Nieuwe 17 inch velgen kopen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Rubenpunto
Berichten: 1
Lid geworden op: vr nov 24, 2017 18:16

Nieuwe 17 inch velgen kopen

Bericht door Rubenpunto »

Goedenavond allemaal,
Morgen wil ik nieuwe velgen kopen voor mijn Fiat Punto 1.2 uit 2012. Momenteel zitten er standaard velgen op met bandenmaat 185/65 R15. De ET waarde schijnt 43 te zijn volgens internet bij stalen velgen maar dit kan ik helaas niet controleren op de velg zelf aangezien deze met anti-diefstal bouten vastzit.
Het plan is om morgen lichtmetalen velgen te kopen met bandenmaat 215/40 R17. De ET waarde hiervan is 38. Ik had al op dit forum gelezen dat er iets verschil in mag zitten. Echter zijn de banden een heel stuk breder dan mijn huidige banden en ben ik bang dat het misschien gaat aanlopen. Kan iemand mij vertellen of dit zal passen?
Alvast bedankt!

Groet,
Ruben
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Nieuwe 17 inch velgen kopen

Bericht door Odelot »

Hoe lager de et waarde hoe verder de velgen naar buiten komen te zitten.

https://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouw wielen komen bij een ET waarde van 38 dus 5 mm verder naar buiten te zitten. Dat zou acceptabel moeten zijn.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
meisterbob
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jul 27, 2016 15:32

Re: Nieuwe 17 inch velgen kopen

Bericht door meisterbob »

Ik kaap dit topic maar even want zie door de bomen het bos niet meer wat betreft de ET waarde. Ik heb momenteel zomerbanden 185/65r15 met ET43. Nu heb ik nog een setje winterbanden liggen met ET39 (steek+naaf zijn hetzelfde). Begrijp ik het goed dat mijn band dan 4mm verder naar buiten komt te staan? Is dit een probleem bij de pevo? Monteren, aandraaien, en gaan?
Laatst gewijzigd door J.V. op zo dec 10, 2017 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Plaats reactie