Winterbanden

Mijn GP staat op Winterbanden?

JA
24
57%
NEE
18
43%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Winterbanden

Bericht door tonyvandenbroek »

Mij lijkt het wel eens leuk om te zien wie er allemaal op winterbanden rijdt, en wat voor type.
Zelf heb ik nu mijn sloffen er een paar weekjes onderzitten. Voor het tweede jaar dat ik op winterbanden rijdt.

Onder mijn GP:

185/65/15 88H

De band maakt een klein rolgeluidje, maar verder hebben ze goede grip. Ben er nog steeds tevreden over. Heb nu zelfs meer comfort als met de 205/17/45 Bridgestone, maar dat komt mede door de verlaging.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Winterbanden

Bericht door ed.de.vries »

Hier :der ALTE:
Deze jonge rijdt al ruim 28 winterse seizoenen met winter slofjes.
daarvoor ree ik op zomerbandjes en had "altijd" sneeuwkettingen bij mij.
De winterslofjes werden/worden "aangetrokken meestal einde November/begin December
om weer "uitgetrokken"te worden rond medio Maart.
Dat is nu nog zo , althans bij ons.
De laatste seizoenen liggen er bij onze karretjes Michelintjes onder.
type Alpine maat 195x65x15. ben er tevreden mee, ook op de jaarlijkse Wintersport ritjes
naar :der zwyss und austria.
Rolgeluid valt wel mee, en het is wel "iets" soepeler wat de wegligging betreft.
Heel wat minder last van stuiteren op slechtere weg gedeeltes,dan met mijn zomer rubbers.
Deze zijn van het Merk Uniroyal maat 215x45x17, en peperduur.
Maar dáár kun je wel "lekker vlot"de hoek mee om,iets wat met de wintersloffen wel eens
niet zo goed lukt.
t,is maar waar je wensen liggen natuurlijk.
Dat is mijn ervaring,en indrukken.
En dan nog vermeldt dat ik om de twee seizoen "Nieuwe" winterbanden op de auto(velgen)
laat monteren.
In Maart ga ik weer richting austria voor 8dgn wintersport,doel der reis is:OBERTAUERN
op circa 1750 mtr gelegen.Dat wordt dan mijn 39 ste ski vakantie.
Zo als vroeger (twee a drie keer per seizoen lukt niet meer.(te kostbaar geworden)
En op deze rit(ten) bewijzen de winterreifen hun goede diensten.
groetsels, uit limburg.
:wink: :-]
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door swans »

mijn eerste seizoen op winterbanden en moet zeggen dat het goed bevalt bij normaal rij gedrag voldoende grip en ook op sneeuw (zoals we een maand geleden hebben gezien) is er goed mee te rijden!
Overmorgen gaan we eens kijken wat ze doen op lange termijn ff een ritje van 900 km maken .)

Pirelli 190 Snowcontrol 175/65/R15 zijn de banden moet zeggen dat ze qua afrol geluid het zelfde zijn als de potenza.
misschien dat als ze op zijn er een ander merk onder komt maar dat is dan misschien meer een prijstechnisch verhaal al moet je op banden niet bezuinigen natuurlijk!

al met al ben ik over deze banden zeer goed te spreken!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Winterbanden

Bericht door Giovanni Tutore »

Vredesteins gelijk als Tony. Stugger dan de Pirelli's .) en vooral stuiterig en zoekend op spoorvorming en richels. Geen klachten over grip :!: da's op nat en koud wreed goed.
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Winterbanden

Bericht door Ernst »

Vredestein Wintrac xtreme 205/45 R17 88V XL...

is volgens mij wel een goede band..
bij vlot accelereren heeft ie moeite om grip te behouden..
plus punt de band is ontworpen bij ''Giugiaro'' dus mooi design :D
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: Winterbanden

Bericht door DigitalPunk »

Dit jaar voor het eerst winterbanden onder mijn auto. Ben er erg blij mee, nog geen knipperende ESP lampjes gezien bij glad weer, terwijl dit wel het geval was bij de zomerbanden.
Daarnaast rij ik ongeveer 35.000 km per jaar en geeft het me een veiliger gevoel op de weg.

Er zitten nu Michelin PILOT ALPIN PA3 185/65T15 88 onder.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
wimper
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 21, 2008 12:25

Re: Winterbanden

Bericht door wimper »

ik heb ook vredestein wintrac 3 banden er onder liggen op de standaard 15 inch lichtmetaal.
het rijd super en weinig afrol geluid.

gr wimper
Editione Lusso, skydome, 17 inch velgen, en originele 15 inch met winterbanden, Grande Punto logo op derde remlicht, armsteun, kenwood radio met canbus sturing, pioneer 17 cm speakers voorportier, 20 cm magnat op eigengemaakte mdf hoedenplank.
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Re: Winterbanden

Bericht door suus »

Onder de Gp heb ik Toyo snowprox liggen in de maat 185/65r15 in de H uitvoering (tot 210 km/h) bevalt goed.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
joedelta

Re: Winterbanden

Bericht door joedelta »

Onder de GP 1.4 T-Jet 16V Sport zitten dezelfde banden als ik al had onder de GP 1.4 StarJet 16V Emotion:

Pirelli Snowcontrol 190 (op 15" stalen velgen)

Dit is nu de derde winter dat ik ze gebruik. Ik vind het erg fijne banden. Ik heb er ook al diverse malen echt mee in winterse omstandigheden gereden en ben erg tevreden. Persoonlijk vind ik ze zelfs een fijnere en meer controleerbare wegligging hebben dan de Bridgestone Potenza zomerbanden die af-fabriek onder de T-Jet zaten.

De winterbanden staan nu trouwens te koop, wegens verkoop van de GP.
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Re: Winterbanden

Bericht door Jacob »

Ernst schreef:Vredestein Wintrac xtreme 205/45 R17 88V XL...

is volgens mij wel een goede band..
bij vlot accelereren heeft ie moeite om grip te behouden..
plus punt de band is ontworpen bij ''Giugiaro'' dus mooi design :D
idem :)
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Winterbanden

Bericht door Bennie »

Ik heb ze er nog niet onder. Ik rijd nu op de standaard zomer bandjes met stalen wieltjes. Ik heb de 18" eronder uit gehaald, simpelweg omdat er met veel neerval zoals sneeuw, niet veilig mee te rijden is. Vanwege het budget heb ik dus nog de standaard zomerbandjes eronder, maar de voorkeur zou er zeker naar uit gaan en dan zou de keuze Michelin zijn.
Life's too short to drive boring cars
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Winterbanden

Bericht door Giovanni Tutore »

Doe Joe een leuk bod...
rtenelzen
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mei 21, 2008 17:12
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door rtenelzen »

Hier ook bijpassende Giugiaro's :D
Grande Punto MY08 1.4 T-Jet Sport Chemical Grey, privacy glass, cruise control, 'Take off' velgen.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Winterbanden

Bericht door Douwe »

Mijn GP stond op GoodYear Ultragrip 7+ 175/65/15 Deze zijn nu naar mijn broer Gerben gegaan.

Deze band komt uit verschillende testen als testwinnaar naar voren. Mijn ervaringen 3.000 km zijn erg goed.

De grip is uitstekend, zeker als ik het vergerlijk met mijn zomerbanden Bridgestone B250 (ben ik niet zo tevreden mee)
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Re: Winterbanden

Bericht door Italia »

Mijn winterbanden heb ik op lichtmetaal witte 17" Wolfrace velgen met Vredestein Wintrac xtreme 205/45 R17 88V XL

Afbeelding

Beetje slechte foto, maar ach.
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
Plaats reactie