en dat niet door de band heen schiet.

Ze moeten in mijn ogen het probleem ook goed aanpakken, dus in plaats van een bakje te gaan monteren moeten ze juist de veren gaan vervangen.


Met een bakje lost je het probleem niet op, dus wat zijn jullie in gods naam er mee bezig Fiat NL????? :twisted: :twisted: :twisted:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Eerst zeggen ze dat het aan het soort strooizout ligt wat in andere landen gebruikt wordt.Dit kapje zou genoeg moeten zij om de klap op te vangen.Maar FAN heeft geen idee wat de gevolgen kunnen zijn als er b.v. een veer breekt als met hoge snelheid rijdt.Want het schijnt zo te zijn als de veren afbreken dat de gebroken veer dan in je band terecht komt en/of de remleidingen beschadigen dan is het leed niet te overzien.
Nou als dat kleine kapje de klap op zou moeten vangen heb ik daar zo mijn twijfels over.



Afbeelding


Ze hebben inmiddels al te kennen gegeven dat de veren vervangen worden,zou deze maand een officiele bevestiging krijgen per post.Voor het einde van de maand zou iedereen bericht gehad moete hebben.Dus afwachten maar.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

///// schreef:Ik snap Fiat NL in deze zaak ook niet zo!!


Want men lost het probleem niet omdat ze een bakje gaat monteren voor het geval dat de veer afbreekt en dat niet door de band heen schiet.

Ze moeten in mijn ogen het probleem ook goed aanpakken, dus in plaats van een bakje te gaan monteren moeten ze juist de veren gaan vervangen.


Met een bakje lost je het probleem niet op, dus wat zijn jullie in gods naam er mee bezig Fiat NL????? :twisted: :twisted: :twisted:


tja :roll: zo gaat dat bij Fiat Nl, en ik kan gerust stellen dat ik daar ondertussen wel over kan mee praten :wink:
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Fiat.NL

Bericht door ed.de.vries »

:arrow: Mijn zwager is de (on) gelukkige bezitter van een Stilo Sport.
werkelijk een sprint monster,EN... een zuipschuit van jewelste!!!!
Ook hij heeft tot op heden geen oproep/brief gekregen van F.N.
En dat terwijl hij een telefonische bevestiging (navraag aan FN) dat zijn
Stilo ook in serie zit,waar de veerbreuk voor kan komen.
Hij tuft uit angst (tot de oproep komt) maar zolang met het karretje ( een Suzuki Alto) van vrouwlief rond,
of gaat met de bus naar z,n werk.
In afwachting van de oroep.
eea: verdiend nou niet bepaald de"schoonheids prijs"voor de Fiat-Stilo
rijder(s) :evil: Foei toch Fiat NL. :oops:

:der ALTE: die lekker met Gr-P rond tuft.
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Bericht door Xander »

///// schreef:Ik snap Fiat NL in deze zaak ook niet zo!!
Want men lost het probleem niet omdat ze een bakje gaat monteren voor het geval dat de veer afbreekt en dat niet door de band heen schiet.

Ze moeten in mijn ogen het probleem ook goed aanpakken, dus in plaats van een bakje te gaan monteren moeten ze juist de veren gaan vervangen.


Met een bakje lost je het probleem niet op, dus wat zijn jullie in gods naam er mee bezig Fiat NL????? :twisted: :twisted: :twisted:
Tja. Een veer *kan* natuurlijk altijd breken. Bij alle auto's. Hij zou alleen niet in de band moeten schieten, dat probleem lossen ze nu toch wel goed op...

@ed.de.vries: Als je zwager een beetje dealer heeft, laat hem gewoon langsrijden? Lijkt me stug dat de dealer wacht tot ie met een briefje van FIAT aan komt lopen?
/////
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:35

Bericht door ///// »

Xander schreef:
Tja. Een veer *kan* natuurlijk altijd breken. Bij alle auto's. Hij zou alleen niet in de band moeten schieten, dat probleem lossen ze nu toch wel goed op...



Maar dat gebeurd bij de Stilo boven het gemiddelde dat de veer afbreekt ( dus vaker ), dus het ligt aan de veren van dit type Fiat.
Volgens mij kunnen we spreken over een productiefout bij de veren van de Stilo.
En als er verborgen gebreken in een product zit is het ook netjes van Fiat NL dat Fiat NL dat probleem kosteloos voor de Stilo rijder te gaan veranderen.

Dus dat Fiat NL dan ook nieuwe veren geven aan de Stilo rijders als dat nodig is.


Maar dat deed in eerste instantie Fiat NL niet, en dat noemt ik geen sportief gebaar tegen over de Stilo rijders. :D :D :D
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

Bij mijn Stilo (vorige auto) ook problemen gehad met voorvering ... zonder ook maar één enkel probleem opgelost door mijn dealer (het is dan ook de beste van West-Europa) :wink: :wink: hé Bart :wink:
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

ik blijf het zeggen. Mooie auto's, goed bedrijf staat hierachter.... echter de Nederlandse Importeur / Fiat NL dat is echt nie best!!!!

Daar gaat zoveel mis. Zoveel arrogantie. Nee heb hier geen goed woord voor over.

Daarom zal ikzelf nooit een Fiat kopen. Mijn moeder heeft zoveel ellende meegemaakt... en is toch overstag gegaan voor een GP, die trouwens probleemloos is, gelukkig maar... want je wilt echt geen gezeik met Fiat NL.
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

marcopunto schreef: zonder ook maar één enkel probleem opgelost door mijn dealer (het is dan ook de beste van West-Europa) :wink: :wink: hé Bart :wink:
inderdaad :D 8) :P
Afbeelding
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb dan ook nog geen brief gehad maar zou bij mijn dealer(Otten Breda) geen probleem zijn als je die nog niet gehad hebt.Zou helemaal mooi zijn zeg als daardoor niet geholpen zou worden.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ben net terug van de dealer en modificatie is toegepast de schotel zit er onder,van FAN uit nog een gratis veiligheids test toegepast(gratis) dat op veel punten is nagekeken.Achteraf toch een goede service.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Plaats reactie