Data - Punto Abarth MkIIb

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
Data
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 03, 2006 10:12
Locatie: Omg. Leeuwarden
Contacteer:

Data - Punto Abarth MkIIb

Bericht door Data »

Hallo, ik zag dat er ook een hoekje was voor de andere Fiat modellen en zal me ook ff voorstellen:

(Heb uit pure noodzaak mijn 'standaard' Wie Is Wie maar gecopiëerd, want ben op zoveel forums, dus dat is teveel typwerk :p. Ik zal m'n auto-verleden ook maar ff meenemen..)

Mijn vaste bijnaam is Data, naar de androïde uit Star Trek (ben best wel een Trekkie en t schijnt dat ik wat op Data lijk) en op sommige forums kun je me vinden als Mr.Abarth en ben van het bouwjaar '69 (goed jaartje! 8) ).

Over mijn auto en auto verleden:
Mijn eerste auto was een Alfa Romeo 33 1.3 Junior S6 uit 1988,die ik van een collega van de buurman van een kennis kocht (ja ja ),die m kwijt moest ivm auto van de zaak.
Helaas was de roestduivel sneller dan de auto zelf,dus ontiegelijk veel ellende gehad,al was de auto bij aankoop in 1992 in perfecte staat,maar had altijd binnen gestaan en bij mij stond ie buiten

Na wat akkefietjes met oa een onnozele motorrijder die zijn motor in mijn portier parkeerde,was ik t beu,want er was geen plekje meer zonder roest en er was niets meer aan te doen.
Keuring kon ik wel vergeten,dus nu nog heviger op zoek naar een 1.7QV.
Die vond ik wel,maar mijn budget was niet toereikend,maar via eerdergenoemde kennis kon ik in 1997 bij een dealer wel een QV kopen zonder garantie...
Dit was een 92-er,maar er moest e.e.a. aan gebeuren...In t kort: na wat onderhandelen en overleggen wat er aan reparaties mogelijk was,kocht ik de auto en zou er gigantisch spijt van krijgen..

Een opsomming is onmogelijk,want dan beslaat mijn Wie Is Wie dit gehele forum Uiteindelijk bleek dat de vorige eigenaar waarschijnlijk een malloot was die alleen maar dacht aan gas geven en niet aan warm rijden.
Ik heb de auto door een Alfa dealer laten opknappen en heb gekeken naar een leuk,maar zuinig en goedkoop wagentje.

Het werd een rode Cinquecento Sporting uit 1995.We hebben t nu over 1999 en ik heb direct een goeie deal gemaakt met de Seat dealer waar de Cinq te koop stond.

Dit is m : Afbeelding

Zoals je kunt zien,heb ik r later een Abarth spoilerpakketje op laten zetten,wat m echt goed staat.Had ik geweten dat ik er 5 jaar in zou rijden,had ik t direct gedaan en m ook verlaagd.
Maar ja,toen had ik r geen geld voor en ondanks dat mijn ouders me wel geld wouden lenen,heb ik t bewust niet gedaan.Ik hou niet van schulden .

Na 5 jaar zeer trouwe dienst,had ik genoeg geld om mijn volgende droom te kopen,nl. een Fiat Punto HGT.
Probleem: ik zocht een 2e hands van hooguit 2 jaar oud.Die kon ik nergens vinden en de dealer ook niet..
Overlegd en op internet gekeken naar o.a. de Punto van merkur-Tuning en daarna besloot ik dat die opties de facelift niet alleen draagbaar maakten,maar dat de auto er zelfs mooier van werd!

De keuze werd een metallic zwarte Punto Abarth:
Afbeelding

Gelijk maar diverse zaken besteld,zoals te lezen in t volgende overzicht:

- Merkur achtervleugel Kit-Car look
- Merkur booskijkers boven en onder
- Merkur embleemloze grill
- Novitec MaXXAir Intake systeem
- Novitec verlagingsveren voor - 40mm achter -35mm
- Novitec N6 velgen in de maat 17 inch

Later besteld:

- Abarth instaplijsten
- Koni schroefset (hoogte en demping verstelbaar)

Verder heb ik begin 2005 een navigatie systeem aangeschaft,om de diverse meetings makkelijk te kunnen vinden.
Het betreft de Mitac Mio 268 Benelux.Deze had mijn voorkeur ivm de interne GPS ontvanger,dus geen extra GPS muis nodig.

De auto is 14 Mei 2004 afgeleverd en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.
De garage waar ik bij zit,is Tolman in Drachten,waar ik sinds wat remprobleempjes met de Cinq klant ben.
Kort nadat ik de auto in mijn bezit had,ben ik lid geworden van PuntoSportivoClub. Ik had al een paar jaar gezocht naar informatie over de HGT en kwam ik PuntoSportivo.nl tegen.

Dat forum was ideaal,want wat de een niet weet,weet de ander wel.
In 2005 werd er door mij en 2 andere Punto rijders besloten een min of meer gezamenlijke wens in vervulling te gaan brengen:
een forum/club voor en over Italiaanse wagens (en -liefhebbers daarvan) in t algmeen;dus niet gefocust op 1 merk / type auto: Italian Car Freaks, wat sinds Januari Sportiva-Italia is geworden, te vinden op www.sportiva-italia.nl.

Wensen heb ik wel,maar wat er van terecht komt,is maar hoe t financïeel uitkomt.
Een paar mensen hebben hun auto laten finetunen dmv een chip van Datatrans (nee heeft niets met mij te maken :p.
Een uitlaatsysteem overweeg ik ook,maar aan de ene kant heb ik zoiets van: dan van voor tot achter een sportsysteem.
Kost veel geld,dus dat broedt nog ff...

Een paar plaatjes nog:
Afbeelding

Op Zandvoort (18 Juni 2004) met de Abarth-dag:
Afbeelding

Winterstand met 15 inch Dotz velgen en Vredstein Snowtrac banden:
Afbeelding

Ik had nooit eerder met winterbanden gereden (geen enkele auto),maar ik heb er afgelopen winter veel plezier van gehad.Waar anderen glibberend vooruit kwamen (of helemaal niet) reed ik zonder problemen waar ik naar toe wou.
Kon de auto gewoon in een bult sneeuw parkeren en reed er ook zo weer uit.
Aan het interieur heb ik niets veranderd (behalve dan de instaplijsten). Audio e.d. is me goed genoeg en ik heb totaal niets met neon en dat soort zaken.
De bekleding is zwart met geel velours,wat best wel chique staat.Leer is mooi, maar ook weer een handvol geld duurder.

Tot zover mijn Wie is Wie.. Misschien verander ik later nog wat,maar ik geloof dat het meeste nu wel besproken is.

Mijn volgende auto? Hmm,ik vind de Alfa GT wel mooi,maar dan wil ik minimaal een 2,5V6 Of de Brera.. of ehh en ehh of.. ... .....

Groeten,

Data

*Sportiva-Italia admin*

I ragazzi strani che romani!
Laatst gewijzigd door Data op wo mei 03, 2006 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
I ragazzi strani che romani!

http://www.sportiva-italia.nl Ook op Facebook!

Gehad: '88 Alfa 33 1.3 Junior, '92 Alfa 33 1.716v QV, '95 Fiat Cinq. Sporting, nu een 2004 Punto Abarth en een 2010 Alfa Romeo Brera 1750 TBi ti (235 pk Squadra).
joedelta

Bericht door joedelta »

Hoe meld je je aan bij Sportiva Italia? Ik zie op de site nergens een knop om te registreren ofzo?! :?
Data
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 03, 2006 10:12
Locatie: Omg. Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Data »

Als het goed is zie je een inlogknop. Daar meld je je aan en dan verwerken wij de aanvraag (om registratie-bots te voorkomen).

Mmz, ik zie dat er idd een foutje in is geslopen na de recentelijke update.. We hebben nl. oa veel ellende met de webhoster, die de beloofde MySql update nooit uitvoerd, maar uitstelt. We zouden al lang met een betere site/forum moeten werken en daarom moet onze webmaster regelmatig de codering aanpassen.

Denk dat er wat fout gegaan is, maar mogelijk kun je erst wel posten. Als het niet werkt, laat het dan ff weten aub :)

We werken met pasjes, die een tientje kosten, waarvoor je bij 34 sponsors korting kunt krijgen (onderdelen, accesoires, audio, lak etc etc.. en ook in Belgïe). verder willen we betalende leden meer geven als bv een eigen fotoalbum e.d., extra'tjes bij meetings..

Neem nooit webhosting bij PCextreme, want ze beloven van alles, maar alles wordt uitgesteld en om de haverklap crasht er weer iets..
We ondernemen ook actie, want we wachten al een half jaar op de MySql update.. :twisted:

Edit: je kunt niet posten, dus er is wat fout gegaan. Ik zal onze webmaster direct inlichten! Je zou je moeten kunnen registreren.
I ragazzi strani che romani!

http://www.sportiva-italia.nl Ook op Facebook!

Gehad: '88 Alfa 33 1.3 Junior, '92 Alfa 33 1.716v QV, '95 Fiat Cinq. Sporting, nu een 2004 Punto Abarth en een 2010 Alfa Romeo Brera 1750 TBi ti (235 pk Squadra).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Data welkom bij de club

een heel verhaal , dacht dat je bezig was een boek te schrijven :wink:
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Welkom op 't forum :!:

Have fun.
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Data
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 03, 2006 10:12
Locatie: Omg. Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Data »

Dank je wel! Foto's werken nu toch (ff aangepast) en het inlogprobleem bij Sportiva-Italia wordt op dit moment aan gewerkt. Mogelijk is er door de recentelijke crash iets fout gegaan met de backup bij onze webhoster (Stelletje *#$$).

En dat verhaal: tja, dan weet iedereen ook waar mijn liefde voor Italiaanse auto's vandaan komt. Of eigenlijk: waarom ik die Punto heb gekocht.
Ik ben de enigste autogek in de familie.. :lol:
I ragazzi strani che romani!

http://www.sportiva-italia.nl Ook op Facebook!

Gehad: '88 Alfa 33 1.3 Junior, '92 Alfa 33 1.716v QV, '95 Fiat Cinq. Sporting, nu een 2004 Punto Abarth en een 2010 Alfa Romeo Brera 1750 TBi ti (235 pk Squadra).
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Live long and prosper Mr Data ;)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

mooie Punto Data

en met die booskijkers hebben de koplampen iets weg van die van een nieuw model BMW 8)
Data
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 03, 2006 10:12
Locatie: Omg. Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Data »

LaTiNo schreef:Live long and prosper Mr Data ;)
Acknowledged :P
hannes schreef:mooie Punto Data

en met die booskijkers hebben de koplampen iets weg van die van een nieuw model BMW 8)
Inderdaad :) Vond de standaard units van de facelift walgelijk. Is wel wennen, maar vond/vind ze teveel op een VW Polo lijken.
Heb t al niet zo op Duitse auto's (uitgezonderd de meeste BMW's), maar een Italiaan die op een Polo lijkt.. nee dank je! :oops:

Bedankt voor de complimenten en allemaal succes met de GP's!
I ragazzi strani che romani!

http://www.sportiva-italia.nl Ook op Facebook!

Gehad: '88 Alfa 33 1.3 Junior, '92 Alfa 33 1.716v QV, '95 Fiat Cinq. Sporting, nu een 2004 Punto Abarth en een 2010 Alfa Romeo Brera 1750 TBi ti (235 pk Squadra).
Data
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 03, 2006 10:12
Locatie: Omg. Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Data »

P.S. Probleem met inloggen op Sportiva-Italia is opgelost. Mogelijk dat de server sommige onderdelen na de crash niet wou pakken en daardoor de registratie-module heeft genegeerd.

Sorry voor de overlast voor wie een kijkje wou nemen. Bedankt voor het melden, want anders hadden we het nu nog niet in de gaten.. :oops:
I ragazzi strani che romani!

http://www.sportiva-italia.nl Ook op Facebook!

Gehad: '88 Alfa 33 1.3 Junior, '92 Alfa 33 1.716v QV, '95 Fiat Cinq. Sporting, nu een 2004 Punto Abarth en een 2010 Alfa Romeo Brera 1750 TBi ti (235 pk Squadra).
Plaats reactie