Bluetooth kit inbouwen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Joeske86
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do nov 09, 2017 11:10

Bluetooth kit inbouwen

Bericht door Joeske86 »

Beste medepunto-ers,

Ik heb een Roidmi 3s geprobeerd maar geen rekening gehouden met mijn route.

Ik werk tegen de Belgische Ardennen aan en wil graag Spotify luisteren en car kit hebben. De Roidmi maakt verbinding via de FM frequentie en daar zit mijn probleem.

Op mijn weg komt ik in gebied met Nederlandse zenders, Duitstalige Duitse, Duitstalige Belgische, Vlaamse Belgische, Waalse Belgische en gekraak van Franse/luxemburgese. Hierdoor is er geen frequentie te vinden die mijn hele rit perfect is.

Ik heb de Roidmi ook getest in Maastricht/Valkenburg/Parkstad en daar werkt het perfect. Ik verkoop hem ook mocht je interesse hebben, 5 dagen oud dus zo goed als nieuw. Ik wil er niets op verdienen maar uit de kosten komen dus laat maar weten als je interesse hebt.

TLDR;
Ik ben naar een oplossing aan het zoeken om gewoon simpelweg mijn Iphone 7(geen aux) te verbinden met mijn radio en voornamelijk muziek af te spelen. Bellen mag ermee kunnen maar moet niet. Ik wil dan ook slechts het geluid van de telefoon over mijn radio hebben en niet de microfoon.

Ik heb posts gelezen over Yatour oplossingen maar daar zitten extra kasjes bij en dat hoeft voor mij niet. Op Carinterface vond ik ook deze optie:
http://www.carinterface.nl/fiat/bluetoo ... ing_bt-rnt" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt redelijk plug en play(gele stekker en zwart en rood draadje) en ik hoef geen extra kabels te trekken en gaten te maken. Werkt dit op mijn 2013 punto met standaard radio? Ik heb geen Blue&me of andere aansluitingen erop. Kan ik de BT unit achter de radio laten liggen?

Graag jullie input voordat ik bestel :)

Groet Jos
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door J.V. »

Ik vermoed dat het wel zal werken; dat je géén Blue&Me hebt betekent dat de aansluiting op de radio in ieder geval nog niet in gebruik is. Wellicht handig om voor de zekerheid even contact op te nemen met Car Interface.

Houd er wel rekening mee dat je ergens 12V van zult moeten aftappen (rood/+ en zwart/-).
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Ruben93
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 82
Lid geworden op: zo okt 22, 2017 14:00

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door Ruben93 »

Dit kastje komt toch ook achter je radio te liggen? Het lijkt mijn persoonlijk makkelijker om dit kastje aan te schaffen http://www.carinterface.nl/fiat/yatour- ... _yt-bta-fa" onclick="window.open(this.href);return false; die heb ik van de week ook ingebouwd, kwartiertje werk en doet het goed. Kost alleen wel iets meer...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Grande Punto T-jet
Joeske86
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do nov 09, 2017 11:10

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door Joeske86 »

J.V.
Houd er wel rekening mee dat je ergens 12V van zult moeten aftappen (rood/+ en zwart/-).

Yes, maar dat is geen probleem om aan te sluiten of liggen die niet ook achter mijn radio?

Ruben
Wat is het verschil met de BT module van 30 euro? Ik hoef geen USB of AUX ingang en ik weet ook niet waar ik het kastje moet leggen zonder in mijn dashboard te zagen. Begrijp ik het goed dat jij je Yatour kastje achter de radio verstopt hebt?
Wat versta je onder makkelijker dan die andere BT module? Het lijkt alletwee plug- en play en voeding aansluiten. Of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door J.V. »

Als je voor de niet-Yatour manier gaat: je zult zelf op zoek moeten naar een + kabel waar je de 12V vanaf kunt tappen. Het Yatour (en ook AnyCar) kastje sluit je aan op de cd-wisselaar aansluiting van je radio. Daarmee wordt het kastje ook meteen van stroom voorzien. Je hoeft dan dus niet zelf op zoek naar een aftappunt (lees: kabels doorknippen, solderen etc.).

Ik heb zelf een Yatour kastje in mijn Grande Punto in het dashboardkastje geplaatst. Zit absoluut niet in de weg en je kunt heel makkelijk bij het dashboardkastje komen vanachter de radio (ik ga er even vanuit dat dat bij een Punto Evo vergelijkbaar is).

Zie dit topic voor foto’s:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 47#p283239" onclick="window.open(this.href);return false;
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Ruben93
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 82
Lid geworden op: zo okt 22, 2017 14:00

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door Ruben93 »

Ik heb zelf geen idee wat het verschil is, het enige is dat inderdaad die opties erop zitten en dat je handsfree kunt bellen, er wordt een microfoon meegeleverd. Ik heb het kastje ook in het handschoenvakje gelegd, geen last van en kan er (indien nodig) altijd makkelijk bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Grande Punto T-jet
Joeske86
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do nov 09, 2017 11:10

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door Joeske86 »

Bedankt voor je snelle antwoord @J.V.

Ik ga eerst eens mijn radio eruit halen en kijken of de kabels in de buurt liggen, zo ja... dan gaat dat de oplossing worden met wat knip en plak werk. Zo niet dan ga ik inderdaad kijken voor een module op de CD wisselaar.
Bedankt voor de duidelijke uitleg

Gr Jos

P.S. Vanmorgen gereden met die FM ontvanger op 91.9 en dat ging verrassend goed.... Al mis ik de stuurwiel bediening wel ontzettend.

Edit 2.0:

Iso idea weg :)
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door J.V. »

Graag gedaan. :wink:
Wellicht een idee: mocht je voor enkel de BT-module gaan, dan kun je misschien de geschakelde 12V aftappen van twee van de pennetjes van de CD-wisselaar aansluiting. :D
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
wizz2
Berichten: 2
Lid geworden op: ma okt 26, 2020 19:57

Re: Bluetooth kit inbouwen

Bericht door wizz2 »

Hey mensen,

Ik heb deze oplossing gemonteerd. Werkt perfect en met een bel functie erbij!

https://www.uwautoonderdeel.nl/Fiat-Pun ... el-adapter
Plaats reactie