linker voorraam wil soms niet meer dicht

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
lvd
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 23, 2014 3:55

linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door lvd »

Ik heb problemen met mijn linker voorraam, de schakelaar is al vervangen en ook het raammechanisme is uitvoerig getest maar ook daar zit het niet in. soms doet hij het een poosje en dan weer niet, raam gaat altijd wel open , maar daarna, soms met horten en stoten, soms helemaal niet meer dicht , garage kan het tot nu toe niet vinden, het kan volgens hun nog een module zijn.. heeft er iemand dezelfde problemen (gehad) en wat kan de oplossing zijn ?
punto evo 1.3 mulijet 2012.
Gebruikersavatar
tomlolol
Junior Stato
Berichten: 264
Lid geworden op: vr nov 13, 2015 15:22

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door tomlolol »

Ik zoun eens zoeken naar een vals contact ergens, voor de rest totaal geen idee/ervaring mee

veel succes!
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door Sjoerd H. »

Is het een verschil of de deur geopend is of niet?
wellicht een kabelbreukje ergens wat er niet of wel is met de deur open of niet...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
lvd
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 23, 2014 3:55

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door lvd »

nee maakt niet uit of de deur open of dicht is, het gekke is wel dat het bij hoge temperaturen eerder voorkomt dan bij lage temperaturen. als het een kabelbreuk is zou een andere kabelboom het probleem op moeten lossen .??
Xizer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 22, 2017 15:49

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door Xizer »

Heb jij het probleem al opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem maar dan aan de bijrijderskant van mijn Grande Punto 2007. In het kort wat ik zelf geconstateerd heb:

Ik heb het deurpaneel verwijderd en meet achterop de schakelaar zowel bij het omlaag als omhoog bedienen ongeveer 12V. Wanneer ik de stekker van de ruitmotor afhaal en hierop meet, meet ik bij het omlaag bedienen 12V. Echter bij het omhoog bedienen van de schakelaar loopt de spanning op van 3V, 5V, 7V en valt dan weer terug en blijft zo op en neer schommelen.
Wanneer ik rechtstreeks 2 draden trek van de ruitmotor naar de schakelaar in het portier blijft het probleem hetzelfde. Wanneer ik die 2 zelfde draden omdraai (dus + en - verwissel) kan ik het raam doormiddel van de schakelaar omlaag te bedienen wel weer omhoog krijgen.

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen? Defecte schakelaar, ruitmotor of kabelbreuk lijken me uitgesloten.
Gebruikersavatar
tcp461
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 209
Lid geworden op: wo aug 12, 2015 5:41
Locatie: Joure

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door tcp461 »

Als ik het zo lees, is de "omhoog" kant van de schakelaar kapot
1.3 mjet EVO dynamic 2011 nero mille miglia 5-d
Xizer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 22, 2017 15:49

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door Xizer »

Hallo tcp461,

Dank voor je bericht. Dit zou je wel denken, maar hoe voor de hand liggend is het? Zou toevallig zijn dat de omhoogkant van de schakelaar van dit raam zowel aan de bestuurderskant als aan de bijrijderskant defect gaat tegelijk?

Mocht iemand nog andere suggesties hebben hoor ik dit uiteraard graag. Ik zit een beetje met de handen in het haar om eerlijk te zijn!
Xizer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo jan 22, 2017 15:49

Re: linker voorraam wil soms niet meer dicht

Bericht door Xizer »

Probleem is gevonden. In de regelunit welke onder de ruitschakelaars van de bestuurdersportier zit waren een aantal contactjes gecorrodeerd. Deze wat opgeschuurd en ingespoten met contactspray en het functioneert weer zoals het hoort.
Plaats reactie