Fiat 500 Cabrio

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Fiat 500 cabrio komt echt

Sinds de komst van de Fiat 500 gaan er geruchten dat er ook een cabrioletversie van verschijnt. In de vakpers heeft ontwerpbaas Roberto Giolito van Italië bevestigd dat er daadwerkelijk aan een dakloze 500 wordt gewekt.
Hij onthult alvast dat de 500 cabriolet een stoffen dak krijgt. Dus geen gedoe met een zware coupécabriolet-constructie. Bij de Italianen is er nog geen enkele coupé cabriolet, al gaat Ferrari die traditie met de California binnenkort breken.
Fiat ziet de 500 graag als concurrent van de Mini. Daarvan bestaat ook een open variant. Ook is er sinds kort de Clubman. En als de verwachtingen uitkomen, komt er ook een 500 stationwagentje om aan die Mini concurrentie te gaan bieden. Maar dat bevestigt Giolito nog niet.
Wanneer de nieuwe 500's komen, is nog niet duidelijk maar wij zetten in op 2009 of 2010. Ze laten dus niet meer geweldig lang op zich wachten.
Bron: Autoweek
Laatst gewijzigd door jpkramer op za feb 14, 2009 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

na het crashtestfilmpje gezien te hebben van kleine cabrio's hoef ik niet meer....
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Bericht door Mike »

ik ook niet! Cabrio's leken me altijd erg leuk maar...
mijn hoofd is geen kreukelzone :lol:
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Bericht door Gios »

Idd, niks waard.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

.. en met jullie huidige auto's gaan jullie ook dagelijks op je dak ?????
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

van mij mag ie snel komen, al had ik liever een GP cabrio gezien!!
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Bericht door Gios »

Heb gewoon weinig met cabrio's. Al zou het best lekker zijn om "open" te
rijden.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

ExTaxi schreef:na het crashtestfilmpje gezien te hebben van kleine cabrio's hoef ik niet meer....
Bangepoepert.. :wink:
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb zelf een Cabrio gehad, en deze zijn ZEER veilig. De constructie is zo stevig dat je echt niet bang moet zijn voor een koprolletje met een cabrio.

Bij mijn cabrio was de wagen zo gemaakt, dat "als" de wagen op zijn opendak zou liggen, de A-style en het hoogste punt van de kofferbak genoeg ruimte overlieten voor je hoofd. Zowel voorin als achterin.
De A-style is zo stevig dat het de complete wagen kan dragen.

Dus voor alle bangerikken....niet nodig. Deze zijn heus wel veilig. Je moet er gewoon niet over nadenken.
Afbeelding
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Ach Tony, 'Ex Taxi' was gewoon een beetje geschroken van dit filmpje waar je wel degelijk zit dat de crashpoppen met hun lichaamsdelen (hoofd en armen o.a.) over de grond heen slijten.

http://www.adac.de/adactv/default.asp?C ... eID=217604

Afbeelding
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

rugzakje wordt open

Bericht door ed.de.vries »

:D ook ik heb een open karretje gereden, slechts 1 zomertje.
was best geinig,en die schaarse keren dat het dakje open kon:ivm
het west europeesche weertype,was het best leuk, vooral op de
boulevards in knokke/ostende en scheveningen was het heerlijk.
Helaas!! een vandaal (of meerderen) hebben in een nachtlijke uurtjes
in Bredene toendertijd het stoffen kapje,en de auto bewerkt.
Gevolg een stuk dakje<>vele lakschades.
De zin was mij toen over.
Maar heerlijk was het af en toe wel open rijden!!
*En over koprollen heb ik nooit nagedacht.*
:?: Daar is een open of dichte auto toch niet voor?????.
Groetjens uit zonnig limburg.
Der ALTE uit Grevenbicht. :wink:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Re: rugzakje wordt open

Bericht door Mathijs »

ed.de.vries schreef:Daar is een open of dichte auto toch niet voor?
Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje Ed. Laatst is hier op de dreef waar je maar maximaal 50 km/h mag ook eentje over de kop geslagen. Hoe die persoon dat in hemelsnaam voor elkaar heeft gekregen ben ik wel benieuwd naar. Maar het gebeurd wel degelijk.
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door tonyvandenbroek »

Carrosseriebouwer Castagna kennen we van het ombouwen van Mini’s. Nu is ook eens de Fiat 500 aan de beurt. Er is een strandautootje van gemaakt en de aandrijving is helemaal elektrisch.
Wat is dat toch met Fiat en het strand? Als een carrosseriebouwer eens zijn creativiteit mag loslaten op een auto van dit merk, komt er in negen van de tien gevallen iets strand-achtigs uit. Het zal wel te maken hebben met de 500 en 600 Jolly die al tientallen jaren geleden rondreden. De 600 mocht zelfs op de foto met deze nakomeling.
Nu is er weer een strandauto van Fiat. Hij is van de hand van de Milanese carrosseriebouwer Castagna. De zomerse schepping heet Tender Two. Voor de ombouw zijn de portieren, achterzijde en het dak van de 500 verwijderd. Daarvoor in de plaats is een rood-wit canvas parasoldak.
De Tender Two dankt ziijn naam aan de koosnaam die jachteigenaren geven aan het autootje dat ze op het land vervoert als hun boot in de haven ligt. Wellicht is het daarom dat de Tender Two zo riant met teakhout is bekleed – dat wordt immers ook gebruikt voor het dek van zeilboten.
De techniek voor de elektromotor is van het Zwitserse MES-DEA. Daarmee haalt het wagentje zo’n 130 kilometer per uur en de actieradius is ongeveer 140 kilometer. De accu’s kunnen in vier uur helemaal worden opgeladen.

Afbeelding
Afbeelding


bron: Autoweek.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Gios »

Lekker golfkarretje.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Fiat 500 cabriolet betrapt
Het lijkt vrij logisch dat Fiat een 500 cabrio zal uitbrengen. Dat past prima bij het “life-style” karakter van de 500. Wat wel een verrassing is, dat Fiat aan twee open versies van de 500 lijkt te werken.

Globalmotors.net wist de hand leggen op foto’s van een tweetal gecamoufleerde Fiat 500 cabrio’s in een werkplaats. op de foto’s lijkt een targa versie van de 500 staan, die dus een uitneembaar (of oprolbaar) dak krijgt. De b-stijl (en wellicht ook de c-stijl) blijven intact, wat het voor Fiat makkelijker maakt om de aanpassingen voor de 500 cabrio te realiseren. Toch is de verwachting dat er ook nog een “echte” cabrio versie van de 500 komt.
Bron: Autoblog.nl
Plaats reactie