Stekkers vervangen kabelboom

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
VincentW
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di mei 07, 2013 20:47

Stekkers vervangen kabelboom

Bericht door VincentW »

Helaas is bij het vervangen van de bougies vandaag een stekker beschadigt. Het betreft de stekker die bovenop de bougies worden aangesloten, bovenop de zwarte blokjes.

Afbeelding


Na contact te hebben gehad met meerdere dealers, krijg ik overal hetzelfde verhaal. De optie die Fiat mij bied is het vervangen van dat gehele deel van de kabelboom, wat op een prijs neerkomt tussen de 150-250 euro voor dit onderdeel ( Waarom zoveel prijsverschil tussen de erkende Fiat dealers? ~] ) Is er op het forum een manier bekend waarop dit voordeliger, en goed op te lossen is? Rondrijden met tie-reps en isolatietape zie ik niet zitten.
Gebruikersavatar
Puntoevo
Junior Stato
Berichten: 314
Lid geworden op: di jan 12, 2010 12:52
Locatie: Zuidland

Re: Stekkers vervangen kabelboom

Bericht door Puntoevo »

Ik zie hier heel vaak de naam Tuynder voorbij komen, die zou ik eens een mailtje sturen :wink:
VincentW
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di mei 07, 2013 20:47

Re: Stekkers vervangen kabelboom

Bericht door VincentW »

Bij Tuynder ook in het begin verwacht een oplossing te bedenken, maar dit hield ook op bij het bestellen van de dure kabelboom.
Na wat zoekwerk ben ik in Friesland uitgekomen bij een automaterialenzaak die mij de originele stekkers in een reparatie setje kan leveren, dat noem ik nog eens meedenken met de klant. ~]

Tot zover, opgelost!
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Stekkers vervangen kabelboom

Bericht door Odelot »

Welke zaak is dat? Misschien handig voor mensen die met hetzelfde probleem te maken krijgen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
VincentW
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: di mei 07, 2013 20:47

Re: Stekkers vervangen kabelboom

Bericht door VincentW »

Ik wacht het setje nog even af, en als het naar wens is kan ik het hier alsnog plaatsen.
BartFransen
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za sep 19, 2015 18:59

Re: Stekkers vervangen kabelboom

Bericht door BartFransen »

Wat is uw ervaring nog geweest met deze reparatie set voor de stekkers?
Plaats reactie