Led verlichting ipv dagrijverlichting

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
P-EVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 21:00
Locatie: zevenaar

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door P-EVO »

Ik rijd met de zelfde combinatie DRL van MTEC en vindt ook dat deze een mooie uitstraling hebben.
Groetjes BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door Jarnoootje »

Ik heb ze ook in de dagrijlampen zitten, in de stadslichten heb ik wel leds met een weerstandkabel zitten.
BiGRoN
Junior Stato
Berichten: 322
Lid geworden op: vr apr 26, 2013 10:45
Locatie: Schijndel

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door BiGRoN »

Madhouse schreef:Ik heb LED opgegeven en ben uiteindelijk voor 'MTEC 380W W21W Super White Xenon Effect bulbs' gegaan en bij HIDS besteld. Tevens gelijk de w5w versie mee besteld voor de stadslichten zodat het een mooi geheel is. Ik heb van alles 2 setjes besteld zodat ik genoeg reserve heb. Ik ben een tevreden mens en de kleur van het licht is echt geweldig.

Nu lekker op zoek naar xenon voor de normale verlichting :mrgreen:
Ik heb ze ook besteld! Ben benieuwd!
Vorige:
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door DPhilippi »

Thegroov schreef:Zodra mijn dectanes er in zitten gaan mijn drl-leds in de aanbieding. Bij mij geven ze geen foutmelding. Is natuurlijk geen garantie dat ze dat in een andere gp/pevo ook niet doen, maar hopelijk kan ik er één gpc-lid mee blij maken....
Nieuw leven blazen in dit topic! Ik was namelijk op zoek naar Frank's T20 dagverlichting ledjes, want ik vind ze er zo mooi uit zien. En ik heb de link gevonden in dit topic! :D

Echter toch de vraag: stel ik bestel de T20 Groove-ledjes (http://bit.ly/1otgWih) en ze vertonen een systeemmelding, kan deze melding dan worden verholpen door het alsnog toevoegen van een weerstand? Of is het dan gewoon einde oefening, handdoek in de ring gooien en dat soort taferelen?
En wat vind je van deze ledjes: http://bit.ly/1SL0QLI? Hier zit een canbus in, maar dat werkt nooit foutloos heb ik al teruggelezen in alle verlichting topics. Zelfde vraag hierover als de vorige: stel als ik zou deze bestellen en ze vertonen een systeemmelding, kan deze dan ook/wel worden verholpen door het alsnog toevoegen van een weerstand?

Wat een gedoe al die lampjes. Ik moet er nog aan beginnen, maar ik moet en zal alle lampen wit krijgen! Geel zou verboden moeten worden! :cry:
Puntowhite
Berichten: 1
Lid geworden op: zo aug 21, 2016 13:58

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door Puntowhite »

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Daan, woonachtig in de regio Zwolle en sinds kort in bezit van een mooie witte Pevo 2011. Van kinds af aan auto gek en dat zal ik wss ook altijd blijven :mrgreen: Mijn pevo is nog vrij standaard maar ben onderweg om hem meer uitstraling te geven. Nu wil ik graag led dag rij verlichting, alleen het werkt voor geen meter. Ik heb mij al een beetje ingelezen over hoe en wat maar zit nog steeds met een aantal vragen en vraag mij af of er al enige vooruitgang is gemaakt / ontdekt met het aansluiten van led op de Pevo.(Het is inmiddels 2016 dus miss zijn de opties inmiddels veranderd.)

1. welke opties zijn er inmiddels allemaal en wat werkt het beste en is het meest efficient?

2. hoeveel watt moet je precies hebben? Ik heb zelf 2 van 50 watt per stuk gekocht maar als ik beide aansluit doen ze niks plus canus foutmelding. Als ik 1 plaats en andere halogeen doet de led het wel maar ook met een fout melding.

3. duidelijkere info over een weerstand plaatsen? Hoe reken je alles uit? en is dit makkelijk te doen zonder enige ervaring? (Ik heb zelf P&P weerstandskabels gekocht maar daar kun je dus niks mee omdat de lamp in behuizing stroom toevoer krijgt.)

4. Kortom ik wil gewoon led maar wil wel dat het goed werkt en APK waardig is (niet dat ik weerstandjes plaats
of laat plaatsen en het er elk jaar uit mag.)

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft of tips hoe je het voor elkaar heb gekregen.
Stefan EVO
Berichten: 7
Lid geworden op: za nov 07, 2015 21:33
Locatie: Hart van NL

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door Stefan EVO »

1. welke opties zijn er inmiddels allemaal en wat werkt het beste en is het meest efficiënt?

Ga ns kijken op Alibaba/xpress/lightinthebox etc. Als je lampen wilt vergelijken moet je naar lichtopbrengst kijken (in Lumen Lm). Het meest efficient is CREE dan COB dan 5xxx-series (bv5630) als je bedoelt met Felheid.


2. hoeveel watt moet je precies hebben? Ik heb zelf 2 van 50 watt per stuk gekocht maar als ik beide aansluit doen ze niks plus canus foutmelding. Als ik 1 plaats en andere halogeen doet de led het wel maar ook met een fout melding.

Het gaat niet zozeer om het aantal Watt maar om de LED technologie (hoeveel licht komt eruit de LEDchip) en waar ze gepositioneerd zijn op de LEDbulb in samenhang met de eventueele reflector zoals in je DRL in bv je remlicht schijnt de lamp recht naar achteren ( plaatsing in het achterlichtHUIS) en wordt het uiteinde gezichtsbepalend. De toepassing vraagt om een andere layout


3. duidelijkere info over een weerstand plaatsen? Hoe reken je alles uit? en is dit makkelijk te doen zonder enige ervaring? (Ik heb zelf P&P weerstandskabels gekocht maar daar kun je dus niks mee omdat de lamp in behuizing stroom toevoer krijgt.)

Neem een weerstand van ca 8 ohm/50 Watt en knip draadjes door (VOOR de paarse stekker) de weerstand staat parallel over het LEDlampje. Je krijgt nu een totaal stroom die gelijk is aan die van de originele waarde aan stroom ( die vd CANbus) en voila lamp brand Zonder storingsmelding op dashb.


4. Er is geen APK afkeur in NL voor de SOORT lichtbron (gloeilmp-LED-gasontlading) tenzij het je koplampen zijn. De andere lampen zijn signaalgevers. Dus t hoeft er niet uit gehaald te worden voor de keuring. Mijn auto is door APK met zowat IEDER lampje een LED (3e remlight en koplamp H4 zijn nog gloeiers)

Vriendelijke groeten,
Stefan
Albertpeter
Berichten: 1
Lid geworden op: za apr 15, 2017 12:38

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door Albertpeter »

Waarom je niet probeert deze DRL-lampen, gewoon verwijderen van kapotte lamp en zet deze gloednieuwe super lampen.
http://www.ebay.co.uk/itm/W21-5W-T20-58 ... 1702207810
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door DPhilippi »

Die zitten er al in, maar daar wil ik juist van af. Led, led, led. Moet led zijn! :D
John_76
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 24, 2017 22:46

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door John_76 »

Ik ben wel benieuwd of het inmiddels gelukt is :?:
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door DPhilippi »

Mijn DRL is nog steeds als enige niet led. Een maatje van me gaat binnenkort een T20 op maat maken met twee leds erin die ieder 10w verbruiken. Zit je dus op 20w aan led verbruik waar normaal 21w halogeen in zit. Hopen dat die geen foutmelding gaan geven. Zal wel ontiegelijk felle DRL worden :lol:
Stefan EVO
Berichten: 7
Lid geworden op: za nov 07, 2015 21:33
Locatie: Hart van NL

Re: Led verlichting ipv dagrijverlichting

Bericht door Stefan EVO »

DPhilippi,

De openingshoek van een LED afzonderlijk is NIET volledig 90 graden. Twee samen nooit 180 graden, mi wordt dat n flop. ( openingshoek is de hoek die de lichtbundel maakt). Lees punt twee van mijn bericht v eind januari.
Bij je DRL is ook de weerkaatsing vh licht op de reflector belangrijk. Je "lampjes" zitten zijwaards ( en naar bovenstaande hoek) in het koplamphuis. Gebruik zwz CREE leds, die zijn feller dan fel. Veel succes anyway.
Plaats reactie