Fiat 500 Cabrio

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Flaneer-Fiat bijna klaar

Fiat is helemaal klaar voor de presentatie van de 500 cabriolet. De auto rijdt al kant-en-klaar zijn testrondjes in de sneeuw.
Fiat laat zeer binnenkort de eerste informatie los over de 500 cabriolet. De fabrikant heeft zelf al een schets van de auto vrijgegeven en deze spionagefoto’s laten helemaal niets meer te raden over. Het wordt een semi-open auto met een canvasdak en de normale dakbogen mogen blijven staan. Het dak vouwt naar achteren open en valt dan voor een deel over de achterklep. Wellicht verschijnt er in de loop van de tijd ook nog een volwaardige cabriolet van de 500, maar daarover is verder nog niets duidelijk.
Fiat toont de 500 cabriolet op de Autosalon van Genève en met een beetje geluk is hij dat op tijd op de markt om met het komende mooie weer langs de terrassen te flaneren. Het motorenaanbod van de gewone 500 bestaat uit een 69 pk 1,2-liter, een 1,4-liter met 100 pk en een 1,3-liter diesel met 75 pk. Naar alle waarschijnlijkheid komt voor de cabrio eenzelfde motorenkeuze. Of Abarth ook met een cabrioletvariant van de 500 komt, is eveneens nog niet bekend.
Bron: Autoweek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Giovanni Tutore »

Is geen cabrio, is decapotable als in 2CV.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Giovanni Tutore schreef:Is geen cabrio, is decapotable als in 2CV.
Klopt.... volgens de geruchten komt er overigens wel een echte 500 cabrio in de toekomst.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Fiat geeft de eerste informatie vrij over de 500C. Het cabrioletje beleeft over een paar weken zijn showdebuut op de Autosalon van Genève. Laat de lente maar komen!
Fiat heeft officiële informatie vrijgegeven over de 500C. Dat is de open variant van de 500. Zoals al eerder gemeld, heeft de auto een canvas dak en blijven de bogen behouden voor de benodigde stijfheid. Het dak kan elektrisch open en dicht, heeft een glazen achterruit en is leverbaar in de kleuren ivoor, rood en zwart ‘zodat met elke carrosseriekleur een goede combinatie te vinden is’, aldus Fiat. Speciaal voor de open 500 zijn de kleuren ‘Pearl Red en ‘Warm Grey’ in het palet opgenomen.
Natuurlijk is de 500C geïnsprireerd op de klassieke open 500 die in 1957 verscheen. Die had een zelfde soort canvas dak. De Fiat 500C is net als de dichte variant leverbaar met de 69 en 100 pk sterke benzinemotoren en de 75 pk Multijet diesel. De 500C wordt gewoon gebouwd op de zelfde lijn als de normale 500 in het Poolse Tychy.
Bron: Autoweek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Giovanni Tutore »

Likkebaardend lekkere velgen... ~~
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Volgens mij zie je met de kap open helemaal niets in je binnenspiegel (behalve de kap dan :wink: )
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Sunrise »

jpkramer schreef:Volgens mij zie je met de kap open helemaal niets in je binnenspiegel (behalve de kap dan :wink: )
Maakt niet uit, heb geen kap en toch kan ik nie buiten kijken nie :wink:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Giovanni Tutore »

1st Rule of Italian driving, no back mirror :!:
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Mathijs »

Leuk, leuk! Maar een échte cabrio is het natuurlijk niet. Lijkt meer op een Landaulet of Cabrio coach/Semi-convertible.
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Bennie »

En in levende lijve gespot

Afbeelding
Afbeelding
Life's too short to drive boring cars
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Goose »

mja, ok, 't is iets speciaal, maar niet echt mijn ding, idd een veredeld golfkarretje (Hiermee bedoel ik die boot 500 hé, niet de cabrio !)
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door Maxximum »

Zet maar voor mijn deur neer!
leuk wagentje!

(maar goed, elke nieuwe auto mag je bij mij voor de deur zetten, verpatsen kan altijd nog!)
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door jpkramer »

Fiat 500C komt later naar Nederland

Fiat stelt de kakelverse 500C, waarbij de C voor Cabrio staat, eerst voor grote markten beschikbaar, alvorens de hatchback met stoffen roldak op de Nederlandse markt uit te brengen. Een en ander heeft te maken met de gelimiteerde productiecapaciteit van de open uitvoering.

De fabrikant kan maximaal 25.000 stuks van de 500C vervaardigen. Ter vergelijking, van de 500 zelf verlieten afgelopen jaar meer dan 200.000 stuks de fabriekspoort. Hoe groot het percentage C's van de 500-verkopen gaat uitmaken op de Nederlandse markt, kan de importeur nog niet inschatten. De wagen komt deze zomer uit.

Met de 500C geeft Fiat een vervolg aan de moderne interpretatie van de oer-500. Net als bij het origineel uit de jaren vijftig heeft Fiat gekozen voor een uitvoering waarbij louter het deel tussen de dakbogen kan worden geopend. Het stoffen deel schuift na een druk op een knop vol-automatisch naar achteren. Vervolgens komt de glazen achterruit deels los van de kap horizontaal boven de bagage-afdekking te liggen, beschermd door het stoffen dak. Magna-Steyr is verantwoordelijk voor de constructie.

De importeur kan nog geen prijsstelling voor de tweede variant noemen. Het bedrijf zal de auto als zelfstandig model binnen het 500-gamma positioneren in plaats van het dak als optie op de prijslijst op te nemen.

Na de 500 en 500C is het de beurt aan een stationwagon-variant van Fiat's benjamin. Dat model zou volgens planning komend jaar arriveren De komst van een volledige cabriolet is volgens de woordvoerder afgeblazen.
Bron: Autotelegraaf
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Fiat 500 Cabrio

Bericht door marcopunto »

.. dit wordt dus voor mij de opvolger van mij GP (omdat het de enige betaalbare Italiaanse weliswaar pseudo-cabrio is waar mijn huisgenoten in kunnen) en ik niet tot mijn 70e wil wachten om open te rijden. Het open gevoel van de skydome is mij te beperkt, ik vond het principe van de stilo veel leuker, dit gaan nog een stapje in de goede (lees openere) richting.
Ik heb nooit begrepen dat er geen gp cc is gekomen, er was m.i. zeker een markt voor.
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Plaats reactie