GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door hannes »

vinnie1985 schreef:ik was 1 okt ook voor een 1ste jaarbeurt gegaan was 279 euro kwijt ik vond dat wel meevallen eigelijk
DEALER :
( fiat Biermans Maastricht )
dus ed.......................de volgende keer koffie en kletsen bij je dealer Coumans en de beurten bij Biermans.
kun je je vrouw tracteren op een dagje Maastricht :wink: voor die 100 euro verschil, dat is een terrasje pikken en daarna lekker eten met zijn twee :wink:

ik wist t wel :-]
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door ed.de.vries »

~~ Ik denk dat ik bij een volgende keer maar richting Maaseik (met de FIETS) ga met het
uit gespaarde geld van de tweede beurt.
Drinken we daar ook gelijk een bakkie pleur,met koek,en blijft er nog voldoende over voor,
s,avonds LEKKER te gaan wokken in Margraten bij de WOK tent.
Maarja: de volgende beurt is pas over een jaar dus moet ik wel op deze aardbol blijven
rond huppelen uiteraard zo lang!!!
Iedereen dank voor de reacties,en het medeleven,bij dit voor ons geldelijk verlies!!
Groetjes uit zonnig Grevenbicht.
:der ALTE: :wink:
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door Rob84 »

Als je zo de onderhoudsprijzen van fiat voor de T-Jet er bij pakt...

Afbeelding

Wat een geld allemaal zeg...

Van mijn Aygo weet ik nog, Jaar beurt was 99 euro en tweede jaar was 169 euro en das de duurste...
I've joined the dark side...
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

vinnie1985 schreef:ik was 1 okt ook voor een 1ste jaarbeurt gegaan was 279 euro kwijt ik vond dat wel meevallen eigelijk
DEALER :
( fiat Biermans Maastricht )
311 hier, bij diezelfde dealer.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
GekkeHenkie
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 23:37
Locatie: Oosthuizen

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door GekkeHenkie »

Waarom brengt iedereen hier met minder dan 30.000km z'n auto voor een jaarlijkse beurt weg? Daar wordt helemaal niets over gezegd in het instructieboekje. Voor de meeste onderdelen geldt gewoon die 30.000km, met een beperking voor sommige onderdelen van iedere 2 jaar. Alleen als men veel in stedelijk gebied rijdt met een kilometrage van minder dan 10.000km per jaar (korte ritjes dus) is het nodig om de olie+filter te vervangen. Ik weet wel dat de Nederlandse dealers graag roepen dat er een jaarlijkse beurt uitgevoerd moet worden, maar deze uitspraak is nergens op gebaseerd. Sterker nog, in het boekje staat duidelijk dat de fabriek het onderhoudsinterval bepaalt, wat dus inhoudt dat wij als consument deze regel gewoon (en dus zonder discussies met dealers of FAN) kunnen aanhouden. Met de huidige onderdeelprijzen en/of werkplaatstarieven ga ík in ieder geval geen kilometer vroeger dan nodig naar de dealer. Onderhoud is zeker nodig, maar overbodig onderhoud niet...
Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Blue&Me, zwart van buiten (891), zwart/grijs van binnen (213), parkeersensoren (508), 12V-aansluiting in bagageruimte (823), achterspoiler (923), zijskirts (926) en stootstrips op de flanken (927).
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door Goose »

'k ben het niet volledig akkoord met GekkeHenkie, waarom moet je anders na een paar 1000 km al eens binnengaan om te kijken of alles nog goed zit ?

En waarom zou je je wagen niet eens regelmatig binnensteken, we rijden tenslotte met een nieuwe auto, met een magisch woord dat "garantie" noemt.

Ik zeg nu niet de je de dealer altijd blindelings moet vertrouwen, maar vergeet niet dat hetgeen dat in de boekjes vermeld wordt, ook maar een vorm van reclame is he jongens,

verbruikt maar 1l/1000km, stoot parfum uit ipv CO2, topsnelheid 470/u, (dus ook 1ste onderhoud op 300000000 Km)
zoals iedereen wel al zal ondervonden hebben , van tiens, hij rijdt zo snel niet, of tiens, hij verbruikt toch niet ietsje meer.

Alles hangt af van je rijstijl, en je moet ook niet vergeten, een auto wordt gemonteerd door mensen zoals jij en ik, dus kan altijd ergens iets fout lopen, als je dan wacht om binnen te gaan, tot als je 30000km hebt, en laat nu net de 2 jaar garantie voorbij zijn, tjsa, dan zal het pas prijzig worden.

Ik heb de mijne op 20000km eens binnengestoken
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door Rob84 »

Om de discussie over garantie even uit de wereld te helpen (iig voor de Nederlanders... )

Afbeelding
Pagina 7 van het garantie boekje
Afbeelding
Pagina 20 van het garantie boekje
Afbeelding
Ook pagina 20 van het garantie boekje
Afbeelding
En als klap op de vuurpijl pagina 192 van het instuctieboekje. (Alleen voor benzine auto's, Diesels beginnen vanzelf om onderhoud te zeuren)

Conclusie: als je tussen de 10 en 30k rijd hoef je dus maar 1 keer per twee jaar bij de dealer langs voor onderhoud. Beetje krom dus omdat je maar twee jaar garantie hebt... Want als je na twee jaar nog geen 30k hebt gereden hoef ja alleen langs voor een olieverversing incl filter, remvloeistof en pollenfilter, de rest is pas bij de 30k.
I've joined the dark side...
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door marcopunto »

Net factuur gehad voor eerste grote beurt ... (ongveer 34.000 km op de teller en auto 15 maand oud) .. 260 euro all-in (en de 24 uur een 500-tje met barcode striping als vervangwagen). Mij hoor je dus niet klagen !!!!!
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door hannes »

marcopunto schreef:Net factuur gehad voor eerste grote beurt ... (ongveer 34.000 km op de teller en auto 15 maand oud) .. 260 euro all-in (en de 24 uur een 500-tje met barcode striping als vervangwagen). Mij hoor je dus niet klagen !!!!!
het is algemeen bekend dat ze je hier in het zuiden des lands in de nek slaan.
niet alleen met het kopen van een auto ( 2 de hands ) maar dus nu ook al met de beurten. :twisted:
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door ed.de.vries »

Onze Hannes, denkt dat :der ALTE: uit Hannes zijn woonplaats <>stiekum<> naar zijn oude liefde aan het kijken (informeren) is!!!
namelijk *De ALFA ROMEO Mito!!
NNNNnnnnnnnneeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hannes, en alle andere GPC fans.
Dat is niet zo, ik blijf onze GPC trouw, als ik een kronkel in de kop krijgen zou,ging ik NU,
zeker voor de ABAHRT.
Maar!!! er is een financiéle crisis,en dáár hou ik wat rekening mee.
Dus: blijft de GR-P gewoon zijn werk doen in huize de.Vries.
En, ik ben er nog steeds tevreden over.
Iedereen bij de GPC nu gerust gesteld hoop ik.
Groeten uit zonnig Limburg.
:der ALTE: :wink:
Gebruikersavatar
Paulus
Junior Stato
Berichten: 229
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 18:14
Locatie: Zaandijk

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door Paulus »

Van de week de GP voor zijn eerste beurtje naar de dealer gebracht. Km stand 15344 na 1 jaar.

Lees dus net hier dat dat niet echt nodig was, maar navraag bij de dealer leerde dat de eerste beurt na 30.000 km OF 1 jaar is, indien minder dan 30.000. Vandaar dus.

Kosten: 230.90 voor: motorolie, pollenfilter, oliefilter en 500 ml ruitensproeiervulling.
De dealer (Falco Wormerveer (=samen met Merel opel :oops: dealer)) was zo meedenkend om geen bougies te vervangen i.v.m. het lage kilometrage. Netjes hoor. Scheelde toch 64.36 (ex. BTW).
Grande Punto T-Jet Sport 5d - Crossover Black - Alweer over de 30k...
belgil
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 8:28

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door belgil »

Ik heb een nieuwe gp 1.3 diesel 90pk 7 weken oud en 4000 km op de teller, en dat het er nou vijf wezen of twintig duizend
de laatste week van augustus of de eerste van september gaat de gp binnen om nieuwe olie en olie filter, net voor ik naar hongarije vertrek met de sleurhut achter gebonden. Heb dat met mijn doblo 1.3 dieseltje ook gedaan, en nooit problemen mee gehad, rijd trouwens nooit meer dan 10000km met dezelfde olie en filter, verder onderhoud zoals op het boekje, Ik verbruik ook maar 1X olie en dat is de eerste 5000km daarna nooit meer, en geloof mij de motor van mijn doblo was met 120000 km nog zo fit als deze nieuwe, en heb er buiten onderhoud en banden, vooraan rond de 50000km en dan een voledige set op 105000km nooit geen cent kosten aan gehad, dus.......Fiat is wel een wagen waar men goedkoop kan mee rijden, alleen vertrouw niet te veel op de lange tijd tussen twee onderhoud beurten, worden meestal opgelegd door leasing maatschapijen om de kosten te drukken, het is en blijft een metalen machiene, en olie blijft olie, alles kan aangepast worden en opgedreven worden en verwerkt en al wat je maar wil en wenst .....maar.....het blijft een machiene met olie.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: GP goedkoop rijden, la me nie lache!!!!!

Bericht door hannes »

Giovanni Tutore schreef:Alte was jij niet een gewaarschuwd man? Had onze Hannes niet .... :cry: :oops:
en dit is Ed nu dus ook weer met zijn T-jet overkomen, ook hier was de prijs van de beurt weer schrikken begreep ik van Ed na zijn bezoek een kleine 2 weken terug.

Coumans hè :-] , ik ben zoals de meesten weten niet gecharmeerd van Creusen :twisted: na daar 2 GP's te hebben gekocht en ze me als een baksteen hebben laten vallen toen ik hun nodig had, maar moet toegeven dat net als John schrijft daar de eerste beurt absoluut betaalbaar is.
eigenlijk logisch want het is een veredelde kleine beurt die dan gedaan word.
maar bij Coumans weten ze het thema auto = melkkoe wel op een hoog niveau te brengen :lol: :lol: :lol: :lol:
en Ed weet daar alles van na dat genereuze aanbod om zijn T-jet in te ruilen voor een Mito :shock:

dus mensen bij deze gewaarschuwd willen jullie daar een GP o.i.d gaan kopen. :wink:
Plaats reactie