Stoelverwarming

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Stankm
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 16, 2019 13:37

Stoelverwarming

Bericht door Stankm »

Beste forumleden,
Wil na de vakantie een aftermarket stoelverwamingsset kopen. Nu had ik wat vraagjes.
1. Ik heb side air bags in mijn stoel. Hoe kan ik dan heb beste mijn stoel demonteren? Heb wat gelezen over storingen na het loskoppelen van de kabels.
2. Iemand ervaring? Is het mogelijk om stoel wel los te halen maar de kabels te laten zitten en vanuit de auto te werken.
3. Bij de bestuurders kant zijn geen zekeringen meer over. Is het daarom verstandiger om het aan te sluiten op zekeringen in bagageruimte?
4. Heb orginele lederen bekleding. Is dit een beetje te demonteren?
Gebruikersavatar
Bjansen
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 48
Lid geworden op: di mar 01, 2016 0:15
Locatie: Arendonk België

Stoelverwarming

Bericht door Bjansen »

Beste,

De zijairbags zijn niet zo problematisch, vooraf je accu loskoppelen, eventueel even wachten mocht er nog een restspanning aanwezig zijn.

Voor de aansluitingen zou je eens kunnen kijken of er onder de middenconsole (aan de achterzijde) geen bedrading/ stekkeraansluiting al ligt voor de stoelverwarming.
Dit is bij mijn Evo namenlijk wel het geval.
Dan zou je deze kunnen gebruiken, samen met de originele zekering hiervoor.
Dan wordt het misschien wel een stuk makkelijker.

Groet,
Berrie
Punto Evo 1.6 Mjet Sport
Stankm
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 16, 2019 13:37

Re: Stoelverwarming

Bericht door Stankm »

Beste Berrie,

Bedankt voor je reactie!

Vroeg me nu alleen wat af:
Hoe kan ik de bedrading herkennen en neem aan dat ik dan alsnog een remote moet leggen naar sigarenaansteker?
Of schakelt de plus van de stoelverwarmingsdraad al bij in en uitschakelen van de auto.
Er zit als goed is in inderdaad 2x een orginele zekering die bedoeld is voor stoelverwarming.
Deze is 10A en lijkt me voldoende. ( 50W per stoel / 12v = 4.2A)

Mvg,
Stankm
Gebruikersavatar
Bjansen
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 48
Lid geworden op: di mar 01, 2016 0:15
Locatie: Arendonk België

Re: Stoelverwarming

Bericht door Bjansen »

Beste Stan ?

Je zegt dat jouw auto lederen bekleding heeft ? Zit er ook een elektrische lendesteun op de bestuurdersstoel ?

Dan zou er onder de armsteun een schakelaar moeten zitten, hier zit origineel ook de knoppen voor de verwarming.

Dan zou ook daar de bedrading kunnen liggen, voor de eventuele plaats van de zekeringen kun je dan in je instruktieboekje kijken.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Punto Evo 1.6 Mjet Sport
Stankm
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 16, 2019 13:37

Re: Stoelverwarming

Bericht door Stankm »

Beste Berrie,

Ik heb inderdaad elektrische lende steun in mijn auto en zal er binnenkort even naar kijken.
De plaats van de zekeringen ben ik al achter gekomen. die staan inderdaad al in het instructieboekje.

Mvg,
Stankm
Plaats reactie