Fiat Panda 1.2 Panda Panda Natural Power

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Fiat Panda 1.2 Panda Panda Natural Power

Bericht door ExTaxi »

Door de Fiat Panda op aardgas te laten rijden stoot de kleine Italiaan minder CO2 uit dan van de benzineversies. De keerzijde is dat je er wel iets aan prestaties voor moet inleveren.

http://www.nuvideo.nl/auto/22524/fiat-p ... power.html
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Fiat Panda 1.2 Panda Panda Natural Power

Bericht door Douwe »

Ik vind dit een prachtig initiatief van Fiat, ik heb zo ook de GP Natural Power bekeken twee nadelen kwam ik daar bij tegen eigenlijk:

- Je besteld hem echt uit de folder, proefrijden wordt erg lastig. Nou rijdt hij waarschijnlijk gewoon hetzelfde als de 1.4 8v.
Voordat ik zo'n auto koop zou ik er toch wel graag even in willen rijden en even kijken hoe dat allemaal zit qua
gasinstallatie. Maargoed over dit probleem is nog wel heen te komen.

- Wat ik lastiger vond waardoor het voor mij niet aantrekkelijk is. Aardgas kan ik nergens tanken, tenzij ik een
thuisinstallatie neem. Ik woon in Den Helder het dichtsbijzijnde aardagas tankpunt schijnt in Alkmaar te zijn (daar werk ik
ook) en dat is 50 km verder. Ik kan alleen nergens een adres daar van vinden.

Dus als ze willen dat mensen op aardgas gaan rijden zouden ze eerst aan het tankstation netwerk wat moeten doen.

Toen heb ik het idee maar laten varen en naar een diesel gaan kijken, dat kan je tenminste overal wel in de buurt tanken en ze zijn ook erg zuinig. Het is alleen spijtig dat de wegenbelasting zo hoog is.

De S40 1.6 D die ik nu heb, verbruikt minder, stoot minder CO2 uit en toch betaal ik aanzienlijk meer wegenbelasting dan mijn GP. Die van mij stoot alleen wat meer roetdeeltjes uit maar daar wil Volvo kosteloos een roetfilter voor monteren.
Dit doe ik waarschijnlijk niet omdat het enige voordeel het milieu is en niet mijn portomenee. Volvodealer vertelde dat zo'n filter behoorlijk wat extra onderhoud kan kosten.
Mijn inziens zouden ze schone diesels minder moeten belasten.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Fiat Panda 1.2 Panda Panda Natural Power

Bericht door swans »

ik de volvo niet heel wat zwaarder dan de gp?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Fiat Panda 1.2 Panda Panda Natural Power

Bericht door Douwe »

swans schreef:ik de volvo niet heel wat zwaarder dan de gp?
Ja de volvo is zo'n 300 kg zwaarder dus daardoor ook uiteraard in een hogere wegenbelastingsklasse.

Wat mijn idee het beste zou zijn, de wegenbelasting in de brandstofprijs verwerken. Of kijken wat er per kilometer verbruikt en uitgestoten wordt een aan de hand daarvan de wegenbelasting bepalen. En het gewicht tot een bepaalde grens buiten beschouwing laten.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Plaats reactie