Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsing

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Denniisz
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 18, 2016 10:26

Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsing

Bericht door Denniisz »

Beste leden,

Helaas zit ik met een probleem. Door omstandigheden heb ik mijn aftermarket radio verwijderd en de originele radio teruggeplaatst. Aan de originele bekabeling van de auto is niets veranderd.

Nu zit ik echter met het volgende probleem: de radio doet het niet. Ik krijg alleen de melding 'Code Error' te zien. Na wat zoeken op Google al wel de accu voor een uur of twee losgekoppeld, maar helaas mocht dit niet baten. Ook lijkt de melding om de zoveel minuten te knipperen. Na een minuut of 20 schakelt de radio zich helemaal uit. De auto een uur op contact laten staan geeft ook geen verandering. Ik ben helaas te einde raad en kan hier op internet maar weinig over vinden.

Is er toevallig iemand die weet hoe dit probleem is op te lossen?
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Algon »

Moet je niet de radiocode gewoon invullen? Heb mijn radio een keer verkocht aan iemand en bij deze persoon de radiocode in moeten vullen.
Of heb je die al ingevuld en geeft ie daarna die error? Heb zelf geen ervaring met die error.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Denniisz
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 18, 2016 10:26

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Denniisz »

Helaas geeft de radio geen mogelijkheid om een code in te voeren (gelukkig maar, want die ontbreekt ook :p).

Ik heb her en der zo gelezen dat in het systeem van de auto de code van de originele radio is opgeslagen, waardoor je die in principe ook niet in zou hoeven voeren. Hier lijkt alleen iets niet helemaal goed te zitten met de communicatie.

Je zou verwachten dat het terugplaatsen van de originele radio plug and play is, maar helaas lijkt dat hier niet zo te zijn.
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Algon »

Nee precies bij mijn eigen auto hoefde dat inderdaad niet. Is er niet toevallig een pinnetje beschadigd of misschien even schoon blazen? Noem maar wat... :D

Wat gebeurt er als je een willekeurige code in toetst als er ' Error Code' staat?
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Denniisz
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 18, 2016 10:26

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Denniisz »

Goed punt! Ga ik even checken. Zal kijken of ik ook ieder pinnetje kan meten.

Heb inmiddels ook de vraag uitgezet bij Fiat. Wie weet dat zij nog ideeën hebben.

Ik heb wel op nummers gedrukt, maar dit lijkt geen effect te hebben. Helaas heb ik ook de bijbehorende code ook niet. De enige knoppen die reageren zijn de on/off knop en de eject cd knop.

Edit:

Als het klopt wat ik heb gelezen, dan staat de Code Error melding voor een Can Check melding, zoals die bekend is bij de Grande Punto.

Vanavond dus inderdaad maar even de pinnetjes controleren!
Denniisz
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 18, 2016 10:26

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Denniisz »

Oké... Aanvulling!

Door mijn eigen stommiteit ben ik vergeten een koppelstuk los te halen dat ik heb gebruikt voor de aftermarket radio. Hier kwam ik achter door een radio removal filmpje op te zoeken, waar er dus een andere stekker uit de radio kwam 8-| Ik vermoed dat het probleem wel is opgelost als ik deze er tussenuit haal.

Bedankt voor het meedenken!
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Algon »

Dat zou mooi zijn!
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Denniisz
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 18, 2016 10:26

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Denniisz »

De radio deed het direct na het inpluggen van de goede kabels :-] Bedankt voor de tip om nog even wat beter maar de pinnetjes te kijken!
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Problemen originele Fiat Punto Evo radio na terugplaatsi

Bericht door Algon »

Goed om te horen dat alles weer werkt, gelukkig een simpele fix. En geen probleem! :D
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Plaats reactie