Fiat Freemont

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Fiat Freemont

Bericht door tonyvandenbroek »

Nieuw: de Fiat Freemont


Afbeelding

De Fiat Freemont is de eerste Fiat die voortgekomen is uit het partnerschap met de Chrysler Group. De Freemont is gebaseerd op de Dodge Journey en is ontworpen als ruime familieauto en biedt alle comfort en veelzijdigheid die je van een moderne auto mag verwachten.
De naam Freemont is een link naar vrijheid, het genot van leven in de buitenlucht, van avontuur en van het alledaagse leven.

De nieuwe praktische en veelzijdige Fiat Freemont is 4,89 meter lang, 1,88 meter hoog en 1,72 meter breed. Het sprekende exterieur heeft mede dankzij de nieuwe bumpers, grille en LED achterlichten een gespierde uitstraling. In het nieuwe interieur is gebruik gemaakt van ‘soft touch’ materialen. Het compleet nieuwe dashboard met chroomelementen, de nieuwe midden console en een innovatief infotainment systeem met groot kleuren touch screen zorgen voor optimaal rijplezier en comfort.

De auto garandeert mede dankzij de beste wielbasis in zijn klasse (289 cm) een opmerkelijk ruim interieur, comfort en veelzijdigheid. De 7 zitposities verdeeld over drie zitrijen zijn alle, mede dankzij de tot 90° te openen portieren, eenvoudig benaderbaar. De stoelen op de achterste zitrij kunnen in een simpele beweging eenvoudig in de vloer weggevouwen worden. De nieuwe ergonomische stoelen zijn allen hoger gepositioneerd. De stoelen op de derde en tweede zitrij staan wat hoger dan die op de eerste zodat alle inzittenden maximaal zicht naar buiten hebben.
Er is genoeg opbergruimte dankzij de vele opbergvakken en de bagageruimte met vlakke laadvloer met een maximale capaciteit van 1461 liter.

De Fiat Freemont wordt gebouwd in de Mexicaanse Toluca fabriek, waar tevens de 500 voor de Amerikaanse markt gemaakt wordt. De auto wordt in twee uitvoeringen leverbaar. Beide uitvoeringen zijn uitgerust met 7 stoelen, triple zone automatisch climate control, keyless entry system, cruise control, trip computer, tyre pressure monitoring system, mistlampen en een touch screen radio. De meest luxe versie biedt daar bovenop onder meer 17” lichtmetalen velgen, touchscreen radio met 8,4” scherm, LCD kaart en dvd reader,
Bluetooth, parkeersensoren achter, dakrails en donkere achterruiten.
Alle Fiat’s Freemont zijn standaard uitgerust met 7 airbags, ABS met brake assist, ESP met hill holder en ‘electronic roll mitigration’ (ERM).

De voorwielaangedreven Fiat Freemont heeft een 140 of een 170 pk sterke turbodieselmotor die gekoppeld is aan een handgeschakelde versnellingsbak. Later komt er ook een 4x4 versie met 170 pk 2.0 MultiJet turbodieselmotor en een 276 pk sterke 3,6 V6 benzinemotor. Allebei gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. De krachtige 3,6 V6 benzinemotor en de automatische versnellingsbak worden gemaakt door Chrysler Group Pentastar. De andere motoren en versnellingsbakken komen van FPT – Fiat PowerTrain.

De dynamische prestaties zijn verbeterd dankzij de speciaal door Fiat ontwikkelde onderstel- en stuurconfiguratie, die meer accuraat en directer is. Het rijcomfort is verder toegenomen dankzij verbeterde geluidsisolatie.

De nieuwe Fiat Freemont beleeft zijn debuut tijdens de Motorshow van Genève.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Fiat Freemont

Bericht door Rik »

Ik vind het wel wat hebben zo'n dikke Fiat :mrgreen: Waarschijnlijk zal dit dan een echte zuipschuit worden haha :lol:
Stoer uiterlijk heeft ie wel, moet ik zeggen..
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Fiat Freemont

Bericht door Bennink »

tonyvandenbroek schreef:een 276 pk sterke 3,6 V6 benzinemotor.
Hoe snel wordt de V6? Trekt 'ie de Esseesse van Sunrise eruit bij het stoplicht? :roll:

Oh wacht:
http://sanjayacars.com/2011-dodge-journey.html schreef:and we believe that the Pentastar power must travel to get to 60 km / h in under seven seconds.
Nice :-D Een Abarth Freemont Esseesse?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Fiat Freemont

Bericht door Nimbus »

Hopelijk heeft dit ding wel een beter interieur dan de gemiddelde Amerikaanse auto.......


Verder wel erg vet, maar in mijn ogen weinig met Fiat te maken.
"Shaven, not furred"
tantepoes
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: za jun 24, 2006 20:57
Locatie: Beverwijk

Re: Fiat Freemont

Bericht door tantepoes »

Tsja wat moet ik hier nou van vinden......

Bij mijn dealer stond laatst de oude auto van Kim Holland, die zou ik dan liever hebben......
Effe een goeie waterstofzuiger over de bekleding en je kan weer rijden!
Afbeelding
....::: Fiat Punto 1.3MJ Dynamic :::....

Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Sportivo
Nuovo Arrivato
Berichten: 182
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 15:20

Re: Fiat Freemont

Bericht door GP Sportivo »

Ben ik de enige die de Freemont op een Saab vindt lijken?
Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport Nero Provocatore

Pipercross paneelfilter / MW Motorsport grille / Abarth koplampen
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: Fiat Freemont

Bericht door GPZzee »

GP Sportivo schreef:Ben ik de enige die de Freemont op een Saab vindt lijken?
Nee, das ook het eerste wat in mij opkwam, Saab neus, met een Stilo kont!

Ik dacht dat ze juist zuinigere auto's op de markt gaan brengen?? of issie met een trucje ook tot a-klasse auto gebombardeerd?

Om Fiat in de US beter op de markt te zetten, zal dat wel gaan,maar mijn kopje-thee issetnie.
Maar das persoonlijk tuurlijk
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Freemont

Bericht door jpkramer »

GPZzee schreef:
GP Sportivo schreef:Ben ik de enige die de Freemont op een Saab vindt lijken?
Nee, das ook het eerste wat in mij opkwam, Saab neus, met een Stilo kont!

Ik dacht dat ze juist zuinigere auto's op de markt gaan brengen?? of issie met een trucje ook tot a-klasse auto gebombardeerd?

Om Fiat in de US beter op de markt te zetten, zal dat wel gaan,maar mijn kopje-thee issetnie.
Maar das persoonlijk tuurlijk
In de USA blijft deze auto gewoon als Dodge verkocht worden. Buiten de USA als Fiat...
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Fiat Freemont

Bericht door Sunrise »

Bennink schreef:
tonyvandenbroek schreef:een 276 pk sterke 3,6 V6 benzinemotor.
Hoe snel wordt de V6? Trekt 'ie de Esseesse van Sunrise eruit bij het stoplicht? :roll: Oh wacht:
http://sanjayacars.com/2011-dodge-journey.html schreef:and we believe that the Pentastar power must travel to get to 60 km / h in under seven seconds.
Nice :-D Een Abarth Freemont Esseesse?
:shock: ...da zal dus nooit gebeuren, zal wel eens gaan sparen om dat te voorkomen -]
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat Freemont

Bericht door willumpie »

:mrgreen: mooie sneeuwschuiver ook aan de voorkant... -]
verder wel een stoere kar..! ~~
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Re: Fiat Freemont

Bericht door Dupje »

Wat een nutteloos ding die niemand gaat kopen. Even geniaal als de Sedici.
Ik hoop dat het met FGA wat beter gaat de komende tijd zodat we van deze rampen verder bespaart blijven.
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: Fiat Freemont

Bericht door d'n verkopert »

Daar gaat Fiat's eerste plaats op de lijst van schoonste merken qua uitstoot als het een beetje tegen zit.
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Fiat Freemont

Bericht door Hellfire »

Vreemd genoeg moet ik concluderen:

Afbeelding

En ik heb eigenlijk totaal niks met sufs SUV's. Deze zou ik wel durven rijden. Wordt alleen peperduur in gebruik: de dieselversie is onbetaalbaar qua MRB en de benzineversie verbruikt te veel.

Zou die ook naar de RAI komen? Of moeten we naar Geneve om 'm te kunnen zien?
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Fiat Freemont

Bericht door Giovanni Tutore »

Is er een partij geconfisqueerd 'gras' verdelgd en zat jij beneden winds :shock: :wink:
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat Freemont

Bericht door jpkramer »

Met dank aan www.fiatblog.nl nu ook foto's van het interieur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie