Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doumisco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 01, 2017 20:02

Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door Doumisco »

Vandaag de eerste echte aanpassing aan mijn Punto gedaan. Op een nieuwe evo mattenset die ik er bij aanschaf in heb laten zetten na dan. Ik heb mijn Punto nu 8 maanden en hiervoor had ik een vw, een golf met middenarmsteun. Dat was een gemis in de Punto.
Vorige week bij voorwindenparts een middenarmsteun besteld en vandaag erin gezet.

Ik heb wat foto's van het resultaat. Dit is mijn eerste stap in het forum. De volgende die kriebelt is de multimedia inbouwradio met navigatie!!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, en hebben mensen misschien andere modellen in de punto?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 5D
MartenHeres
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 10, 2016 11:19

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door MartenHeres »

Ik zit hier ook al een tijdje over na te denken en bij het zien van deze foto's denk ik: "Ja, dat wil ik ook".

Echter een paar kleine vraagjes. Hoe is de bevestiging? Werkt dit met schroefjes die je in je console moet boren of valt de kap middensteun over het orgineel heen en klemt deze vast aan het console?

Ik ben heel benieuwd! :)
Gebruikersavatar
Doumisco
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 01, 2017 20:02

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door Doumisco »

Hee MartenHeres,

Deze middenarmsteun werkt met een viertal schroefjes. Op de 1e,2e en laatste foto kun je wel zien dat de armsteun wel mooi om het console heen valt, als je de schroefjes dan ook aan de zijkant bevestigd zie je ze bijna niet.

De gaatjes zijn zo klein dat mocht je hem er ooit uithalen dat je er bijna naar moet zoeken wil je ze vinden.

Ik weet zo niet of er ook armsteunen zijn die aan het console vast klemmen, ik denk ook dat dit als probleem met zich mee brengt dat de armsteun dan nooit stevig genoeg zal zitten om er op te leunen.

Mocht je niet willen boren is er een optie om een origineel van een andere punto ( of dealer ) in te zetten. Dan moet je volgens mij wel het console vervangen
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 5D
MartenHeres
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 10, 2016 11:19

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door MartenHeres »

Ik heb hem gister avond besteld. Komt woensdag binnen als het goed is!
Ik ben benieuwd ;)

Zal je hier op de hoogte houden!
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door Berrychello »

Deze armsteun heb ik ook. Prima ding. Je merkt wel dat ie aftermarket is, je moet er niet te hard op leunen :)
Maar verder bevalt ie prima!
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door Rudabroda »

Inderdaad is zo'n steun een fijne bijkomstigheid. Top te horen.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
John_76
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 24, 2017 22:46

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door John_76 »

Ziet er mooi uit!
Ik heb zelf een originele van de sloop gehaald voor 45 eur. Bij Tuynder het metalen voetstuk gehaald, je trekt de middenconsole los over de handrem, evt 3 schroefjes richting de voorzijde nog even los. Dan past dit metalen voetstuk netjes op de bodemplaat. Vervolgens met een klein schroevendraaiertje het stukje van de achterste bekerhouder uit de middenconsole wippen, dit is maar verkleefd en dan past het geheel perfect. Armsteun op metalen voetstuk setten en 3 boutjes over de schroefdraad aandraaien. Met 15 min klaar en stevig, past perfect bij het interieur en eindelijk een vaste plaats voor mijn zonnebril 8-|
Dulmen
Berichten: 1
Lid geworden op: vr aug 09, 2019 20:06

Re: Middenarmsteun Fiat Punto Evo

Bericht door Dulmen »

Vandaag mijn punto hgt abarth 1.8 ingeruild voor een evo 1.4 en hier zit de armsteun standaard in en is inderdaad wel erg en relax rijden. Wel prettig dat hij weg te klappen is. :)
Plaats reactie