Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door old school »

ja maar zelfs een 1.7td van opel met maar 65pk is veel sneller weg dan mijn gp met 90 pk, verschil: in de opel draaide de turbo al rond de 1250 rpm, terwijl die van de punto slechts aanslaat op 1750 rpm,
vandaag eens bij een fiat garage geinformeerd, doe volgende week wrs nog enkele fiat garage's qua prijs vergelijken, die stelden een chiptuning voor dit met het 'kleine' prijskaartje van 500-600euro
eens gevraagd bij mijn leverancier voor tuning onderdelen, zij stelden powerbox voor met zelfde geld, maar wisten mij ook te vertellen dat er sommige dealers moeten zijn die de software wat aanpassen voor slechts 75- 200 euro...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door KrIkKeL »

Ik vind het persoonlijk een groot nadeel, en heel gevaarlijk. Mijn oudste Punto dieseltje met turbo was soms sneller weg, zeker als hij koud stond. Ik moet wel zeggen dat als ik het had geweten qua motor, ik toch eens verder had gezien qua model of motorisatie. Nuja, ik blijf ermee rijden totdat ik mijn oog laat vallen op iets anders.

Das weeral wat bijgeleerd voor de volgende ;)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Sunrise »

Daarom is het ook verstandig om een proefrit te maken met een (soortgelijke) auto die je wil kopen. Zorg er wel voor dat je dat doet met koude motor :wink: dan heb je een goeie indruk van de auto. Met een warme motor rijdt iedere auto "goed" -]
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door KrIkKeL »

wij hadden toen een proefrit gedaan, maar dit was bij een andere garage en was helaas een versie beter.
Namelijk 90 pk. Tja uit zo'n fouten leer je ;-)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Sunrise »

KrIkKeL schreef:wij hadden toen een proefrit gedaan, maar dit was bij een andere garage en was helaas een versie beter.
Namelijk 90 pk. Tja uit zo'n fouten leer je ;-)
Dat is wel de bedoeling, van fouten leren :wink: Suc-6
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Jelte »

Mijn 90pk JTD heeft er bijna 100.000 kilometer op zitten en ik heb nooit bovenstaande klachten gehad. Kwestie van anticiperen op het gasgeven en het motorverloop en daarbij heb ik een K&N filter wat ook wat scheelt. Ik ben zodoende regelmatig als eerste weg bij het stoplicht.

Als je weet dat de Turbo bij 1750 toeren komt meedraaien, zorg je dat je bij het wegrijden direct die toeren hebt of het pedaal gewoon goed vloert.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door KrIkKeL »

Ik heb ondertussen een oorzaak gevonden, en hopelijk gaat mijn probleem hiermee misschien van de baan.
Groeten!
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Peter »

KrIkKeL schreef:Ik heb ondertussen een oorzaak gevonden, en hopelijk gaat mijn probleem hiermee misschien van de baan.
Groeten!
Vertel.... vertel !! "Oorzaak" betekent dat er iets niet in orde was, niet dat je een of andere tuning gaat proberen, denk ik te begrijpen :wink:
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door KrIkKeL »

Ben al uit het een en anders wijs geraakt en morgen gaat hij binnen voor dat probleem. Als het dan nog niet van de baan is, heb ik via een ander forum nog een extraatje.

Heb je hier trouwens ook last van Peter? Als dat zo is, en het geraakt eindelijk opgelost zal ik je wel PM'en want hier op het forum post ik niet graag meer oplossingen, ik heb hiervoor mijn redenen :-) :-) :-)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Peter »

KrIkKeL schreef:Heb je hier trouwens ook last van Peter? Als dat zo is, en het geraakt eindelijk opgelost zal ik je wel PM'en want hier op het forum post ik niet graag meer oplossingen, ik heb hiervoor mijn redenen :-) :-) :-)
Nee was gewoon belangstelling - in een 1.2i 65pk heb je geen turbo-gat, want er zit gewoon geen turbo in :lol: :lol: :lol:
Was gewoon benieuwd :wink: .
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door KrIkKeL »

Peter schreef:
KrIkKeL schreef:Heb je hier trouwens ook last van Peter? Als dat zo is, en het geraakt eindelijk opgelost zal ik je wel PM'en want hier op het forum post ik niet graag meer oplossingen, ik heb hiervoor mijn redenen :-) :-) :-)
Nee was gewoon belangstelling - in een 1.2i 65pk heb je geen turbo-gat, want er zit gewoon geen turbo in :lol: :lol: :lol:
Was gewoon benieuwd :wink: .
dacht het al, een naftje dat heeft dat toch niet nodig ;-)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Goose »

pfff, beetje flauw vind ik ze,

jongens ik heb een probleem help help, iedereen doet moeite om tot een oplossing te komen, en dan

't is opgelost , maar jullie mogen het niet weten !, na na na na na na na :P
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door Peter »

Goose schreef:.... maar jullie mogen het niet weten !, na na na na na na na :P
dat nana nanana moet je dan eigenlijk kunnen zingen he, dan snappen de Hollanders het ook :wink:

(komt neer op "lekker puh")

awel KrIkKeL ge zult toch meer uitleg moeten geven zenne :lol: :lol:
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door KrIkKeL »

Goose schreef:pfff, beetje flauw vind ik ze,

jongens ik heb een probleem help help, iedereen doet moeite om tot een oplossing te komen, en dan

't is opgelost , maar jullie mogen het niet weten !, na na na na na na na :P
juist daarom dat ik zoiets heb van, trek je plan.
Van alle vragen die ik had is er maar 1 persoon die me echt in de juiste richting heeft geduwd en mee heeft gezocht, namelijk Giovanni. De rest begint over zijn eigen wagen en over het feit dat ze dat probleem net niet hebben. Prachtig, maar daar ben je nugabollen mee voorruit...
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Vraagje omtrent motor Mjet Diesel 1.3

Bericht door old school »

kan je mij anders ook eens inlichten , ik heb nl hetzelfde probleem, maar wat ik ook heb is dat de 'nieuwe' turbo olie lekt naar de interkoolerzijde op.... had jij dit ook? mvg
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Plaats reactie