Fiorino

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Fiorino

Bericht door tonyvandenbroek »

Fiat onthult de personenversie van de Fiorino, die de toevoeging Panorama meekrijgt. Opvallend is dat de Italianen van het bedrijfsautootje een vlot ogende mini-MPV hebben gemaakt.

Met het wegvallen van de Idea moet de Fiorino Panorama de honneurs gaan waarnemen in het kleine MPV-segment. Hoewel de Fiorino van origine een bedrijfsauto is, oogt de personenversie best vlot. Fiat heeft zich er dan ook niet makkelijk vanaf gemaakt, want de bumpers en grille zijn opnieuw ontworpen en de oplopende zijruiten zijn een leuk designgrapje.

Aan de achterkant heeft de Panorama een klep in plaats van deurtjes en zorgt de grote cirkel om het Fiat-logo voor een leuk accent. Let ook even op de grappige (optionele) dakrails. Technisch is deze versie identiek aan de bedrijfsauto, en dat betekent dat er qua motoren keuze is uit de 1.3 multijet diesel en de 1.4 benzinemotor met 73 pk. Later verschijnt er ook nog een elektrische variant.

In de Panorama-versie kun je lekker doorstapelen, de achterbank kan er namelijk uit en dat levert maximaal 2800 liter bagageruimte op. Ook zit de Fiat vol met praktische opbergvakken. Het nieuwe model komt in diverse varianten: een kale versie met zwarte bumpers, een luxe versie en een Adventure-versie die wat hoger op de poten staat.

De Fiorino is onderdeel van een trio, samen met de Peugeot Bipper en Citroën Nemo. Van die eerste verscheen vorig jaar al de personenversie onder de naam Tepee. Fiat zet de Fiorino Panorama na de zomer in de Nederlandse showrooms.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bron:autokopen.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Ja zag hem gisteren op Autoblog al langskomen .... zeer fraai stuurtje en daar houdt het eigenlijk wel op :lol:
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Ik zeg: Fraai stuurtje èn een fraaie radio ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Walgelijke review. Vond ik echt niet fijn lezen. Gelukkig heeft Tony 'm niet zelf geschreven.

Dat terzijde, lijkt het me wel een acceptabele auto voor iemand die in zoiets wil rijden. ;)

En inderdaad wat Speedy en Bennink zeggen: fraai stuur en radio.

*kijkt uit raam naar GP*

Ja, doe de GP maar. :)

Edit: Ik lees dus al een half jaar over die "n" heen... :oops:
Laatst gewijzigd door Hellfire op vr feb 22, 2008 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Hellfire schreef:En inderdaad wat Speedy en BenniNk zeggen: fraai stuur en radio.

*kijkt uit raam naar GP*

Ja, doe de GP maar. :)
Je hebt gelijk, de GP is fraaier. Ik vind de kleur wel leuk trouwens :-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Heel fout die kleur ... er is maar 1 merk wat die kleur echt kan dragen

Afbeelding]

Op dit soort auto's komt het geforceerd hip over :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Bericht door Dupje »

Ik vind hem wel leuk!
Beter dan de personenwagenveries van de Peugeot en Citroën kloon..
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Poos met de Fiorino van mijn vader zijn werk naar sporten gereden. Ding lag vol met gereedschap....wat een zwabberbak was het!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
joedelta

Bericht door joedelta »

ExTaxi schreef:Poos met de Fiorino van mijn vader zijn werk naar sporten gereden. Ding lag vol met gereedschap....wat een zwabberbak was het!
Dan heb je het over de op de Uno gebaseerde Fiorino neem ik aan? :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

Speedy schreef:Heel fout die kleur ... er is maar 1 merk wat die kleur echt kan dragen

Afbeelding]

Op dit soort auto's komt het geforceerd hip over :)
Dat ben ik helemaal niet met je eens.....op een leuk karretje als zo'n Fiorino staat het gewoon lollig, fris, fruitig.....op een serieus (en vooral duur) scheurijzer als zo'n Lambo vind ik het nogal smakeloos en doet het de naam van Lambo geen eer aan.....maar ja, wat is er nog over van de eer van Lambo (nu het een VW is) :wink: (laat de discussie nu maar komen :lol: :lol: :lol: )

Het blijft een kwestie van smaak, laten we maar zeggen.
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

ik vind het gewoon een leuk karretje en als ik zoiets nodig had, zou ik het best durven kopen ... toch eerder dit dan een kangoo of zo ..
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Plaats reactie