Stilo wordt Bravo

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Stilo wordt Bravo

Bericht door tonyvandenbroek »

Bron autoweek:

De opvolger van de Fiat Stilo, die aan het einde van het jaar in productie gaat, heet opnieuw Bravo. Dat tekent de Duitse vakpers op uit de mond van Fiat-directeur Luca De Meo.

Aan het begin van 2007 krijgt de Fiat Stilo een opvolger. Net als de voorganger van dit model, dat liep van 1995 tot 2001, krijgt hij de naam Bravo. De naam Stilo wordt overboord gegooid. Fiat voert in de compacte middenklasse een wispelturig typenamenbeleid: in 1978 was er de Fiat Ritmo, in 1988 kwam de Tipo en in 1995 de Bravo en Brava in 2001 volgde de Stilo. Nu komt de naam Bravo dus weer terug.
Op het moment is Fiat druk bezig met de ontwikkeling van het model, dat wordt getekend door ex-Ferrari-ontwerper Frank Stephenson. De Amerikaan is onder meer verantwoordelijk voor de Ferrari F430 en de Maserati MC12.
Naar verluidt waren de definitieve lijnen van de nieuwe Fiat al in mei 2005 klaar. De productiestart is al in november 2006. Dat betekent dat Fiat de nieuwe Bravo in een recordtijd ontwikkelt.
Het platform van de nieuwe Fiat vormt in de toekomst ook de basis voor de opvolger van de Alfa 147 en voor een nieuw compact model van Lancia, dat als de opvolger van de Delta kan worden beschouwd. Die twee modellen worden in de loop van 2007 verwacht.
Per jaar wil Fiat 120.000 nieuwe Bravo’s bouwen. Vorig jaar zijn 72.100 Stilo’s gemaakt. In het topjaar 2004 waren dat er 106.100.
Afbeelding
PuntoFortuna
Nuovo Arrivato
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 13:28
Locatie: Ten Post
Contacteer:

Bericht door PuntoFortuna »

Er staan nu plaatjes in de Autoweek van de nieuwe Fiat Bravo, Alfa 149 en Lancia Delta....

Maar de Bravo is lang niet zo mooi als de Grande Punto, dat blijft toch wel 1 van de mooiste Fiat's van dit moment vind ik 8)
ERIK
Punto EVO 1.3 MultiJet 85 Dynamic 5drs Groen 2019-Heden
Grande Punto 1.9 MultiJet 130 Sport Rood 2011-2019 430.000km
Grande Punto 1.9 MultiJet 130 Sport Zwart 2010-2011
Punto 1.4 16v Sporting 95 Zwart 2008-2010
Punto 1.2 16v Stile 85 Groen 2007-2008
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik had het gelezen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Vind hem veel van de GP weghebben. Zo van de zijkant gezien.Het kleine driehoekruitje, de spiegels, deurgrepen, ramen.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Romeodelta schreef::arrow: Vind hem veel van de GP weghebben. Zo van de zijkant gezien.Het kleine driehoekruitje, de spiegels, deurgrepen, ramen.
Komt dat de GP z'n succes is, Fiat draait natuurlijk wel verder met die moddelen reeks. Doenze bij andere merken ook. Zo lijkt de B klasse ook veel op de A van mercedes. Alleen een maatje groter.
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

Op de een of andere manier kan ik de foto's niet vinden. Heeft iemand een link? :oops:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:Op de een of andere manier kan ik de foto's niet vinden. Heeft iemand een link? :oops:
Dat heb ik dus ook, was ook al aan het zoeken. FF een linkje is wel zo makkelijk. Kunnen we mooi vergelijken en hebben we weer wat stof om vanavond over te l**llen.... uuh praten, nee ook niet. Is eigenlijk alleen maar wat type.
Maar voor mij valt het onder de catogerie praten... :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

foto's staan wel in de autoweek blad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Ja in het blad staan ze wel. Zal ff een scan maken :)
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

Zo, daar zijn ze dan:
1e scan staat de Alfa 149 breed op uitgemeten. Anders dan de huidige 147 maar niet verkeerd in mijn ogen. Klassieke lijnen, echt wat anders dan de VAG eenheidsworsten...
:arrow:
Afbeelding

Op de 2e scan staat dan de Fiat Bravo. Imho niet zo geslaagd... De Lancia Delta however zou zo mijn volgende bolide kunnen zijn :lol:
:arrow:
Afbeelding
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
joedelta

Bericht door joedelta »

thanks voor de scan.
Dat prototype van de Delta kende ik al, best mooi vind ik (ik heb dan ook een enorm zwak voor het merk Lancia). de Bravo is niet verkeerd, maar zeker niet zo mooi als de GP. De Alfa 149....ik weet het niet, uit de foto kun je moeilijk een totaalbeeld krijgen.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

de achterkant van de 149 vind ik wel mooi, een beetje als de brera. de voorkant vind ik echt spuuglelijk, een soort vissekop.
de bravo vind ik een beetje saai.
tsja en lancia kan ook bij mij weinig verkeerd doen
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef:de achterkant van de 149 vind ik wel mooi, een beetje als de brera. de voorkant vind ik echt spuuglelijk, een soort vissekop.
de bravo vind ik een beetje saai.
tsja en lancia kan ook bij mij weinig verkeerd doen
VRIEND!!!!! :D :wink:
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

:lol: :lol: 8)
Gebruikersavatar
DR_DRE
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: za apr 15, 2006 17:44

Bericht door DR_DRE »

We zijn het dus eens dat de Lancia Delta zo mag komen. Zal ff bellen :lol:

De 149 heeft idd nog wat stoers nodig in de frontpartij. Nog niet helemaal af. En de Bravo? Denk niet dat iemand in de verleiding komt zijn GP daar op in te ruilen...
DR_DRE goes Chemical Grey met 88kW
Plaats reactie