Fiat Fiorino Qubo

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door Giovanni Tutore »

Chipje? Turbo wissel?
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door marcopunto »

chipje aan mij niet besteed. heb collega met camper die dankzij een chipje op twee jaar 4.500€ schade aan de motor heeft gehad .. is het mij echt niet waard!! Ik wacht wel op een sterkere versie dan.
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door Giovanni Tutore »

Qubo Esseesse :twisted:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door swans »

marcopunto schreef:chipje aan mij niet besteed. heb collega met camper die dankzij een chipje op twee jaar 4.500€ schade aan de motor heeft gehad .. is het mij echt niet waard!! Ik wacht wel op een sterkere versie dan.

dat is pure pecht natuurlijk!~


maar ik zeg: qubo + chipje +turbo = "quboooooooooooooooooooooooooooooopssssjt
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door tonyvandenbroek »

Gereden: Fiat Qubo
Afbeelding

Voor wie een Pandaatje te klein is, maar een Doblò te groot, heeft Fiat nu de Qubo klaar. Dat is een personenautoversie van de nieuwe Fiorino besteller.
De Fiat Qubo is met een lengte van 3,96 meter maar dertien centimeter langer dan een Panda. Hij is leverbaar met twee motoren, die beide niet bepaald pk-monsters zijn. Maar Qubo hoeft dan ook niks te bewijzen.
Sturen doet de Qubo daarentegen als de beste: hij is niet bang voor bochten. De Qubo biedt voor zijn formaat een behoorlijke ruimte en kan voldoen als vervoer voor een gezin met opgroeiende kinderen. De bagageruime is 330 liter maar kan worden uitgebreid tot liefst 2.500 liter, want in zijn hart, is de Qubo gewoon een bestelauto.

Afbeelding
Afbeelding

bron:Autoweek.nl
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door jpkramer »

Ik heb een proefrit gemaakt in de Qubo, die trouwens op de bodemplaat van de Grande Punto staat.
't is bepaalt geen snelheidsmonster, maar ik had ook niet het idee dat ik in een bestelbus reed. Ziet er netjes uit van binnen en een zee van ruimte. De 1.4 benzinemotor is afkomstig van Citroën/Peugot.
Ben benieuwd wat Autoweek er van vond....
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door Giovanni Tutore »

Morgen te lezen...
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door jpkramer »

Goed nieuws voor Fiat, de 2 Qubo concurrenten van Cotroën & Peugot komen niet naar Nederland:
Het is nog onzeker of Citroën Nederland de personenwagenuitvoering van de Nemo naar ons land haalt. Datzelfde geldt voor Peugeot met de geel gekentekende Bipper. De twee merken twijfelen of er voldoende vraag is naar het vijfpersoons semi-bestellertje. Een antwoord zal mogelijk spoedig worden gegeven. Fiat levert hun telg uit het drieluik wel in ons land, maar verkoopaantallen zijn er nog niet.

In omringende landen bieden Peugeot en Citroën al enkele maanden hun variant aan, respectievelijk Bipper Tepee en Nemo genaamd. De modellen komen vooralsnog niet naar Nederland. "Hij komt niet, maar zeg nooit nooit," reageert de woordvoerster van Citroën. De kans is echter klein. Bij Peugeot wordt geen exacte reden opgegeven. "Vooralsnog halen wij de auto niet naar ons land," zo bericht de zegsman. Hij houdt eveneens een slag om de arm, maar ook hier is de kans klein dat de semi-MPV de landsgrenzen passeert.

De Qubo van Fiat staat pas sinds november bij de vaderlandse dealers, al is de wagen elders in Europa al langer verkrijgbaar. Hij is gebaseerd op de bedrijfswagen Fiorino. Nee, Fiat heeft zich niet de moeite bespaard gewoon een bankje achterin te zetten en in de flanken ramen aan te brengen. Over een aantal designelementen is goed nagedacht. Al is het alleen maar om de Qubo een speels karakter te geven. Daardoor oogt de Qubo niet zozeer als veredelde bedrijfswagen, eerder als een MPV-achtige. Met een lengte van 3,96 meter is het trio korter dan een 207 of Grande Punto, maar door de hoekige koetswerklijnen biedt het model veel interieurruimte. De bagageruimte is te vergroten van 330 liter in de vijfpersoonsopstelling tot 2.500 liter met louter de twee voorste stoelen in stelling.

De Fiat Fiorino Qubo, Citroën Nemo en Peugeot Bipper zijn een eeneiige drieling. Het trio is in samenwerking met het Turkse bedrijf Tofas ontwikkeld, dat tevens de productie voor zijn rekening neemt. De bedrijfswagenvarianten van het stel zijn wel op de Nederlandse markt verkrijgbaar. (bron: Autotetelegraaf)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door Sunrise »

Moet zeggen een leuk wagentje :lol: . Als de GP in de toekomst aan vervanging toe is kan het een optie zijn ~~
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door Douwe »

Het lijkt mij een pratische leuke gezinsauto :) Maarjah daar ben ik nog niet aan toe dus bij mij staat hij nog even in de ijskast.

Ben benieuwd wanneer ik de eerste in het wild ga tegenkomen. Mijn dealer heeft hem nog steeds niet staan, ze hebben hem nu besteld in het groen wat hier ook in dit topic staat.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Fiorino Qubo

Bericht door jpkramer »

Goedkopere Fiat Qubo is onaantrekkelijk geprijsd

Fiat breidt het programma van de Qubo uit met het basisniveau Active, die naast de Dynamic komt. De prijs is echter onaantrekkelijk, want met wat extra's is de Active duurder dan de completer uitgevoerde Dynamic.

De Qubo is in het niveau Active minder rijk en frivool uitgevoerd als de Dynamic. Zaken die ontbreken zijn een airconditioning, aluminium afwerkingsdetails van dashboard, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels, radio en de in twee ongelijke delen neerklapbare en uitneembare achterbank. Wie een Active opwaardeert tot dezelfde specificaties als de Dynamic is overigens fors duurder uit. Alleen al voor de airco, mistlampen en verwarmde buitenspiegels bedraagt de meerprijs tezamen bijna twee mille. De Qubo Active heeft een prijskaartje van €14.395,-.

Fiat levert de 3,95 meter lange vijfpersoons Qubo met een 73 pk sterke 1.4 benzinemotor. Daar komt de 1.3 MultiJet turbodieselmotor met 75 pk en 190 Nm bij. Hij haalt 155 km/h en consumeert gemiddeld 4,6 liter per 100 km. De oliegestookte Qubo kost €18.395,-.
Bron: Autotelegraaf
Plaats reactie