Fiat Topolino: Smart-rivaaltje

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Fiat Topolino: Smart-rivaaltje

Bericht door jpkramer »

Je zou denken dat Fiat inmiddels wel voldoende rugzakjes heeft rondrijden. Niet dus. Maar het scheelt in ieder geval dat deze Topolino, zoals ie voorlopig wordt genoemd, ècht klein is: minder dan drie meter lang. Daarmee valt hij in de klasse van de Smart ForTwo en de komende VW Up/Lupo.
Net als bij die auto’s zal de motor, een 900 cc tweecilinder van 65 pk, onder de kofferbak komen te liggen en de achterwielen aandrijven. Het blokje zal gekoppeld worden aan een gerobotiseerde handbak met twee koppelingen à la DSG, en is tevens voorzien van een start-stopsysteem.
Al met al zou de Topolino minder dan 90 g/km CO2 uitstoten en een verbruik van zo’n 80 mpg (1 op 28) moeten kunnen halen. Èn er zou op termijn een hybride in de planning zitten.
Net als de Trepiùno concept car uit 2004, waarop de 500 gebaseerd is, zal de Topolino een flexibel interieur krijgen met een ‘3+1′ layout. Wat dat precies betekent weet ik niet, maar in ieder geval zou je de vierde stoel kunnen wegschuiven/opklappen om meer ruimte voor drie te hebben.
Deze shopjes zijn gemaakt met informatie van een insider - het kan er dus nog allemaal heel anders uit gaan zien. Fiat heeft nog niet officieel bevestigd wanneer de Topolino komt, maar het zal waarschijnlijk in 2010 zijn.
Bron: Autoblog
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Zag m staan op AutoBlog, maar vind het wel een leuk wagentje :-D
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Lijkt wel een Daihatsu Cuore...... lijkt me nix!
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Gebruikersavatar
NiHiels
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: zo mei 11, 2008 12:25
Locatie: Leeuwarden

Bericht door NiHiels »

Kijkend naar de directe concurrenten ziet deze Topolino er erg leuk uit.
Lekker simpel, heldere lijn, het klopt. Onwijs spannend is hij niet.

Als 'ie komt ben ik benieuwd wat hij moet gaan kosten.
GP 1.4 8v Edizione Lusso | Crossover Black
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Lijkt vannachter wel een citroën C2
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik zou alleen niet de spiegels van de GP er op zetten, want die passen zo te zien niet (m.a.w. slecht geshopt)
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

bah

vind het orineel mooier!!

Afbeelding

vergelijkerbaar model stond ook op viva italia... geweldig mooi auto-tje (maar binnen in is hij kleiner als een fiat 500 (oud model)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Mathijs
Membre D'Oro
Berichten: 1205
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 21:49
Locatie: Lelystad

Bericht door Mathijs »

Ik houd van 900cc!.. 8)
Auto: Coupé Fiat (1998) Afbeelding
Mijn Fiat Coupé
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

ik ook! mits het tussen 2 wielen ligt en er ook niet meer dan 2 wielen op het desbetreffende voertuig zitten! :wink:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie